No näinhän siinä taas kävi, ettei kukaan tiedä tarkalleen mitä uudet maskisuositukset käytännössä tarkoittavat!
Toki sinä tiedät. Ja minä tiedän. Mutta meidänkään käsityksemme eivät ole samanlaiset.
Kommentit (73)
Eiköhän me tällä palstalla sovita, että maskin käyttö loppui nyt! Kyllä se sitten tarttuu muihinkin.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän me tällä palstalla sovita, että maskin käyttö loppui nyt! Kyllä se sitten tarttuu muihinkin.
Miksi sua haittaa muiden maskien käyttäminen ?
Jos jotkut tahtoo pukeutua farkkuihin, koska on vapaus tehdä niin, vaaditko sä että niistäkin pitää luopua ?
Etkö sä usko ihmisten vapauteen, että voi käyttää maskia jos tahtoo tai olla käyttämättä ?
Minulle ei uusissa ohjeissa ole mitään epäselvyyttä: En käytä maskia missään tilanteessa.
Maskipakkoa ei ole ollut koko korona-aikana. Nyt suositellaan maskia ruuhkatilanteissa. Itse käytän edelleen maskia kaupoissa ja julkisissa liikennevälineissä. Mikä on epäselvää.
Ap ja kaltaisensa ovat ääliöitä.
Voi kun venäjä nappasi Uudenmaan, moni ongelma poistuisi kun apinaringin (kehäkolmonen) sisäpuolinen sakki vietäisiin Siperiaan.
Minä käytän maskia ja kierrän kaukaa maskia käyttämättömät ääliöt.
Helppoa kun omistaa aivot ja osaa niitä käyttää.
Kapakoissa hilluminen ei ole kiinnostanut koskaan ja matkustamiseni loppui jo aikaisemmin, kiintiö tuli täyteen. Kuuma ei kiinnosta ja ne maat/kaupungit jotka haluan nähdä olen jo nähnyt, niitä on satoja.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun venäjä nappasi Uudenmaan, moni ongelma poistuisi kun apinaringin (kehäkolmonen) sisäpuolinen sakki vietäisiin Siperiaan.
Samaa toivon!
Apinaringin sisään on kertynyt ääliöt, sekä omat että ulkomailta tuodut.
Moni lambi on toivonut ennen kuolemaansa että heille puetaan ruumisarkkuunkin maski päälle. T. Hautausurakoitsija. Itsehän en maskia pidä enkä rokotetta ota.
Ainoa paikka jossa aijon höllentää maskinkäyttöä on ulkotilat :)
Olen tosin riskiryhmäläinen 21v jolta jäisi kaksi pientä lasta, jolloin se itseä suojaavan maskin käyttö on ihan perusteltua.
Omalla työpaikallani työnantaja ei ole vaatinut maskia enkä ole muutenkaan käynyt missään, missä olisiollut maskipakko. Joten koko pandemian ajan olen saanut käyttää ihan vaan omaa harkintaani, käytänkö jossain maskia vai en. Mikään ei siis ole muuttunut maskisuosituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen tosin riskiryhmäläinen 21v jolta jäisi kaksi pientä lasta, jolloin se itseä suojaavan maskin käyttö on ihan perusteltua.
Tutkimusten mukaan maski ei suojaa deltavariantilta.
OMG, pitääkö mun ite päättää😱 tyhmä hallitus! Päättäkää puolestani ja päättäkää muiden puolesta, sillä ihmiset ei toimi niinkuin minä haluan
Ihanaa, nyt ihmiset ajattelevat, että mulla on 2 rokotusta, kun en käytä maskia :) en tosin ole maskia koko plandemian aikana muutenkaan käyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Piti sitten haukkua ihmisiä ääliöiksi ja kaivaa esiin Venäjä-kortti.
Minä en kyllä ihan heti ole maskista luopumassa ainakaan pidemmillä kauppareissuilla. Ei se maski minua niin paljon vaivaa. Semmoisilla pikapyrähdyksillä maitopurkkia ostaessa en ehkä enää jaksa vaivautua ottamaan maskia, ellei nyt ole tosi ruuhka-aika. Maskusta on kuitenkin ihan tutkitusti hyötyä, suojaa se sitte minua tai muita. Varsinkin jos itsellä on flunssainen olo laitan maskin, ei ehkä niin helposti tartuta muita sitten.
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin oli suositus, eli sait itse päättää.
Nyt oman harkinnan mukaan, eli saat itse päättää.Vau! Kuinkakohan monta ihmistä ja työtuntia tän valmistelussa on kestänyt?
Ei ollut munaa poistaa sitä kokonaan, joten tyydyttiin sitten painottamaan, että jokaisen tulee päättää asiasta itse. Ihan yhtä hyvin sen olisi soinut poistaa, koska myös sen jälkeen kaikki olisivat voineet päättää itse - ne olisivat käyttäneet, jotka haluavat käyttää, ja loput eivät käyttäisi. Mutta ilmeisesti tässä toivotaan sitä, että moni ei sosiaalisen paineen vuoksi uskalla luopua maskista, tai käyttää varmuuden vuoksi, kun ei tiedä, mitä häneltä odotetaan. Ja niinhän moni näytti tekevän: eilen kaupassa melkein kaikilla oli maski, vaikka mitään ruuhkiakaan ei ollut. Iso osa on varmaan nyt niin pakkomielteinen maskinsa suhteen, että ei osaa tai uskalla luopua siitä.
Ja se on ihan hyvä, sillä virusta liikkuu paljon ja sairaalat ovat alkaneet täyttyä. Jos hallituksella ei ole selkärankaa, on hyvä, että fiksuus löytyy suomalaisilta itseltään.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sellaisia itseä suojaavia maskeja saa? Luulin että niillä yritetään suojata muita.
En minä nyt tiedä mikä tässä on vaikeaa. Jos menen ruuhka-aikaan kauppaan tai vaikka hulluille päiville, missä todennäköisesti on paljon porukkaa, laitan maskin. Samoin laittaisin bussiin tai vaikkapa lentokentälle. Pikapyrähdys lähikaupassa, jossa on pari muuta ihmistä, en varmaankaan laita maskia. Ja jos nyt maski sattuu unohtumaan kotiin niin ei ole enää ihan niin huono omatunto siitä. Saa nähdä muuttuuko päiväkotien ohjeistus, nyt on ollut pikkuisen ärsyttävää ja turhan tuntuista käyttää maskia kun vie/hakee lapset, pari minuuttia päiväkodin eteisessä, eikä yleensä muita vanhempia siinä.
Riitti yksi kauppa. Asiakkailla oli enemmän maskeja, kuin koskaan aikaisemmin.