Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään tuli palkkaa 1428€ josta jäljellä 132€

Tympääntynyt
30.09.2021 |

Maksoin osuuteni asumiskuluista, opintolainan lyhennys meni, teinille lukiokirjoja(käytettynä), sekä muutamia laskuja maksoin. Kävin ruokakaupassa ja tankkasin auton. Maksoin kuntosalikortista 90€ ja e-passilla saman verran. Vielä pitäisi tilata kissalle ruokaa n.20€:lla.

Tässä sitten pitäisi yrittää säästää keväällä oleviin yo-juhliin. Huoh. Onneksi mies ostaa ruokia myös, että ei tarvitse kituuttaa. Mies ei ole teinin isä joten ei ole hänen velvollisuutensa juhlien kustannuksia maksaa, saa kyllä teinin isä maksaa osansa. Pitää katsoa jos olisi jotakin myytävää kirppikselle.

Kommentit (434)

Vierailija
21/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi harmi! Palkka on kyllä pieni. Ei ihme, jos ei meinaa riittää. Saisitko tienattua enemmän?

Just näin, tämä se ongelma on. Kyllä kokopäivätöitä tekemällä pitäisi pystyä itsensä edes elättämään!

Vierailija
22/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä alan töitä sä ap teet?

Lähihoitaja yksityisellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kuussa jää 90e enemmän kun olet maksanut kuntosalikortin 7 kuukaudeksi :)

Vierailija
24/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi kuussa jää 90e enemmän kun olet maksanut kuntosalikortin 7 kuukaudeksi :)

Tämä on totta. :) Eikä tällä tietoa ole hetkeen tulossa hammaslääkärissä käyntiä. Teinille toivottavasti ei tarvitse enää montaa kirjaa ostaa. Toki keväällä tulee sitten lasku kirjoituksista. 

Vierailija
25/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko opintolainan erää pienentää? Minulle pankki itse ehdotti kun oli muutamana kuukautena vaikeuksia maksaa.

Sulla taisi olla tässä kuussa sellaisia maksuja joita ei mene joka kuukausi. Ehkä ensi kuussa voi laittaa jotain säästöön.

Aika pieni palkka tai sitten veroprosentti liian iso. Sekin kannattaa tarkistuttaa.

Vierailija
26/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä sitä on elämänhallinta taas kohdillaan. Kuntosali ja kurssimaksut, mut niistähän ei tietenkään voi tinkiä.

Tässä nimenomaan on elämän hallinta kohdillaan! Kuntosali ja kurssimaksut, voiko järkevämmin pennosiaan sijoittaa? Ei voi!

Vierailija
27/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voiko jollain olla noin huono palkka jos tekee vielä kolmeavuoroa?

Itse oon puhelinmyyjä ja teen 30 h viikossa pelkkää päivävuoroa ja käteen jää 1800-2200 provikoista riippuen.

Vierailija
28/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui muuten, että kävin myös apteekissa. Sinne meni onneksi vain n.13€ kun on Kelakorvaukset.

Vierailija
29/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on kun elää yli varojensa. 

Vierailija
30/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, kun ihmiset läyhää kuntosalikortista. Jos sitä oikeasti käyttää, niin parempaa sijoitusta ei ihminen voi tehdä, edes pienistä rahoistaan. Kuntoilun täytyy olla nautinnollista, että sitä tulee tehtyä terveydelle riittävä määrä. Jos se tietty sali, joka riittävän siisti/lähellä/kaverit käy/sisältää eniten motivoivat ryhmätunnit/on riittävän väljä korona-aikanakin/ sisältää jonkin pienen luxuksen kuten hierontatuolin motivoi ja innostaa liikkumaan,niin kortti ostetaan juuri sinne, maksoi mitä maksoi.

Muuhun en ota kantaa. 

Paitsi, että harmittaa sun puolesta, kun tuo toisen asteen maksuttomuus-uudistus tuli niin huonoon aikaan sun kannalta. Nyt niitä ei enää edes pysty myymään, tuntuu varmasti epäreilulta. 

Vierailija
31/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Privaatissa kustaan silmään, ei uutta. Vaihda paikkaa, olet työvoimapula-alalla.

Laikkari julkiselta, käteen tänään 2045

Vierailija
32/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90e kuntosalista? Onko tuo yhden kuukauden hinta?

7kk on 180€ josta maksoin itse 90€. En todellakaan maksaisi kuukaudesta tuollaista summaa. Miten joku edes ajatteli, että tuo on kuukauden maksu?!

Sori, luulin että tarkoitit 90e/kk. Täälläpäin on keskustan salit helposti alk. 60e/kk, jos on yhtään trendikkäämpi paikka kyseessä. Järkevää ehkä jos suunnilleen asuu salilla, mutta kerta viikkoon tahdille liian kallista tietty.

