Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään tuli palkkaa 1428€ josta jäljellä 132€

Tympääntynyt
30.09.2021 |

Maksoin osuuteni asumiskuluista, opintolainan lyhennys meni, teinille lukiokirjoja(käytettynä), sekä muutamia laskuja maksoin. Kävin ruokakaupassa ja tankkasin auton. Maksoin kuntosalikortista 90€ ja e-passilla saman verran. Vielä pitäisi tilata kissalle ruokaa n.20€:lla.

Tässä sitten pitäisi yrittää säästää keväällä oleviin yo-juhliin. Huoh. Onneksi mies ostaa ruokia myös, että ei tarvitse kituuttaa. Mies ei ole teinin isä joten ei ole hänen velvollisuutensa juhlien kustannuksia maksaa, saa kyllä teinin isä maksaa osansa. Pitää katsoa jos olisi jotakin myytävää kirppikselle.

Kommentit (434)

Vierailija
81/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosalikortti täyttä turhuutta. Kuntoilla voi ilmaiseksi. Lemmikki vie rahaa, ruuat, hiekat, lääkärikäynnit ja operaatiot. Köyhän ei pidä ottaa lemmikkiä, se on eläimenkin etu.

Kaikki ruoka tehdään alusta asti itse. Karsi vakuutukset, ei mitään ylimääräisiä tilauksia, vaatteet yms. kierrätyksestä ja kirpparilta. Ompele, kudo itse. Auton kulut on kovat, tosin sen avulla voi etsiä työtä pidemmältäkin. 

Ei tähän voi tosissaan sanoa muuta kuin, että tsemppiä.

Vierailija
82/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei nykyinen työpaikkasi ole muuten ihan tosi kiva sinun kannattaa tosiaan miettiä työpaikan vaihtoa paremmin maksavaan. Itse tosin aikoinani lykkäsin työpaikan vaihtoa koska tajusin että työn ohella opiskelu oli helpompaa vanhassa ”helpossa” duunissa. Sulla on selvästi suunta eteen ja ylös ja hyvä yritteliäs henki joten kyllä nuo liksakuviot tulevat korjaantumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis voiko jollain olla noin huono palkka jos tekee vielä kolmeavuoroa?

Itse oon puhelinmyyjä ja teen 30 h viikossa pelkkää päivävuoroa ja käteen jää 1800-2200 provikoista riippuen.

Siis jääkö sulle verojen jälkeen tuo 1800-2200 vai kulujen jälkeen? Teetkö töitä kotona vai jossain työpisteessä toimistolla? Mitä myyt?

Ei ap

Vierailija
84/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä sitä on elämänhallinta taas kohdillaan. Kuntosali ja kurssimaksut, mut niistähän ei tietenkään voi tinkiä.

Mikä sun status on? Kotiäiti? Työtön? Miehen rahoilla elävä? Tai sit vaan hyvä palkka?

Käy itse täysaikaisessa työssä tuolla reilulla 1400e ja hallitse siinä ohessa elämääsi. 90e 7kk kuntosalikortista on liikaa? Itsensä kehittäminen opiskelemalla on luksusta ja turhamaista? Työssäkäyvänkin pitäisi kituuttaa ostamatta ikinä mitään tai muuten on elämänhallinta hukassa? Helppo huudella nimettömänä, mut kehtaisitko ikinä julkisesti omalla naamallasi ja nimelläsi olla sitä mieltä, että on ihan ok, että kaikista töistä ei saa toimeen tuloon riittää palkkaa? Kehtaisitko laukoa noita elämänhallintakommenttejasi päin naamaa raskasta matalapalkka-alaa tekevälle?

Jos kävisin 1400€/kk työssä, ei tulisi pieneen mieleenkään maksella satojen eurojen opiskelukuluja tai kuntosalikorttia. Jumppaisin kotona ja hakisin opiskelemaan yliopistoon tai AMK:iin ihan ilmaiseksi. Toki en ikinä suostuisi kokopäivätyöhön noin minimaalisella palkalla. 

t.eri 

Satojen eurojen opiskelukuluja? Maksoin 45€. Äläkä jaksa jankuttaa tuosta kuntosalikortista kun se oli oikeasti tarpeellinen eikä mikään turhake. Siitäkään en maksanut satoja euroja.

Minkähän avoimen yo:n kurssit mahtavat kansanopistokurssi LISÄKSI maksaa yhteensä 45€? Porvoon avoimen yliopiston mitä ilmeisimmin :D

Kansalaisopiston kurssi ja avoimen kurssit on kaksi täysin eri asiaa eivätkä liity toisiinsa millään tavalla.

