Tänään tuli palkkaa 1428€ josta jäljellä 132€
Maksoin osuuteni asumiskuluista, opintolainan lyhennys meni, teinille lukiokirjoja(käytettynä), sekä muutamia laskuja maksoin. Kävin ruokakaupassa ja tankkasin auton. Maksoin kuntosalikortista 90€ ja e-passilla saman verran. Vielä pitäisi tilata kissalle ruokaa n.20€:lla.
Tässä sitten pitäisi yrittää säästää keväällä oleviin yo-juhliin. Huoh. Onneksi mies ostaa ruokia myös, että ei tarvitse kituuttaa. Mies ei ole teinin isä joten ei ole hänen velvollisuutensa juhlien kustannuksia maksaa, saa kyllä teinin isä maksaa osansa. Pitää katsoa jos olisi jotakin myytävää kirppikselle.
Kommentit (434)
No oliskohan mitään säästää vaikkapa 90€ tuosta kuntosalikortista.
Vierailija kirjoitti:
Paljon oli noiden "muutaman laskun" yhteissumma ja mitä ne oli?
Mä arvasin, että joku takertuu tuohon ja odottaa innolla onko osamaksuja. No ikävä tuottaa pettymys, mutta ei ole osamaksuja. Laskuissa oli kansalaisopiston kurssi, avoimen amk:n kurssimaksu, hammaslääkärilasku, vesilasku ja puhelinlasku. Yhteensä n.297€.
Tuliko toi palkka kokoaikatöistä?
Vierailija kirjoitti:
Siitä en säästä. Mulla on kroppa siinä mallissa, että nyt pitää käydä kuntosalilla ja saada lihaksia kuntoon. Etenkin selän kanssa ongelmia. Ettei käy niin etten pysty enää fyysiseen työhöni.
Ai niin muutaman kympin siirsin e-passiin tulevia fyssarin käyntejä varten.
Vierailija kirjoitti:
Tuliko toi palkka kokoaikatöistä?
Kyllä tuli. Kuukausipalkka, mutta lisäksi tulee kuukausittain lisiä kolmivuorotyöstä 200-400€. Riippuu ihan vuoroista kuinka lisiä tulee.
Eikö kuntosalikortteja saa 20 eurolla esim. 24/7:lle? Sulla on ilmeisesti ammatti, auto, lapsi, lemmikki, harrastuksia ja vieläpä puoliso osallistumassa kuluihin. Mihin siis pitäisi vielä jäädä? Noista jos jättää hankkimatta lapsen tai auton niin jää vaikka kuinka ylimääräistä shoppailuun tai säästöön.
Tympääntynyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä en säästä. Mulla on kroppa siinä mallissa, että nyt pitää käydä kuntosalilla ja saada lihaksia kuntoon. Etenkin selän kanssa ongelmia. Ettei käy niin etten pysty enää fyysiseen työhöni.
Ai niin muutaman kympin siirsin e-passiin tulevia fyssarin käyntejä varten.
Kuntosalilla ei ole mitään mitä ei pysty tekemään ilmaiseksi.
Annas kun arvaan että menet myös sinne kuntosalille autolla, joka sekin maksaa?
Mitähän jos kuntoilet ulkona ja kotona ilmaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Tässä sitä on elämänhallinta taas kohdillaan. Kuntosali ja kurssimaksut, mut niistähän ei tietenkään voi tinkiä.
Niin miksi pitää kunnostaan huolta, että pysyy työkuntoisena. Tai miksi opiskella lisää, että pääsisi jatko-opiskeluihin.
90e kuntosalista? Onko tuo yhden kuukauden hinta?
Miksi ihmeessä tuolla palkalla käydään noin kalliilla kuntosalilla? Oma palkkani on kaksikertainen eikä tulisi mieleenkään maksaa 90e/kk kuntosalista kun tarjolla on halvempiakin vaihtoehtoja ja jos rahat ei vaan riitä niin myös ilmaisia kotijumppia oman kehon painolla on netti pullollaan. Kyllä nyt vaikuttaa, että tietyiltä osin omaa syytä jos rahat ei riitä kun elämänhallinta ja rahankäyttötaidot on tuolla tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kuntosalikortteja saa 20 eurolla esim. 24/7:lle? Sulla on ilmeisesti ammatti, auto, lapsi, lemmikki, harrastuksia ja vieläpä puoliso osallistumassa kuluihin. Mihin siis pitäisi vielä jäädä? Noista jos jättää hankkimatta lapsen tai auton niin jää vaikka kuinka ylimääräistä shoppailuun tai säästöön.
No ei todellakaan saa täällä maaseudulla mihinkään tuolla hinnalla kuntosalikorttia! Mun auton käyttö on aika pientä ja bensaa ei mene älyttömiä määriä.
On se nyt kumma, jos ei töissäkäyvä mitään saisi itselleen ostaa? Kuntosalikortti on todella hyvä sijoitus!
Tympääntynyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä sitä on elämänhallinta taas kohdillaan. Kuntosali ja kurssimaksut, mut niistähän ei tietenkään voi tinkiä.
Niin miksi pitää kunnostaan huolta, että pysyy työkuntoisena. Tai miksi opiskella lisää, että pääsisi jatko-opiskeluihin.
No älä sitten valita, jollet voi mistään säästää.
Voi harmi! Palkka on kyllä pieni. Ei ihme, jos ei meinaa riittää. Saisitko tienattua enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä tuolla palkalla käydään noin kalliilla kuntosalilla? Oma palkkani on kaksikertainen eikä tulisi mieleenkään maksaa 90e/kk kuntosalista kun tarjolla on halvempiakin vaihtoehtoja ja jos rahat ei vaan riitä niin myös ilmaisia kotijumppia oman kehon painolla on netti pullollaan. Kyllä nyt vaikuttaa, että tietyiltä osin omaa syytä jos rahat ei riitä kun elämänhallinta ja rahankäyttötaidot on tuolla tasolla.
Tuo on 7 kuukauden kuntosalikortti! Josta puolet maksoin työnantajan piikkiin e-passilla ja itse maksoin siis 90€.
Mä tienaan nettona tonnin enemmän ja treenaan kotona. Kuntoiluun menee 0 euroa
Anteeksi, mutta kyllä sun palkka kokonaisen kuukauden kokopäivätyöstä on aivan älyttömän huono! En ole edes tiennyt että noin pienille tuloille vii kokopävöhommista jäädä. Luulin että sentään tulisi1600-1700€/kk.
Vierailija kirjoitti:
90e kuntosalista? Onko tuo yhden kuukauden hinta?
7kk on 180€ josta maksoin itse 90€. En todellakaan maksaisi kuukaudesta tuollaista summaa. Miten joku edes ajatteli, että tuo on kuukauden maksu?!
Paljon oli noiden "muutaman laskun" yhteissumma ja mitä ne oli?