Työpaikkailmoituksessa edellytetään rokotesuojaa
sote-alan työpaikkoja kyseessä, esim ohjaaja tai vastaava, ei kuitenkaan hoitotyöstä kyse. Mitä ajatuksia herättää?
Miten työnantajalle sitten todistetaan rokotesuoja ja tuleeko omia terveystietoja näyttää sen osalta?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein. Ja rokottesta kieltäytyvät kusiperseet voisi nyt muutenkin potkia hevon kuuseen kaikilta työpaikoilta.
Mä kieltäydyn lähitöistä, jos siellä on rokottamattomia.
Pelkäätkö saavasi koronatartunnan? Etkö siis luotakaan rokotteeseen? Ja jos rokote on niin yhtä tyhjän kanssa, miksi muiden pitäisi se sitten ottaa?
Näin se ihmisten erottelu parempiin ja huonompiin alkoi
Eiköhän tuo 'rokotesuoja' ole (lähtökohtaisesti) ihan muut rokotteet kuin korona. Ja ollut jo kauan tiettyihin töihin, jotta suojataan asiakkaita.
Koronarokottetta siinä ei taida olla.
Sinällään, jos voisin, edellyttäisin itse koronarokotetta työntekijöiltä. Kaikki Le tautiin jossain vaiheessa sairastumme, rokottamaton päätyy sairaalaan joku 17krt todennäköisemmin, kuinka moni heistä teholle? - jos voisin valita, ottaisin työntekijän, jolla sairasloma ja toipuminen menee ohi muutamassa päivässä, ihan työn tekemisen logistiikan ja tehon kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tavallaan nautin kun rokottamattomat ei saa töitä
Kun elämä on valintoja täynnä
Minä tavallaan nautin kun rokotetut sairastuvat ja kuolevat ja sitten rokottamattomat nousevat arvoon arvaamattomaan.
Tajutkaa nyt, nämä ovat myrkkypiikkejä!
Nyt ihan oikeasti, MONTAKO ihmistä on ilmoitettu kuolleeksi saatuaan rokotteen/rokotteet?
Ei ainuttakaan! Ei oikeasti yhtäkään!
Ainakin tänään luin iltapäivälehdestä, että Carl Danhammer kuoli koronaan, vaikka oli saanut 2 rokotetta. Voisiko olla, että jos miehellä oli jo valmiiksi immuunikatoa, rokote + koronatartunta yhdessä oli se fataali tekijä?
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Sinäkin valitset tuon asenteen ja edistät maailmaa, jossa rokottamattomat joutuvat elätettäviksesi. Valintoja, valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tavallaan nautin kun rokotetut sairastuvat ja kuolevat ja sitten rokottamattomat nousevat arvoon arvaamattomaan.
Nyt ihan oikeasti, MONTAKO ihmistä on ilmoitettu kuolleeksi saatuaan rokotteen/rokotteet?
Ainakin tänään luin iltapäivälehdestä, että Carl Danhammer kuoli koronaan, vaikka oli saanut 2 rokotetta. Voisiko olla, että jos miehellä oli jo valmiiksi immuunikatoa, rokote + koronatartunta yhdessä oli se fataali tekijä?
Sinä uskoit sen jutun. Ensinnäkin, lähdetäänkö siitä, että lentoyhtiöt eivät ota sairaita lennolle. Eikä varsinkaan korona-aikana. Ei nyt ihan kaikkea kannata uskoa,mitä lehdistä lukee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronarokotteen vuoksi kuoleminen on käytännössä mahdotonta todistaa. Samoin se, että vammaudut sen vuoksi ja koitat saada vakuutusyhtiöltä/valtiolta korvausta. Rokotefirmat eivät ole vastuussa, sillä rokotteet ovat kokeellisia.
Tuo rokotesuoja juttu ei ole mikään uusi. Se on ollut jo ennen koronaa ja se tarkoittaa infulenssarokotetta, ei koronarokotetta.
Toisekseen yksikään työnantaja ei ole koskaan kysellyt onko minut rokotettu vai ei. Työpaikalla, kun on infulenssarokotteet annettu niin kukaan niihin ei ole myöskään pakottanut. Työt ovat jatkuneet samallalailla otti rokotuksen tai ei.
Hoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuu pois sieltä sängyn alta, eletään jo syksyä. Hyi ku oot pölyinen. Aikuinen ihminen ja tuolla tavalla eristyy peräkammariin... mörkö meni jo pois.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sote puoli vaatii ja sote - puolen oppilaitokset myös. Itse juuri vaihdoin työpaikkaa ja rokotustodistus ja t-todistus oli ehtona.
Mitään todistusta ei tarvitse esittää, riittää kun sanoo rokotusten olevan kunnossa. "Työnantajalla ei ole oikeutta käsitellä työntekijän terveydentilaa tai soveltuvuutta koskevia tietoja ilman työntekijän suostumusta" sanoo tartuntatautilain pykälä 48.
Ihmiset ovat selvästi tyhmentyneet viimeisten vuosikymmenien aikana, kun ei ole enää minkäänlaista käryä itsesuojeluvaistosta. Ei pitäisi olla ainakaan länsimaissa tiedon ja koulutuksen puutteesta kiinni sen ymmärtäminen, miten paljon rokotukset ovat säästäneet ihmishenkiä.
Vaikkei olisi hoitotyö, silti ollaan saman katon alla kaikkien muiden kanssa. Ja ehkä käydään ruokalassa syömässä muiden kanssa jne. Samat säännöt kaikille saman katon alla, huolimatta alasta.. Näin ajattelisin minä.