Äläpäs nyt poikkea sadustasi. Sinähän kirjoitit:

Laskuissa oli kansalaisopiston kurssi, avoimen amk:n kurssimaksu, hammaslääkärilasku,  vesilasku ja puhelinlasku. Yhteensä n.297€.

Mistään amk:sta et saa avoimen kurssia, joka maksaisi sen verran, että yhdessä kansalaisopiston kurssimaksun kanssa opiskelujen hinnaksi tulisi vain 45€.

Siis mitä sä sekoilet?! Amk:n kurssimaksu oli 45€! Kansalaisopiston kurssi 50€! Eikä nuo kaksi liity mitenkään toisiinsa! Joku tuolla sönkötti satojen eurojen opiskelumaksuista ja siihen vastasin, että avoimen maksu oli 45€. Kansalaisopiston kurssi on maton tekemistä eikä mitään opiskelua. 

Ei ole meidän vikamme, että kirjoitat niin sekavasti, ettei sinua ymmärretä. 

Satojen eurojen opiskelukuluja? Maksoin 45€.

Tuosta ei mitenkään voi tietää, että tarkoitit pelkästään avoimen kurssin hintaa. 

Vai niin. Itse sekoilette ja änkytätte kuntosalikortista vaikka olen sen monta kertaa selittänyt miksi sen hankin. Aloitan sen homman fyssarin kanssa eikä todellakaan ole mitään turhaa.

Vierailija
85/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ellei nykyinen työpaikkasi ole muuten ihan tosi kiva sinun kannattaa tosiaan miettiä työpaikan vaihtoa paremmin maksavaan. Itse tosin aikoinani lykkäsin työpaikan vaihtoa koska tajusin että työn ohella opiskelu oli helpompaa vanhassa ”helpossa” duunissa. Sulla on selvästi suunta eteen ja ylös ja hyvä yritteliäs henki joten kyllä nuo liksakuviot tulevat korjaantumaan.

Olen hakenut sairaanhoitajan monimuotokoulutukseen, mutta sitä ei koskaan tiedä pääsenkö sinne. Pidän nykyisestä työpaikastani enkä haluaisi vaihtaa pois. 

Vierailija
86/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sulla on veroprosentti liian korkea, jos vuorotyöstä jää käteen noin vähän. Jopa yksityisellä käteen jäävän palkan pitäisi olla isompi. Muista laskea verokorttiin mukaan työmatkat mikäli kuljet pidempää matkaa.

Vierailija
87/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on vähän parempi palkka kuin ap, mutta tunnen todellakim tuskan , tyttärellä oli yo juhlat viime keväänä, yli 1500 euroa meni, kaupan kassan palkalla on aika vaikea säästää tollasta summaa....mutta onnistuin jotenkin. (Mieheni ei kustannuksiin osallistunut ; en jaksa selittää miksi..) Ja nyt omaan autooni pitäisi (=pakko) ostaa uudet talvirenkaat...en tiedä miten saan rahat...oikeasti....missä vt un maassa me siis eletään...komppaan ap:ta. Ainoa mistä oon eri mieltä on tuo kuntoilu. Jos on tosi tiukkaa , niin silloin lenkkipoluille, niin teen minäkin

Vierailija
88/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on asumiskustannukset?

Vierailija
89/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä sitä on elämänhallinta taas kohdillaan. Kuntosali ja kurssimaksut, mut niistähän ei tietenkään voi tinkiä.

Mikä sun status on? Kotiäiti? Työtön? Miehen rahoilla elävä? Tai sit vaan hyvä palkka?

Käy itse täysaikaisessa työssä tuolla reilulla 1400e ja hallitse siinä ohessa elämääsi. 90e 7kk kuntosalikortista on liikaa? Itsensä kehittäminen opiskelemalla on luksusta ja turhamaista? Työssäkäyvänkin pitäisi kituuttaa ostamatta ikinä mitään tai muuten on elämänhallinta hukassa? Helppo huudella nimettömänä, mut kehtaisitko ikinä julkisesti omalla naamallasi ja nimelläsi olla sitä mieltä, että on ihan ok, että kaikista töistä ei saa toimeen tuloon riittää palkkaa? Kehtaisitko laukoa noita elämänhallintakommenttejasi päin naamaa raskasta matalapalkka-alaa tekevälle?

Jos kävisin 1400€/kk työssä, ei tulisi pieneen mieleenkään maksella satojen eurojen opiskelukuluja tai kuntosalikorttia. Jumppaisin kotona ja hakisin opiskelemaan yliopistoon tai AMK:iin ihan ilmaiseksi. Toki en ikinä suostuisi kokopäivätyöhön noin minimaalisella palkalla. 

t.eri 

Satojen eurojen opiskelukuluja? Maksoin 45€. Äläkä jaksa jankuttaa tuosta kuntosalikortista kun se oli oikeasti tarpeellinen eikä mikään turhake. Siitäkään en maksanut satoja euroja.

Minkähän avoimen yo:n kurssit mahtavat kansanopistokurssi LISÄKSI maksaa yhteensä 45€? Porvoon avoimen yliopiston mitä ilmeisimmin :D

Kansalaisopiston kurssi ja avoimen kurssit on kaksi täysin eri asiaa eivätkä liity toisiinsa millään tavalla.

Laskuissa oli kansalaisopiston kurssi, avoimen amk:n kurssimaksu, hammaslääkärilasku,  vesilasku ja puhelinlasku. Yhteensä n.297€.

Mistään amk:sta et saa avoimen kurssia, joka maksaisi sen verran, että yhdessä kansalaisopiston kurssimaksun kanssa opiskelujen hinnaksi tulisi vain 45€.

Siis mitä sä sekoilet?! Amk:n kurssimaksu oli 45€! Kansalaisopiston kurssi 50€! Eikä nuo kaksi liity mitenkään toisiinsa! Joku tuolla sönkötti satojen eurojen opiskelumaksuista ja siihen vastasin, että avoimen maksu oli 45€. Kansalaisopiston kurssi on maton tekemistä eikä mitään opiskelua. 

Tuosta ei mitenkään voi tietää, että tarkoitit pelkästään avoimen kurssin hintaa. 

Vai niin. Itse sekoilette ja änkytätte kuntosalikortista vaikka olen sen monta kertaa selittänyt miksi sen hankin. Aloitan sen homman fyssarin kanssa eikä todellakaan ole mitään turhaa.

Kovin ammattitaidoton fyssari, jos ei osaa antaa ohjeita lihaskuntoliikkeisiin, joita voi tehdä ilman kuntosalilla käymistä ja kalliin jäsenyyden ostamista. Itse olen myös fyssarilla käynyt, mutta salikorttia ei ole koskaan ollut eikä tule olemaan. Ei ole varaa sellaiseen. 

Vierailija
90/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.eri 

En puhunut sanaakaan kuntosalikortista.

t. lainaamasi

Vierailija
91/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin miksi pitää kunnostaan huolta, että pysyy työkuntoisena. Tai miksi opiskella lisää, että pääsisi jatko-opiskeluihin.

Kunnostaan voi pitää huolta täysin ilmaiseksi. Myöskään opiskelua voi harjoittaa ilman kalliita avoimen opintoja. 

Ihminen, joka ei sijoita terveyteen ja sivistykseen pysyy köyhänä koko elämänsä. Niin taloudellisesti, kuin muullakin tavalla.

Vierailija
92/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla menee liikaa rahaa harrastuksiin. Kuntosali, opisto ja avoin amk, huh. Niistä voi muutaman jättää pois. Tai voitte etsiä edullisemman asunnon tai sä voit etsiä kakkostyön. Muita neuvoja en oikein keksi. Itse saan 600 e kuukaudessa ja saan sen yleensä riittämään.

No sä et todennäköisesti maksa tuosta 600e itse yhtään mitään! Joko saat kaiken vuokrasta lääkärikuluihin kuitattua kelasta tai sitten puoliso maksaa ja ostat jollain "ostan osan ruokakuluista" kommentilla itsellesi tunteen, että osallistut. Ainakaan et käy töissä joten mikäs siinä keksiä säästöratkaisuja tai vaikka kerätä marjoja päivät pitkät.

Väärin. Töissä käydään nimenomaan siksi, että jää rahaa muuhunkin kuin välttämättömiin kuluihin. Et sinä mitenkään saa noin 1000€/kk tuista säästettyä 600€/kk. Kyllä pitää olla jopa minimipalkkaa vähän suurempi palkka, että ihan joka kuukausi saa 600€ säästöön. 

minä harrastan urheilua, ja saan kuussa sellaisen 2710 € säästöön ja sijoituksiin.

