Kaappaus Keittiössä pariskunta sanoi tekevänsä aamupuuron suoraan lautaselle ja mikrossa XD
Kuka ihme tekee noin? Kape Aihinenkin ihmetteli silmät pyöreinä että mitäv???? XD
Kyllä se tehdään ihan rauhassa pitkään kypsytellen kattilassa hellalla. Et sä nyt tee puuroa mikrossa!!
Kommentit (65)
Tässä hommassa haisee niin tän parin busineksien buustaus, kyllä crossfit muija oikeesti tietää mitä syödä ellei halua nyt mainosta "kuinka korjasi tavat ja sinäkin pystyt"
mies tosin taitaa olla pakotettu tohon
Annospikapuuro on kyllä kätevin. Vedenkeitin päälle, koiran kanssa ulos ja kun tulee takas sisään, kuuma vesi hiutaleiden päälle kuppiin ja lautanen päälle, mukiin kuumaa vettä ja teepussi. Vaatteiden vaihto ja sillä aikaa hautuu puuro ja tee. Hotkaise alas ja riennä töihin. Helppoa ja nopeaa. Aamutoimet herätyksestä siihen että on lähtövalmiina, 20 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin pussipuurot on ihan peffasta…
Alku-puurot on ihan parhaita, voittaa ns. normipuuron 6-0. Ja makuvaihtoehtojakin on älyttömästi!
Vierailija kirjoitti:
Samat ainekset niin mitä hemmetin väliä tekeekö sen hellalla vai mikrossa, voi ristus sentään.
Monella aamut ovat kiireisiä tai ei haluta herätä aikaisemmin puuroja keittelemään niin mikropuuro oikein hyvä vaihtoehto. Turhaan kape pyörittelee silmiään ja syyllistää ihmisiä. Tärkeintä että ihmiset syövät jotain aamulla.
Tämä! Jos ihmiset nyt edes syö puuroa, niin antaa heidän sitten syödä sellaista mitä nopeesti saa tehtyä.
Samassa jaksossa hämmästelin, että pariskunnalla on pakkasessa pussitolkulla kasviksia ja wokkivihanneksia, niin ei olekaan nyt hyvä. Pitää olla tuoretta, tuoretta aina ja vaan.
Voivittu, jos duunipäivän jälkeen haluaa välillä päästä nopeesti. Niin se on se ja sama onko se kasvis pakkasesta tai itse siemenestä kasvatettu ja mullasta puhdistettu. ;)
Oikeesti välillä turhauttaa noi ohjelmat. PÄÄASIA, että niitä värejä syödään! < se oli ennen Kapen ohjenuora, mutta nyt oli sekin kerpeleestä.
Itsekin kokki.
Ei minusta se puuro hellallakaan tehtynä mitään herkkua ole. Mikro riittää kyllä.
Vierailija kirjoitti:
No voihan käpy mikä kokki.
Itse keitä puuroa lainkaan. Sekoitan kaurahiutaleet jugurttiin, lisään marjoja. Heti valmista ja hyvää. Varmaan kapella silmät nyrjähtäisi sellaisesta.
Eikun teet tuon jo illalla, niin Kape kutsuu sitä tuorepuuroksi ja se on trendikästä. ;)
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Miten ne poikkeavat siitä, että sama tavara on pahvilaatikossa ja erillisessä pussissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Miten ne poikkeavat siitä, että sama tavara on pahvilaatikossa ja erillisessä pussissa?
Turhaa pakkausmateriaalia. Maailma ei pelastu. ;)
Illalla kaurahiutaleet veden kanssa lautaselle, aamulla 3 min mikrossa.
Näin olen tehnyt lähes joka aamu 15 vuotta TOIMII.
Aamupuurosta en tingi vaikka kiire olisi.
Mä teen termaripuuron, pääsee kaikkein helpommalla.
