Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuoren tytön kuntosali-intoilu

Vierailija
30.09.2021 |

Urheilullinen 13-vuotias tyttäreni on alkanut käydä salilla viisi kertaa viikossa. Sai alkuun opastuksen, jonka jälkeen pääsee alaikäisenä yksin treenaamaan. Ei kuitenkaan treenaa pt:n kanssa vaan tekee omat ohjelmat ja haalii netistä tietoa.

Mitä mun pitäisi äitinä tietää? Oon vähän huolissani että tekee innoissaan liikaa ja liian kovilla painoilla ja muutenkin homma menee överiksi, mutta hän vaikuttaa tietävän paremmin. Oonko oikeassa kun sanon, että normaalilla monipuolisella ravinnolla pitää nuoren pärjätä - proteiinijauheet ja kreatiinit ei kuulu nuoren käyttöön?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä Fanny näyttää mallia miten 16-vuotias voi olla vahva. https://www.iltalehti.fi/fitnessvoimailu/a/bc693ab4-20de-446b-97b3-52a5…

Vierailija
22/23 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaskuntoharjoittelusta ei ole mitään hyötyä, jos ei saa tarpeeksi proteiinia, kokonaiskaloreita ja lepoa. Proteiinia pitäisi saada 1, 5 - 2 g/kg, laihduttaessa vielä vähän enemmän. Yleensä perusruuasta ei noin paljoa proteiinia saa, niin lisäksi voi sitten ottaa proteiinijauheen tai vaikka ihan maitopohjaiset proteiinijuomat. Itse seuraan MyFitnessPal-sovelluksella ruokavaliotani ja hyvällä syömisten suunnittelulla ei välttämättä tarvitse joka päivä ottaa jauhetta.

Tuosta suuresta käyntimäärästä. Ei useampi päivä ole yhtään paha, jos on jakanut eri lihasryhmät eri päiville, esim. jalat, kädet, selkä, yms. Fiksumpaa kyllä on esim. 2 kertaa viikossa yksijakoinen (kaikki lihakset samana päivänä) tai 3-jakoinen (työntö, veto, jalat).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvuikäinen ei kuulu salille. Voisi aloittaa vasta 15- tai 16-vuotiaana.

Miksei kuuluisi? Harjoittelun lisäpainoilla voi aloittaa siinä iässä kun ymmärtää saamansa ohjeet ja noudattaa niitä. Painonnostoliiton tilastoissa nuorimmat nostajat ovat 8-vuotiaita.