Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ei anna minun opiskella uuteen ammattiin

Vierailija
22.11.2014 |

Olemme molemmat jo reilusti yli 30-vuotiaita ja meillä on kaksi pientä lasta; tosin suunnitteilla olisi vielä kolmaskin lapsi. Ennen äitiyslomaa työskentelin ihan hyväpalkkaisella, mutta epävarmalla alalla, jolta YT-neuvotteluiden myötä on irtisanottu huimasti väkeä 2010-luvulla. Olen opiskellut yliopistossa, mutta opintoni ovat erittäin huonosti työllistäviä. Nyt ajatuksenani on ollut opiskella varmempaan ammattiin alalle, jolla työllistyminen on huomattavasti nykyistä alaa helpompaa. Mieheni on kuitenkin ankarasti suunnitelmiani vastaan, vaikka olisin valmis pitämään tulotasoni kuitenkin kohtuullisena (esim. osa-aikatöiden ja säästöjeni voimin).

Miehen mielestä en myöskään ole henkisiltä ominaisuuksiltani riittävän sisukas ja ahkera opiskelemista ajatellen. Kuitenkin aikoinani opiskellessani sekä töissä olen erittäin ahkera ja sisukas. Unelmani aiheuttavat melkein päivittäisiä riitoja ja itsetuntoni alkaa olla ihan nollassa asian vuoksi. Toki luopuisin toiveistani, jos en pääsisi parin yrittämiskerrankaan jälkeen aikomiini opiskelupaikkoihin, mutta haluaisin edes yrittää. Mitä teen? 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 kommentoi vielä lisää AP:lle:

Koska teillä on ollut erosta puhetta, niin ehkä miehesi on laskeskellut myös, että hänen ei ole mitään järkeä kustantaa opiskelujasi, jos mahdollisesti eroatte opiskelujen jälkeen. Sinulla ei tn. ole taloudellisesti mahdollisuutta erota opiskelujen aikana, mutta kun olet saanut tutkinnon valmiiksi, voisit tehdä sen.

Saattaa kuulostaa raa'alta, mutta miehet eivät aina ajattele asioita tunteella...

Vierailija
22/24 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis mitä se mies sinun elämään tuo sen lisäksi, että maksaa puolet juoksevista kuluista? Sä hoidat lapset, kodin...

Mä kyllä lähtisin tuolliasesta suhtesta. Jos mies tekee jatkuvasti vain itsekkäitä päätöksiä ja ajaa sut epävarmalta alalta työttömyyteen, mieti edes tulevaisuuttasi: sulla tulee olemaan todella pieni eläke.

Miksi ylipäänsä olet miehen kanssa? Haluat kolmannen lapsen, jota mies ei halua hoitaa? 

Niin joo ja muista, että voit saada aikuiskoulutustukea 1,5 vuoden ajan, joka ei ole mikään ihan pieni summa. Ja lapset miehelle viikko-viikko-systeemillä niin saat rauhassa opiskella ja itsekäs miehesi joutuu tekemään jotain lastensakin kanssa ja ottamaan vastuuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 jatkaa AP:lle:

Viestisi #21 saa minut perumaan puheeni. Jos miehellä on ollut mahdollisuus opiskella työn ohessa ja hän ei ole osallistunut perheen pyöritykseen, niin silloin tilanne on epäreilu sinun kannaltasi. Jos miehesi on saanut opiskella ylimääräistä normitutkinnon lisäksi, niin silloin sinunkin pitäisi saada.

Miehesi ei kyllä kuulosta uupuneelta, vaan itsekkäältä.

Vierailija
24/24 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suosittelisin myös lasten hoitoa viikko-viikko periaatteella. Eikä kolmatta lasta! Erohan tuosta saattaa tulla..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi