Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään tuli palkkaa 1428€ josta jäljellä 132€

Tympääntynyt
30.09.2021 |

Maksoin osuuteni asumiskuluista, opintolainan lyhennys meni, teinille lukiokirjoja(käytettynä), sekä muutamia laskuja maksoin. Kävin ruokakaupassa ja tankkasin auton. Maksoin kuntosalikortista 90€ ja e-passilla saman verran. Vielä pitäisi tilata kissalle ruokaa n.20€:lla.

Tässä sitten pitäisi yrittää säästää keväällä oleviin yo-juhliin. Huoh. Onneksi mies ostaa ruokia myös, että ei tarvitse kituuttaa. Mies ei ole teinin isä joten ei ole hänen velvollisuutensa juhlien kustannuksia maksaa, saa kyllä teinin isä maksaa osansa. Pitää katsoa jos olisi jotakin myytävää kirppikselle.

Kommentit (434)

Vierailija
381/434 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan 1428e vähän, mutta mietin myös tuota kulutusta. Yhdessä asuessa harvoin menee yli 500e/kk asumiseen. Kuitenkin, jos olet naimisissa ja mies päivätyössä, olisi reilua, että suhteellinen osuutesi olisi esim. 300e.

Nyt jos laskee että palkka-opintolaina-laskut-kirjat-kauppa-bensa-sali, ehkäpä 1428-70-250-50-100-70-90= 868e. Siitä jää 132e. Eli asumiseen menisi nuilla summilla yli 700e.

En mä yli 700€ maksa mun asumisesta. 

Aika isoja nuo laskut siis, kun yllämainitut lukemat on kuitenkin ihan realistiset. Asumisen hintaa olisi syytä miettiä. Jos se olisi tuon ajatellun 300e, siitä jäisi 568e ja myöhemmin tulevat lisät, jos joskus jopa 400e, tekee 1000e/kk käyttörahaa. Sitten jos joku kuukausi ei olisikaan tuota melkein 300 e laskumaksua, jäisi vielä enemmän. Jokainen pärjää, kun suhteuttaa tulonsa menoihin.

Vierailija
382/434 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako vuotta sen kersan ajokorttiin on säästetty? Eikö ne rahat ole jo vuodessa kasassa? Seuraavaksi varmaan itket kun ei pysty enää sijoittamaan osakkeisiin kun lapsilisä loppui.

Itse varmaan ostat omille räkänokille hyvä kun ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/434 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut koko ketjua, mutta parin ekan ja vikan sivun perusteella näytti siltä, että on takerruttu tuohon n. 20 euron kuntosalimaksuun kuukaudessa. Minusta summa on mitättömän pieni, eikä ratkaise perusongelmaa mitenkään, vaikka sen jättäisi käyttämättäkin. Ja jos kerran käy päivästä toiseen, ja vuodesta toiseen töissä, kai aikuinen ihminen nyt saa 20e kuukaudessa sijoittaa omaan hyvinvointiinsa. Hienoa, että jaksat ap siellä käydä, itsenikin pitäisi, ja harmittaa, että olen näin laiska. Se vaan on niin, että joillakin aloilla on pienet palkat, ja varsinkaan täällä pääkaupunkiseudulla niillä ei kunnolla pysty elämään. Ihmettelen oikein, miten lukuisat lapsiperheet pienipalkkaisissa ammateissa oikein pärjää. Olen itse keskituloinen ja aina on rahat loppu niin, että kun pakolliset menot maksetaan, jää loppukuukaudeksi juuri ja juuri ruokarahat. Sitten jos teinin ainoat farkut hajoaa tai tarvittaisiin uudet kengät, pitää jo miettiä, miten jo valmiiksikin tosi taloudellisesta ruokarahasta säästetään vielä vaikka kenkiin menevä rahasumma. Edellinen kirjoittaja kysyi, eikö ajokorttirahat saa säästettyä vuodessa. En minä ainakaan saisi, pitäisi saada joku 100-150e joka kuukausi säästöön. Ei jää sellaista summaa. Jotain tuolla höpistiin myös osamaksuista, joita ap:lla ei ollut. Aika monella varmaan on, esim. itsellänikin. Kyllä se vaan on niin, että jos pyykinpesukone tai puhelin esim. hajoaa, ei vaan voi odottaa vaikka koko vuotta, että saisi säästettyä sen rahan uuteen.

Jos lukisit ennenkuin tulet rääkymään, tietäisit että ap laittaa elarit säästöön kersan korttia varten ja vinkuu täällä ettei ole sitten rahaa yo-juhliin. Minimielarit on sen 150€, niin eiköhän ne korttirahat ala olemaan jo kasassa.

Vierailija
384/434 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, olen lähihoitaja yksityisellä ja helposti tulee pari tonnia netto kuussa. Parhaimmillaan on tullut sama jopa kahdessa viikossa.  Edellyttää tietysti viikonloppu- yötöitä, tuplavuoroja, juhlapyhiä. Pienten lasten vanhemmilla tämä ei ole mahdollista, mutta sellainenhna sinä et ollut?

Palkka on se mikä oikeasti maksetaan, ei mikään taulukon alin peruspalkka. Siitä vuoden kokonaispalkasta se veroprosenttikin tulee, eikä se kovin korkea voi olla jos tulot alle 30 000. Monella alalla ei ole mahdollisuutta vastaaviin lisiin. On toki totta, että töitä ei kannata mahdottomasti haalia, koska verottaja tekee sen kannattamattomaksi.

Palkan lisäksi saat elatusmaksun ja tod. korotetun lapsilisän. Tai no, lapsesi taitaa olla jo 18-v. Auttaa todella paljon sekin, että on joku puolittamassa asumiskulut, sinkkuna tilanne ihan toinen.

Vierailija
385/434 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvin jos nyt jää tässä kuussa 132 euroa ja lisät.

Plus miehen antama rahallinen tuki tarvittaessa.

Seuraavassa kuussa jää enemmän plus myös se miehen antama rahallinen tuki tarvittaessa.

Vaikka ei oman lapsen kuluihin uusi mies ei ole velvoitettu osallistumaan, niin eihän se perheen yhteinen raha mitenkään korvamerkittyä ole?

Ja se, että huushollissa on myös toinen henkilö antaa henkistä turvaa myöskin. Ei ole läheskään niin stressaavaa elää kuin pelkästään omilla tuloilla.

Luin kyllä, että aloittaja on ollut köyhä yh. Siksi ihmettelenkin miksi nyt stressaa jos hetkellisesti on rahaa vähemmän. Kun ei ole enää köyhä yh. Ensi kuussa taas paremmin.

Hänen palkkansahan ei ole pelkkä 1428 euroa vaan joskus 1628 euroa 1848 euroa tms.

Lisäksi lapsilisä ja elarit, jos teini on sen ikäinen.

En sano, että palkka on suuri, mutta samansuuruinen se on myös muilla hänen työkavereillaan. Elämäntilanteesta riippumatta.

Eri ketju on sitten se, miksi lähihoitajan palkka on niin pieni.

Vierailija
386/434 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa, olen lähihoitaja yksityisellä ja helposti tulee pari tonnia netto kuussa. Parhaimmillaan on tullut sama jopa kahdessa viikossa.  Edellyttää tietysti viikonloppu- yötöitä, tuplavuoroja, juhlapyhiä. Pienten lasten vanhemmilla tämä ei ole mahdollista, mutta sellainenhna sinä et ollut?

Palkka on se mikä oikeasti maksetaan, ei mikään taulukon alin peruspalkka. Siitä vuoden kokonaispalkasta se veroprosenttikin tulee, eikä se kovin korkea voi olla jos tulot alle 30 000. Monella alalla ei ole mahdollisuutta vastaaviin lisiin. On toki totta, että töitä ei kannata mahdottomasti haalia, koska verottaja tekee sen kannattamattomaksi.

Palkan lisäksi saat elatusmaksun ja tod. korotetun lapsilisän. Tai no, lapsesi taitaa olla jo 18-v. Auttaa todella paljon sekin, että on joku puolittamassa asumiskulut, sinkkuna tilanne ihan toinen.

Minkä korotetun lapsilisän saa avioliitossa oleva? Ei todellakaan saa. Yh saa sellaisen. Ap:n lapsi on täyttänyt 17 eli ei tule lapsilisää.