Vierailija
33/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko opintolainan erää pienentää? Minulle pankki itse ehdotti kun oli muutamana kuukautena vaikeuksia maksaa.

Sulla taisi olla tässä kuussa sellaisia maksuja joita ei mene joka kuukausi. Ehkä ensi kuussa voi laittaa jotain säästöön.

Aika pieni palkka tai sitten veroprosentti liian iso. Sekin kannattaa tarkistuttaa.

Opintolainaa ei onneksi ole enää kuin vuosi maksettavana joten mielelläni pitäisin lyhennyksen samana, että saan sen pois. 

Joo olihan tuossa maksuja joita ei joka kuukausi ole, mutta ottaa päähän silti kun kaikki mennyt melkein heti. Veroprosenttia mun pitää tarkistaa, että olisiko sitä varaa laskea.

Vierailija
34/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totta että kyllä kokopäivätyöstä(etenkin hoitajan työstä) pitäisi saada palkka jolla aikuinen ihminen voi elättää itsensä ja 1-2 lasta. Eikä talous kaadu jos pitää käydä hammaslääkärissä tai haluaa pitää kunnostaan huolta.

Vierailija
35/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti hyödyntää hyötyliikunta ja mies.

Vierailija
36/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opintolainaa ei onneksi ole enää kuin vuosi maksettavana joten mielelläni pitäisin lyhennyksen samana, että saan sen pois. 

Joo olihan tuossa maksuja joita ei joka kuukausi ole, mutta ottaa päähän silti kun kaikki mennyt melkein heti. Veroprosenttia mun pitää tarkistaa, että olisiko sitä varaa laskea.

Tiedän tunteen. Hirmusesti tsemppiä sinulle :) Toivottavasti tilanteesi paranee jotenkin.

Vierailija
37/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, kun ihmiset läyhää kuntosalikortista. Jos sitä oikeasti käyttää, niin parempaa sijoitusta ei ihminen voi tehdä, edes pienistä rahoistaan. Kuntoilun täytyy olla nautinnollista, että sitä tulee tehtyä terveydelle riittävä määrä. Jos se tietty sali, joka riittävän siisti/lähellä/kaverit käy/sisältää eniten motivoivat ryhmätunnit/on riittävän väljä korona-aikanakin/ sisältää jonkin pienen luxuksen kuten hierontatuolin motivoi ja innostaa liikkumaan,niin kortti ostetaan juuri sinne, maksoi mitä maksoi.

Muuhun en ota kantaa. 

Paitsi, että harmittaa sun puolesta, kun tuo toisen asteen maksuttomuus-uudistus tuli niin huonoon aikaan sun kannalta. Nyt niitä ei enää edes pysty myymään, tuntuu varmasti epäreilulta. 

Kyllä jotakin kirjoja saa myytyä tämän vuoden kakkosille koska he eivät saa ilmaisia kirjoja. Terveystiedon kirjat menee heti myyntiin kun tulee yo-tulokset. Alustava arvosana hyvä, mutta eihän noista ikinä tiedä. Vanhojentanssimekko pitäisi myös laittaa myyntiin.

Vierailija
38/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta on vielä varaa verottaa ainakin 200€ lisää.

T:Vihersiirtymä

Vierailija
39/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä sitä on elämänhallinta taas kohdillaan. Kuntosali ja kurssimaksut, mut niistähän ei tietenkään voi tinkiä.

Niin miksi pitää kunnostaan huolta, että pysyy työkuntoisena. Tai miksi opiskella lisää, että pääsisi jatko-opiskeluihin.

Kunnostaan voi pitää huolta täysin ilmaiseksi. Myöskään opiskelua voi harjoittaa ilman kalliita avoimen opintoja. 

Vierailija
40/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oliskohan mitään säästää vaikkapa 90€ tuosta kuntosalikortista.

Siitä en säästä. Mulla on kroppa siinä mallissa, että nyt pitää käydä kuntosalilla ja saada lihaksia kuntoon. Etenkin selän kanssa ongelmia. Ettei käy niin etten pysty enää fyysiseen työhöni. 

Ai niin muutaman kympin siirsin e-passiin tulevia fyssarin käyntejä varten.

Kuntosalilla ei ole mitään mitä ei pysty tekemään ilmaiseksi.

Annas kun arvaan että menet myös sinne kuntosalille autolla, joka sekin maksaa?

Mitähän jos kuntoilet ulkona ja kotona ilmaiseksi?

Mun pitää saada lihakset kuntoon ja siihen on parasta kuntosali! Älä tule pätemään asioista joista et tiedä. Ihan olen fyssarin avulla aloittamassa hommaa ongelmien takia. Osaan kuntoilla myös kotona ja ulkona, mutta se ei riitä. Ei kuulu sulle mihin mä menen autolla ja mihin en.