Mitä hittoa? Jos Kape on tuota mieltä mikrossa tehdystä puurosta, voi hän minun puolestani keittää oman päänsä pienellä tulella hitaasti hauduttaen.
Etteikö pakastevihannekset käy? Juurihan sitä on valistettu kansaa, että pakasteissa on vitamiinit sun muut varsin hyvin säilyneet, notta hyvin voi käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Annospikapuuro on kyllä kätevin. Vedenkeitin päälle, koiran kanssa ulos ja kun tulee takas sisään, kuuma vesi hiutaleiden päälle kuppiin ja lautanen päälle, mukiin kuumaa vettä ja teepussi. Vaatteiden vaihto ja sillä aikaa hautuu puuro ja tee. Hotkaise alas ja riennä töihin. Helppoa ja nopeaa. Aamutoimet herätyksestä siihen että on lähtövalmiina, 20 minuuttia.
Voi koira raukkaa, ei edes 10 minuutiksi pääse ulos.
Vai että ihan mikrossa. Itse olen niin hurja että lyön hiutaleet kippoon, keitän vedenkeittimellä vettä jonka kaadan kippoon ja hämmennän muutaman kerran. Annan tekeytyä hetken kun teen muita aamutoimia ja vetelen mustikoiden kera naamaan.
En halua aamu-unisena mitään ylimääräistä aamuihini. Vedenkeitin päälle, siitä kuumaa vettä pikapuurohiutaleiden päälle lautaselle ja mikroon, pikakahvikin valmistuu samalla vedenkeittimen kuumentamalla vedellä. Mielummin nukun 20-40min pidempään kuin herään hauduttelemaan mitään 'keleen puuroja ja tiskailemaan 'tanan puurokattiloita. Tiskikone pyörii muutaman päivän välein, paremmin kaappeihin mahtuu puurolautasia kuin koneen kestäviä puurokattiloita.
Vielä mä mikropuuron ymmärrän kiireaamuina mutta en sitä juustokermalitkua kasvissosekeitossa!
Pikakaurahiutaleista tulee ihan yhtä hyvä puuro mikrossa kuin kattilassakin. Paras puuro kuitenkin tulee hitaasti kattilassa hauduttamalla (vähintään 20min) suurikokoisista höyryttämättömistä hiutaleista.
Vierailija kirjoitti:
Etteikö pakastevihannekset käy? Juurihan sitä on valistettu kansaa, että pakasteissa on vitamiinit sun muut varsin hyvin säilyneet, notta hyvin voi käyttää.
Eikä tarvitse heittää yhtään jätteisiin👍
Oikeasti, näppärin puuro syntyy, kun kiehautat vedenkeittimellä vähän vettä ja kaadat sitä sopivan määrän lautaselle, johon olet ripottanut ryyniannoksen. Peität lautasen jollain kannella ja jätät hautumaan.
Puuro on valmista syötäväksi n. 10-15 minuutissa (sen ajan mitä tarvit aamutoimiisi), mutta voit jättää puuron muhimaan ja jäähtymään vaikka iltaan asti. Se pysyy täysin steriilinä kannen alla.
Kesällä, kun oli kuuma, tein tuorepuuroq niin, että illalla laitoin ryynit ja KYLMÄN veden lautaselle, kansi taas päälle ja jääkaappiin yöpymään.
Aamulla puuro on vetäytynyt syötäväksi.
Tietenkään en syö pelkkää vesipuuroa, vaan sekoitan siihen yhtä sun toista. Mutta puuron tuunaus on toinen tarina.
Pidän itseäni kulinaristina, ja viittaan kintaalla mahdollisille alapeukuille.
Monelle yksin asuvalle mikropuuro lienee oikeasti paras ratkaisu. Enemmän kuin kaksi syöjää kun on niin kattilassa parempi, ellei jokainne tee oman maun mukaista.
Mulla on kyllä muodostunut rutiiniksi keittää kattilassa, ja maitoon.