Vierailija
387/434 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut koko ketjua, mutta parin ekan ja vikan sivun perusteella näytti siltä, että on takerruttu tuohon n. 20 euron kuntosalimaksuun kuukaudessa. Minusta summa on mitättömän pieni, eikä ratkaise perusongelmaa mitenkään, vaikka sen jättäisi käyttämättäkin. Ja jos kerran käy päivästä toiseen, ja vuodesta toiseen töissä, kai aikuinen ihminen nyt saa 20e kuukaudessa sijoittaa omaan hyvinvointiinsa. Hienoa, että jaksat ap siellä käydä, itsenikin pitäisi, ja harmittaa, että olen näin laiska. Se vaan on niin, että joillakin aloilla on pienet palkat, ja varsinkaan täällä pääkaupunkiseudulla niillä ei kunnolla pysty elämään. Ihmettelen oikein, miten lukuisat lapsiperheet pienipalkkaisissa ammateissa oikein pärjää. Olen itse keskituloinen ja aina on rahat loppu niin, että kun pakolliset menot maksetaan, jää loppukuukaudeksi juuri ja juuri ruokarahat. Sitten jos teinin ainoat farkut hajoaa tai tarvittaisiin uudet kengät, pitää jo miettiä, miten jo valmiiksikin tosi taloudellisesta ruokarahasta säästetään vielä vaikka kenkiin menevä rahasumma. Edellinen kirjoittaja kysyi, eikö ajokorttirahat saa säästettyä vuodessa. En minä ainakaan saisi, pitäisi saada joku 100-150e joka kuukausi säästöön. Ei jää sellaista summaa. Jotain tuolla höpistiin myös osamaksuista, joita ap:lla ei ollut. Aika monella varmaan on, esim. itsellänikin. Kyllä se vaan on niin, että jos pyykinpesukone tai puhelin esim. hajoaa, ei vaan voi odottaa vaikka koko vuotta, että saisi säästettyä sen rahan uuteen.

Jos lukisit ennenkuin tulet rääkymään, tietäisit että ap laittaa elarit säästöön kersan korttia varten ja vinkuu täällä ettei ole sitten rahaa yo-juhliin. Minimielarit on sen 150€, niin eiköhän ne korttirahat ala olemaan jo kasassa.

Tämäpä, elarit laitettu säästöön ja täällä vingutaan ettei ole rahaa yo-juhliin. Jos ap on tosissaan, eikä valehtele, nuo mietippä oikeasti tuota. Eli jos kaikki elarit olet säästöön laittanut, niin eiköhän ole pariinkin ajokorttiin jo rahat kasassa, ja nyt voit säästää kaikki elarit jo yo-juhliin...

Vierailija
388/434 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää muutama kymppi vaan palkan jälkeen, kun oon maksanut kaikki laskut.

Teen 4 työvuoroa kuussa viikonloppuisin ja oon kotoa myynyt tarpeettoman pois.

Sain koronan vuoksi potkut ja onneksi sain toisen työpaikan, palkka 800 euroa vähemmän.

Toivotaan pääsen s ryhmässä liikkumaan, kun heidän ravintolassa olen nyt töissä

Vierailija
389/434 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavassa kuussa jää enemmän plus myös se miehen antama rahallinen tuki tarvittaessa.

Vaikka ei oman lapsen kuluihin uusi mies ei ole velvoitettu osallistumaan, niin eihän se perheen yhteinen raha mitenkään korvamerkittyä ole?

Ja se, että huushollissa on myös toinen henkilö antaa henkistä turvaa myöskin. Ei ole läheskään niin stressaavaa elää kuin pelkästään omilla tuloilla.

Luin kyllä, että aloittaja on ollut köyhä yh. Siksi ihmettelenkin miksi nyt stressaa jos hetkellisesti on rahaa vähemmän. Kun ei ole enää köyhä yh. Ensi kuussa taas paremmin.

Hänen palkkansahan ei ole pelkkä 1428 euroa vaan joskus 1628 euroa 1848 euroa tms.

En sano, että palkka on suuri, mutta samansuuruinen se on myös muilla hänen työkavereillaan. Elämäntilanteesta riippumatta.

