Kaappaus Keittiössä pariskunta sanoi tekevänsä aamupuuron suoraan lautaselle ja mikrossa XD
Kuka ihme tekee noin? Kape Aihinenkin ihmetteli silmät pyöreinä että mitäv???? XD
Kyllä se tehdään ihan rauhassa pitkään kypsytellen kattilassa hellalla. Et sä nyt tee puuroa mikrossa!!
Kommentit (65)
Kape on kunnon kokki, joka arvostaa oikeaoppista suolan ja kerman käyttöä.
Ihmettelin tässä viimeisimmässä jaksossa pariskuntaa, joka kiskoi suklaata ja sokerisia vanukkaita vissiin toistakymmentä kiloa kuukaudessa, mutta ulkomuodossa ei ollut tapahtunut puolessa vuodessa? mitään painon putoamista tai muutakaan. Luulisi tuollaisen sokerimäärän pois jäämisen vaikuttavan edes vähän varsinkin aika obeesiin mieheen???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin pussipuurot on ihan peffasta…
Alku-puurot on ihan parhaita, voittaa ns. normipuuron 6-0. Ja makuvaihtoehtojakin on älyttömästi!
Todella kalliita. Vähintään yhtä hyvää on minkä tahansa valmistajan ”isot hiutaleet”. Sekaan voi heittää itse haluamansa määrän siemeniä, pähkinöitä tms.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin keittää isompi satsi puuroa ja lämmittää lautasella aamupuuro. Puurossa tärkeintä, että on maitoon keitetty, joko miikrossa tai hellalla.
Hellalla palaa helpommin pohjaan kun maitoon tekee, ellei nyt kiehumaitoa osta.
Eniten ihmettelen aina sitä miten ihmiset syö vesipuuroa, ite en pysty.
Tosiaan samat ainekset mikrossa tai hellalla niin ihan sama, kunhan kypsyys on kohdillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etteikö pakastevihannekset käy? Juurihan sitä on valistettu kansaa, että pakasteissa on vitamiinit sun muut varsin hyvin säilyneet, notta hyvin voi käyttää.
Eikä tarvitse heittää yhtään jätteisiin👍
Olen siirtynyt lähes täysin pakastevihannesten ja -juuresten käyttäjäksi. Ei mene mitään hukkaan, säästyy vedellä lotraamiselta ja multien siivoamiselta, kuorintajätteiltä.
Usein harmitti, kun olin kaupassa valikoinut napakan, tummanvihreän parsakaalin, joka kumminkin unohtui jääkaapin perälle. Siellä se oli nahistunut ja kellastunut. Moni on kokenut porkkanoiden limaantumisen, kun kilon-kahden pussi ei tule käytettyä 1 hengen taloudessa.
Valkosipulit ostan kononaisina, kuivattuina, luomuna. Käytän silti myös kuivattua rouhetta.
Entinen pomo kertoi tekevänsä useamman päivän puurot kerralla ja lämmittävänsä ne sitten muina päivinä. Nam...
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmettelen aina sitä miten ihmiset syö vesipuuroa, ite en pysty.
Tosiaan samat ainekset mikrossa tai hellalla niin ihan sama, kunhan kypsyys on kohdillaan.
Teen puuron veteen, mutta lisään siihen proteiinipitoista soija"jogurttia" ja/tai maapähkinätahnaa tms. En käytä maitotuotteita.
Siin oli vaan 2kk väliä, ei puolta vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annospikapuuro on kyllä kätevin. Vedenkeitin päälle, koiran kanssa ulos ja kun tulee takas sisään, kuuma vesi hiutaleiden päälle kuppiin ja lautanen päälle, mukiin kuumaa vettä ja teepussi. Vaatteiden vaihto ja sillä aikaa hautuu puuro ja tee. Hotkaise alas ja riennä töihin. Helppoa ja nopeaa. Aamutoimet herätyksestä siihen että on lähtövalmiina, 20 minuuttia.
Voi koira raukkaa, ei edes 10 minuutiksi pääse ulos.
Vanhan koiran varhainen aamutyhjennys. Sen on tarkoituskin olla vain pikainen piipahdus, että pääsee tyhjentämään rakon ja mahdollisesti kakalle. En ole sen yksinhuoltaja, vaan se pääsee jonkun muun perheenjäsenen toimesta pitemmälle parin tunnin kuluttua. Viimeistään kymmeneltä aamulla, kun tulen töistä kotiin. Koira pääsee ulos klo 5, klo 7-8 välillä, klo 10, klo 14, klo 19 ja viimeisen kerran joskus klo23-00 välillä. Mun vapaapäivinä jää klo 5 ulkoilu pois, koska silloin nukutaan. Koira on siis vanha, 14 vuotias, jaksaa vaihtelevasti eripituisia lenkkejä. Mieluimmin käyskentelee vapaasti puutarhassa. Koira on yksin kotona 0-2 tuntia päivässä, eli pääsee käytännössä koska vaan ulos kunhan pyytää.
Oliko muuta?