Niin? Ihan vain urheilua harrastamallako se raha tulee sinulle? Vai olisiko kuitenkin työssä käymällä?

eikun siihen urheiluun menee rahaa. Silti säästöön jää, Kun ei tuhlaa älyttömästi niin pystyy urheilemaan ja saa rahaa säästöön. Minulla menee noin 6 €/kk urheiluun ja treenaan 5-6 kertaa viikossa.

Vierailija
93/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin miksi pitää kunnostaan huolta, että pysyy työkuntoisena. Tai miksi opiskella lisää, että pääsisi jatko-opiskeluihin.

Kunnostaan voi pitää huolta täysin ilmaiseksi. Myöskään opiskelua voi harjoittaa ilman kalliita avoimen opintoja. 

Ihminen, joka ei sijoita terveyteen ja sivistykseen pysyy köyhänä koko elämänsä. Niin taloudellisesti, kuin muullakin tavalla.

Ihminen, joka luulee, että terveyttä voi ostaa on...noh, vähintäänkin eritäin vähän kouluja käynyt. 

Vierailija
94/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feel you, ap. Itselle kilahti 1200 € ja eihän sillä juhlita, kovassa harkinnassa lopputili. Työajatkin surkeat enkä joinakin iltoina näe lapsia lainkaan. Kannattaako uhrata aikaansa tällaiseen työhön?

Vierailija
95/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun osuus niistä on 450€, mies maksaa jonkun verran enemmän. 

Vierailija
96/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei maksa enemmän, kun sinulla noin mitättömät tulot?

Vierailija
97/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.eri 

Kovin ammattitaidoton fyssari, jos ei osaa antaa ohjeita lihaskuntoliikkeisiin, joita voi tehdä ilman kuntosalilla käymistä ja kalliin jäsenyyden ostamista. Itse olen myös fyssarilla käynyt, mutta salikorttia ei ole koskaan ollut eikä tule olemaan. Ei ole varaa sellaiseen. 

Voi luoja. Kuntosaliohjaus on yksi osa siitä! Lisäksi tulee jumppaliikkeitä mitä voi tehdä kotona. Miksi on noin hvetin vaikea tajuta, että mulla on todellisia ongelmia selän kanssa ja kuntosali on siihen todella loistava ratkaisu. Mikä tuossa kuntosalikortissa teitä oikein v*tuttaa?? En mä tuota summa joka kuukausi maksa! Kortti on maksettu nyt seitsemäksi kuukaudeksi! SEITSEMÄKSI!

Vierailija
98/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oliskohan mitään säästää vaikkapa 90€ tuosta kuntosalikortista.

Siitä en säästä. Mulla on kroppa siinä mallissa, että nyt pitää käydä kuntosalilla ja saada lihaksia kuntoon. Etenkin selän kanssa ongelmia. Ettei käy niin etten pysty enää fyysiseen työhöni. 

Voithan kotona nostella naista jolloin lihakset kasvaa ja säästät samalla kuntosali kuukausi maksun. Nainen voi mennä moneen asentoon ja sinä voit ylös nostaa kuin painon nostaja.

Ai niin muutaman kympin siirsin e-passiin tulevia fyssarin käyntejä varten.

Kuntosalilla ei ole mitään mitä ei pysty tekemään ilmaiseksi.

Annas kun arvaan että menet myös sinne kuntosalille autolla, joka sekin maksaa?

Mitähän jos kuntoilet ulkona ja kotona ilmaiseksi?

Vierailija
99/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei maksa enemmän, kun sinulla noin mitättömät tulot?

Siis juurihan mä kerroin, että mies maksaa enemmän! Mies myös ostaa ruokaa, en mä yksin niitä osta! Mikä hitto teitä oikein vaivaa??

Vierailija
100/434 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensi kuussa jää 90e enemmän kun olet maksanut kuntosalikortin 7 kuukaudeksi :)

Tämä on totta. :) Eikä tällä tietoa ole hetkeen tulossa hammaslääkärissä käyntiä. Teinille toivottavasti ei tarvitse enää montaa kirjaa ostaa. Toki keväällä tulee sitten lasku kirjoituksista. 

Teini saa varmaankin opintotukea ja oppimateriaalilisää. Voi myös mennä töihin.

Ei saa senttiäkään opintotukea mun ja aviomiehen tulojen takia. Ei tarvitse olla kummoiset bruttotulot kun jää ilman tukea.

No siinähän se tuli, että ei ne tulot niin huonot olekaan. Itse olen yh, 17v teini asuu kotona ja saa n. 134€ opintotukea. Mun netto on n. 1750€/kk ja Kelan elatustuki on 167€. Teini käy viikonloppuisin töissä muutaman tunnin.