"Aika hyvin jos nyt jää tässä kuussa 132 euroa ja lisät" :DDD Aika hyvin? AIKA HYVIN?? Mikähän olis aika huonosti sun mielestä? Mitä hittoa.

Vierailija
390/434 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tytär sai ajokortin tänä kesänä, maksoi 1066€ viranomaismaksujen kanssa. ( tarkistin summan vielä äsken... ) Eli eiköhän pitäisi olla elatusmaksuista tuollainen summa jo kasassa, Sehän tulee säästöön about puolessa vuodessa. Jos tosiaan kaikki elatusmaksut säästöön ajokorttitilille laitat ? Joku nyt kyllä näissä sun selityksissä mättää..

Vierailija
391/434 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä, elarit laitettu säästöön ja täällä vingutaan ettei ole rahaa yo-juhliin. Jos ap on tosissaan, eikä valehtele, nuo mietippä oikeasti tuota. Eli jos kaikki elarit olet säästöön laittanut, niin eiköhän ole pariinkin ajokorttiin jo rahat kasassa, ja nyt voit säästää kaikki elarit jo yo-juhliin...

Eihän ap kertonut koska niitä elareita on alettu säästämään. Kertoi vain, että ne menee säästöön. Tuskin niitä on alusta asti säästetty. Mikä sitten lie aika kun elareita on maksettu.

Vierailija
392/434 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jää muutama kymppi vaan palkan jälkeen, kun oon maksanut kaikki laskut.

Teen 4 työvuoroa kuussa viikonloppuisin ja oon kotoa myynyt tarpeettoman pois.

Sain koronan vuoksi potkut ja onneksi sain toisen työpaikan, palkka 800 euroa vähemmän.

Toivotaan pääsen s ryhmässä liikkumaan, kun heidän ravintolassa olen nyt töissä

Ööö.. teet töitä vain 4 päivänä kuussa?? Etkö sitten muka siis saa mitään lisää kelasta, liitosta sossusta...kun eihän kukaan voi tulla 4 päivän palkalla toimeen..

Vierailija
393/434 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin menee, mies mahdollistaa hulppean elämän kuitenkin.

Vierailija
394/434 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma tytär sai ajokortin tänä kesänä, maksoi 1066€ viranomaismaksujen kanssa. ( tarkistin summan vielä äsken... ) Eli eiköhän pitäisi olla elatusmaksuista tuollainen summa jo kasassa, Sehän tulee säästöön about puolessa vuodessa. Jos tosiaan kaikki elatusmaksut säästöön ajokorttitilille laitat ? Joku nyt kyllä näissä sun selityksissä mättää..

Ei hyvää päivää teitä tollukoita. En mä nyt erosta lähtien ole elareita säästänyt!!!! Äly hoi älä jätä! Luuletteko, että olen köyhänä yh:nakin säästänyt elarit! Kyllä ne rahat meni silloin ihan elämiseen! Te soitatte mulle suutanne ja sitten kuvittelette aivan kummallisia asioita. Jos joku kertoo teille, että laittaa säästöön esim. 100€/kk niin te varmaan oletatte hänen tehneen niin syntymästään asti. 

Täällä ei ajokortin kanssa pääse noin halvalla eikä ole paljon vaihtoehtoja missä kortin suorittaa. Tällä paikkakunnalla yksi autokoulu, että revi siitä. Autokoulu maksaa n.1400€. Siihen päälle teoriakoe ja inssi. Niin ja passikuva pitää käydä ottamassa, siihen saa varata 20€. Naapurikaupungissa vähän halvemmat autokoulut, mutta sitten taas menee rahaa matkoihin sinne ja vähän plusmiinusnolla kannattaako. 

Ajokorttia varten on säästetty nyt 9kk ja kasassa on n.1400€. Vielä yhdet elarit ja sitten ne loppuu siihen. 

Joku tuolla väitti teinin hussaavan ties mihin kesätyörahansa. No eipä hussaa vaan ostaa osan vaatteista ja kengistä itse, esim. talvitakin osti keväällä alesta. Meikkinsä ostaa itse, niihin ei paljoa mene. Puhelinlaskunsa maksaa itse, ei sekään mikään älyttömän kallis ole. Lisäksi yrittää säästää osan rahoista tulevia opiskeluja varten. Siinä ei kai ole mitään väärää, että on rahaa säästössä lukion jälkeisiin opiskeluihin.