Vierailija kirjoitti:
Sinun suurin ja tärkein valintasi oli syntyä sotien jälkeen 50-luvun lopulla. Edellinen sukupolvi oli rakentanut koulut tiet ja tehtaat, kun sinä oppikouluun kuljit hiihtämällä. Koko elämä yksi menestystarina virkoineen ja eläkkeineen. Ainut vika että teidän sukupolvi ei jätä tuleville kuin kasan lämmintä itseään. Mutta mainiota omanapaisuutta kuvitella että sinä yksin olet luonut elämäsi. Olet väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tartuntatautilain mukainen riittävä rokotesuoja sosiaali- ja terveydenhuollon henkilökunnalla?
Vaadittu riittävä rokotesuoja riippuu hoidettavista asiakkaista. Riittävä rokotesuoja koostuu:
1. Voimassa oleva influenssarokotus influenssakauden aikana
Influenssakausi on 1.10. – 30.4. Huolehdithan, että otat kausi-influenssarokotuksen vuosittain heti, kun se on mahdollista. Maksuttoman kausi-influenssarokotuksen saat omalta terveysasemaltasi.
1.5. – 30.9. välinen aika ei ole influenssakautta ja influenssakauden ulkopuolella voit työskennellä ilman influenssarokotetta.
Sosiaali- ja terveydenhuollon ilmoituksissa usein edellytetään tartuntatautilain pykälän 48 mukaista rokotesuojaa. Tartuntatautilain 48.§ mukaisia pakollisia rokotuksia ovat tuhkarokko, vesirokko ja hinkuyskä.
2. Tuhkarokko- eli MPR-rokotus (tuhkarokko, sikotauti ja vihurirokko)
Jos tiedät sairastaneesi tuhkarokon tai olet saanut kaksi annosta MPR-rokotetta, suojasi on ajan tasalla. Muutoin sinun tulee täydentää rokotussuojaa MPR-rokotteella (Priorix- tai M-M-RVAXPRO-rokote).
Jos perusrokotussarja on aikanaan jäänyt kesken, se täydennetään.
MPR-rokote kuuluu kansalliseen rokotusohjelmaan ja sen saa ilmaiseksi omalta terveysasemalta.
3. Vesirokkorokotus
Jos et ole sairastanut tai et tiedä sairastaneesi vesirokkoa, sinun tulee täydentää rokotussuoja vesirokkorokotuksella.
Rokotussarjaan kuuluu kaksi rokotusta, joiden minimiväli on 3 kuukautta.
Vesirokkorokotus ei kuulu aikuisilla kansallisen rokotusohjelman piiriin.
4. Hinkuyskärokotus (dtap-rokote)
Hinkuyskärokotus koskee vain sellaisia työntekijöitä, jotka työskentelevät Seuren kautta sosiaali- ja terveydenhuollon kohteessa, jossa hoidetaan alle 12 kuukauden ikäisiä vauvoja.
Dtap-rokote on tarkoitettu suojaamaan kurkkumädältä, jäykkäkouristukselta ja hinkuyskältä.
Aiemmin sairastettu hinkuyskä ei tuo elinikäistä immuniteettia, vaan ainoastaan rokotteella voidaan saavuttaa riittävä suoja.
Hinkuyskärokotteen antamaa suojaa tulee tehostaa vähintään viiden (5) vuoden välein.
Hinkuyskärokote ei kuulu aikuisilla kansallisen rokotusohjelman piiriin.
Ei koronarokotteesta mitään?😅
Ei, koska tartuntatautilaki ei tunne sitä.
THL ajaa kovasti koronarokotepakkoa tartuntatautilakiin, mutta ainakaan toistaiseksi STM ei ole ryhtynyt toimenpiteisiin. Ilmeisesti ei ole vara kiristää lakia hoitajapulan vuoksi, joka entisestään pahenisi.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat selvästi tyhmentyneet viimeisten vuosikymmenien aikana, kun ei ole enää minkäänlaista käryä itsesuojeluvaistosta. Ei pitäisi olla ainakaan länsimaissa tiedon ja koulutuksen puutteesta kiinni sen ymmärtäminen, miten paljon rokotukset ovat säästäneet ihmishenkiä.
Samaa mieltä, mutta kuulun itse siihen porukkaan, joka odottaa rauhassa mRNA-rokotteiden pitkäaikaisvaikutuksia. Meillä rokotusten alkamisesta on vasta 9 kk, joka on minusta liian lyhyt aika tehdä päätöstä.
mielelläni vaihtaisin sosiaalialalla työpaikkaa, mutta en ole ottanut, enkä aio ottaa koronapiikkiä. Tiedän kaksi tapausta, jossa työnantaja on kysynyt työhaastattelussa koronarokotteesta.. 🤔
Disinformaatioavaus ilmoitettu asiattomaksi ja pyydetty ylläpitoa ryhtymään toimiin näiden suhteen ellei Sanoma Media Finland halua menettää lisää mainostajia.
Vierailija kirjoitti:
Disinformaatioavaus ilmoitettu asiattomaksi ja pyydetty ylläpitoa ryhtymään toimiin näiden suhteen ellei Sanoma Media Finland halua menettää lisää mainostajia.
Hei, PÄSSI! Pässi on hyvä, ottaa silmän käteen ja lukee muutaman työpaikkailmoituksen mol.fi:stä. Tätä uusavuttomuutta ei meinaa sietää. Tekeekö se rokote oikeasti noin tyhmäksi?
Miten teet sen kun ei sinulla ole oikeutta tietää kenellä on joku rokote ja kenellä ei.