Mä ainakin keitän hemmetin hyvää mikropuuroa. Kape ei vaan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla ei ole aikaa millekään nautiskelulle, mikropuuro ajaa ihan hyvin saman asian. Tiskiäkin tulee vähemmän.
Minulla on aikaa nautiskelulle. Käyn lenkillä, teen aamupalan sekä syön ja juon kahvin samalla kun luen aamun lehden.
Elämä on valinnoista kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Annospikapuuro on kyllä kätevin. Vedenkeitin päälle, koiran kanssa ulos ja kun tulee takas sisään, kuuma vesi hiutaleiden päälle kuppiin ja lautanen päälle, mukiin kuumaa vettä ja teepussi. Vaatteiden vaihto ja sillä aikaa hautuu puuro ja tee. Hotkaise alas ja riennä töihin. Helppoa ja nopeaa. Aamutoimet herätyksestä siihen että on lähtövalmiina, 20 minuuttia.
Et ansaitse koiraasi. 😑
Parin minuutin "ulkoilu", että saa nopeasti pissittyä. Olet ehkä onnistunut ehdollistamaan myös suolentyhjennyksen tuohon aikaikkunaan. Koiraparka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi koira raukkaa, ei edes 10 minuutiksi pääse ulos.
Vanhan koiran varhainen aamutyhjennys. Sen on tarkoituskin olla vain pikainen piipahdus, että pääsee tyhjentämään rakon ja mahdollisesti kakalle. En ole sen yksinhuoltaja, vaan se pääsee jonkun muun perheenjäsenen toimesta pitemmälle parin tunnin kuluttua. Viimeistään kymmeneltä aamulla, kun tulen töistä kotiin. Koira pääsee ulos klo 5, klo 7-8 välillä, klo 10, klo 14, klo 19 ja viimeisen kerran joskus klo23-00 välillä. Mun vapaapäivinä jää klo 5 ulkoilu pois, koska silloin nukutaan. Koira on siis vanha, 14 vuotias, jaksaa vaihtelevasti eripituisia lenkkejä. Mieluimmin käyskentelee vapaasti puutarhassa. Koira on yksin kotona 0-2 tuntia päivässä, eli pääsee käytännössä koska vaan ulos kunhan pyytää.
Oliko muuta?
Olen eri joka kyseli, mutta kiitos selvityksestä kumminkin. Tuli tosi hyvä mieli.
Mikropuuro on parempaa kuin kattilassa tehty :D
Paitsi jos on aikaa hauduttaa puuroa useita tunteja, siten voi toki saada kattilassa parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Kape on kunnon kokki, joka arvostaa oikeaoppista suolan ja kerman käyttöä.
Ihmettelin tässä viimeisimmässä jaksossa pariskuntaa, joka kiskoi suklaata ja sokerisia vanukkaita vissiin toistakymmentä kiloa kuukaudessa, mutta ulkomuodossa ei ollut tapahtunut puolessa vuodessa? mitään painon putoamista tai muutakaan. Luulisi tuollaisen sokerimäärän pois jäämisen vaikuttavan edes vähän varsinkin aika obeesiin mieheen???
Kuvauksen välissähän oli vain 2kk, parin kk päästä tuli takas vierailemaan. Mutta olen samaa mieltä, että 2kk aikana olisi pitänyt mahaa hävitä vähän. Eleistä näki, että suklaata olikin ehkä kuitenkin syöty. Tai sama kalorimäärä on pysynyt nyt terveemmällä ruualla.
Suomalaisen palstamamman ruuanlaittotaidot, MIKROPUURO.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin keittää isompi satsi puuroa ja lämmittää lautasella aamupuuro. Puurossa tärkeintä, että on maitoon keitetty, joko miikrossa tai hellalla.
Hellalla palaa helpommin pohjaan kun maitoon tekee, ellei nyt kiehumaitoa osta.
Teepä mikrossa . Ei pala. Kokeile edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ansaitse koiraasi. 😑
Parin minuutin "ulkoilu", että saa nopeasti pissittyä. Olet ehkä onnistunut ehdollistamaan myös suolentyhjennyksen tuohon aikaikkunaan. Koiraparka.
Koira pääsee ulos huomattavasti useammin kuin ma-pe 8-16 virka-aikaihmisten koirat, ohjaa saarnasi heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamulla ei ole aikaa millekään nautiskelulle, mikropuuro ajaa ihan hyvin saman asian. Tiskiäkin tulee vähemmän.
Minulla on aikaa nautiskelulle. Käyn lenkillä, teen aamupalan sekä syön ja juon kahvin samalla kun luen aamun lehden.
Elämä on valinnoista kiinni.
Niin on. Mä valitsen nukkua aamulla niin pitkään kuin mahdollista, koska olen iltavirkku eikä aikaisin herääminen ole luontevaa. Mahdollisimman nopeat aamutoimet mahdollistavat pitemmät unet. Elämästäni nautin iltaisin.
No eihän, melkein joka jaksossahan se tekee noita tuorepuuroja