Vierailija
395/434 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90e kuntosalista? Onko tuo yhden kuukauden hinta?

7kk on 180€ josta maksoin itse 90€. En todellakaan maksaisi kuukaudesta tuollaista summaa. Miten joku edes ajatteli, että tuo on kuukauden maksu?!

Sori, luulin että tarkoitit 90e/kk. Täälläpäin on keskustan salit helposti alk. 60e/kk, jos on yhtään trendikkäämpi paikka kyseessä. Järkevää ehkä jos suunnilleen asuu salilla, mutta kerta viikkoon tahdille liian kallista tietty.

60 ekeä ja trendikkäämpi? Ei hyvää päivää, mitä valheita täällä esitetään. Edes Helsingissä ei noita hintoja maksella, ellei halua jotain erityispalveluita! Toki on joitain trendipaikkoja, mutta ei teillä siellä Paltamossa.

Tietysti, kukas sen kissan hännän nostaisi, ellei kissa itse?

Vierailija
396/434 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin menee, mies mahdollistaa hulppean elämän kuitenkin.

Hulppean elämän? Ihan tavallista elämää eletään. Meidän tuloilla ei todellakaan eletä mitään hulppeaa elämää. Mulle soitetaan suuta, mutta tässä ketjussa on paljon todellisuudesta vieraantuneita ihmisiä joilla ei ole käsitystä palkoista, verotuksesta yms.

Vierailija
397/434 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti hyödyntää hyötyliikunta ja mies.

Molemmat pelaisi pleikkaa ja sormivoima vahvistuis?

Vierailija
398/434 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Aika hyvin jos nyt jää tässä kuussa 132 euroa ja lisät" :DDD Aika hyvin? AIKA HYVIN?? Mikähän olis aika huonosti sun mielestä? Mitä hittoa.

Kirjoitin, että jos TÄSSÄ KUUSSA on jäänyt 132 euroa ja lisät. Plus miehen rahallinen tuki tarvittaessa. Sehän voi olla ihan mitä vaan. 1 euro - xxxx tms.

Koska ENSI KUUSSA on taas luultavasti rahaa enemmän käytössä. Plus miehen rajallinen tuki tarvittaessa. 1 euro - xxxx euroa tms.

Aika hyvä tilanne minun mielestäni. Kuten kirjoitinkin, henkisesti niinkuin taloudellisestikin on paljon helpompaa kun on toinen henkilö taloudessa jakamassa kuluja.

Minulle pari viikkoa 132 eurolla olisi hyvä tilanne kun laskut maksettu ja parin viikon päästä tulee lisää rahaa.

Jos rahaa tulee se 400 niin yhteensä jää omaan käyttöön 532 euroa. Se on yli tt-tuen määrän. Ja siltkin pitää vielä maksaa omia kuluja.

Minulle "vapaata" omaa rahaa 532 euroa kuukaudessa olisi aika hyvin.

Ja olihan tuosta jo aika paljon omia menoja maksettu alkukuun palkastakin.

Se on mistä kulmasta kukin katsoo.

Vierailija
399/434 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska keskustelu, täällä kommentoi tyypit, joiden pääasiallinen "työ" on kommentoida täällä.

Avaaja esittää ongelman, joka ei koske teitä, siihen asti kun tuet juoksee. Eikä siinä mitään, hyvä että juoksee, ettei kenenkää tarvi elää kaltereiden takana.

Tsemppiä AP:lle!

Vierailija
400/434 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ihmeeseen sulla menee noin paljon rahaa?

Mä saan 1100e ja jää aina säästöön 500-700e.

Ja tuosta maksat asumisen ruoat ja kaiken muun menot ja muka noin paljon säästät.

Mä saan 3000€ kk käteen ja siitäkään huolimatta en noin paljoa pysty säästämään. Ruokaan menee ainakin 600€ kuussa 1lapsi +1 aikuinen. Asumiseen se 950€ plus vakuutukset, auto, päivähoitomaksu, vaatteet, kengät, kavsvalle lapselle kun saa niitä olla aika usein ostamassa, harrastukset jne.