Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tuossa Aamulypsyssä Jaajolta hyväksytään ihan jatkuvaa epäkorrektia läppää homoudesta?

Vierailija
30.09.2021 |

Olen muutaman kuukauden kuunnellut töissä Radio Suomipopin Aamulypsyä. Tykkään ohjelmasta ja juontajien meiningistä muuten, mutta olen kiinnittänyt huomiota että ihan jatkuvasti, melkein päivittäin heitetään joko homofobista tai "piiloseksististä" hauskaa "läppää". Erityisesti Jaajo tuntuu jääneen ihan jonnekin 12-vuotiaan tasolle, kun miesten välinen seksi ja homous tuntuu olevan maailman hauskin asia. Olen itse heteronainen mutta miettinyt että tuota ohjelmaa ei varmaan vähemmistöjen edustajat jaksaisi yhtäkään lähetystä kuunnella. Ihmettelen miten tällainen menee vielä 2021 mukisematta läpi, kun on kuitenkin kyse Suomen suosituimmasta radiokanavasta?

Esim. vähän joka toinen vitsi yritetään kääntää homouteen edes jotenkin, Jaajolla on oma halventava tunnusmusiikki miesten homostelulle (!!!), Tukea kiusataan jatkuvasti "homoudesta" (vaikka on lukemattomia kertoja kertonut että on hetero ja ilmaissut kyllästyneensä tuohon kiusoitteluun) ja ylipäätään aiheesta puhutaan ihan jatkuvasti, nimenomaan ilkkuvaan ja humoristiseen sävyyn toksisia stereotypioita vahvistaen. Homomiehistä käytetään yleistäviä termejä kuten "sisustussuunnittelija" jne. Eilisessä lähetyksessä Jaajo heitti taas Tukelle laatuvitsin "Tuke tiiätkö mikä on sun homo-nimi?" Vastaus: Tuken oma nimi. Ehhehhee kun on hauskaa...

Miettikää mikä kohu syntyisi, jos Jaajo heittäisi Jannille yhtä usein seksuaalista häirintää sisältäviä "vitsejä" kuin leikillään vihjaa Tukea homoksi. Tai miten ra sist ista olisi, jos juontajan arsenaalissa olisi ulkomaalaisille oma ra si sti nen "taustamusiikki" joka lähtisi soimaan aina tietyn maalaisista puhuttaessa. Miksei Jaajo mielummin sano Tukelle suoraan, että "Hei Tuke sä et oo musta tarpeeks miehekäs mies ja siks kiusaan sua, kun oon kato tämmönen keski-ikäinen juntti setä ja sua ylempänä" kun sitähän sillä homottelulla haetaan. Jättäisi sen homoseksuaalisuuden suosiolla pois koko leikistä, sillä nyt tuo on vaan tosi epäkorrektia ja vanhanaikaista p skaa.

Janni the cool girl ja Tuke eivät itse tuota homoläppää, mutta nauravat tietysti mielistellen kaikelle Jaajon asiattomuuksille mukana. Tukelle myös tarttunut näitä seksistisiä ilmaisuja kuten "kävi vetää hameen päälle" = urheilija epäonnistui/perääntyi/ei uskaltanutkaan tehdä jotakin jne. Tämä ei ole mikään henkilökohtainen hyökkäys ketään juontajaa kohtaan koska pidän kyllä heistä kaikista ihmisinä, mutta miten ihmeessä Radio Suomipop haluaa edustaa noin vanhentuneita arvoja? Tämä mitä yleisesti hyväksytään, mille on yleisesti hyväksyttyä nauraa jne. yleiset asenteet kuitenkin vaikuttavat meidän koko kulttuuriin ja siten myös koko tasa-arvoon. Transvih aa, läsk ivihaa tai les b ovihaa ei ohjelmassa onneksi kuule, mutta tämä tietty kestoaihe on ihan yksi ylitse muiden.

Kommentit (166)

Vierailija
81/166 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha. Mielet on taas pahoitettu ja aivoton ulina alkaa...

Vierailija
82/166 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mennään posin kautta, voidaan Jaajon vain katsoa raivanneen itselleen laajemman sananvapauden kuin muilla. Välttämättä se ei ole ollut niin helppoa kuin miltä se hänen kriitikoistaan näyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/166 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen suosituin!

Vähän kunnioitusta siis niiltäkin, jotka eivät häntä diggaa. Ei tuohon asemaan ole koskaan helppo päästä!

Vierailija
84/166 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaajoa ei normaalit säännöt koske. Kaikki lakaistaan maton alle huumorina.

Vierailija
85/166 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuuntele ko. ohjelmaa mutta minäkin arvostan häntä siitä, että on onnistunut saamaan muita "laajemman tilan" sananvapaudelleen. Se on saavutus sinänsä.

Vierailija
86/166 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähemmistökansalainen teollisuuden palveluksessa ja siellä tuota suomipoppia kuunnellaan joka päivä. Kieltämättä ärsyttää kun muut nauraa typerille vitseille ja pitää siinä itsekin yrittää väkinäisesti hekotella muiden mukana että heh heh semmosia neitejä ne homot on juu.

Vierailija
87/166 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gay-jutuista voi vitsailla ihan kuten muistakin asioista.

Vierailija
88/166 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki asiat pitäisi tehdä vähemmistön tunteiden ehdoilla ja heitä varten?

Kyllä tää heteronakin tuntuu todella kiusalliselle ja typerälle läpälle. Onko minun enemmistötunteillani enemmän väliä kuin vähemmistöjen tunteilla?

Vierailija
89/166 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen suosituin!

Vähän kunnioitusta siis niiltäkin, jotka eivät häntä diggaa. Ei tuohon asemaan ole koskaan helppo päästä!

Et taida tietää miten media toimii, se päätetään ylemmillä tahoilla kuka saa paljon esiintymisaikaa ja suosiota, lisäksi hieman erikoinen etunimi Jaajo on auttanut että henkilö jää helpommin mieleen.

Vierailija
90/166 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö jonkun laittaa palautetta menemään? Itse en voi kun en koko ohjelmaa kuuntele mutta AP:lla on viestissään hyvää analyysiä.

Vierailija
91/166 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eiköhän tuo suuri suosio suojaa Jaajoa kaikkein eniten... Ihan näin outsiderina katson tätä asiaa.

Vierailija
92/166 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
93/166 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki asiat pitäisi tehdä vähemmistön tunteiden ehdoilla ja heitä varten?

Tunnetko sä yhtään homomiehiä? Mä tunnen monta ja heistä kaikki ovat kohdanneet vihaa, päälle sylkemistä ja jopa tappouhkauksia nimenomaan ihan tuntemattomilta keski-ikäisiltä miehiltä kaupungilla keskellä päivää. Ymmärrätkö sä että tämä maailma ei ole kaikille yhtä turvallinen ja mukava paikka kuin sulle ilmeisesti on? Jaajon kaltaiset paljon valtaa omaavat valkoiset heteromiehet vahvistavat huumorillaan ja kiusaamisellaan tätä rakenteellista arvojärjestystä ja näitä asenteita siitä, että homot ovat jotenkin vähempiarvoisia, naurunalaisia ihmisiä eivätkä "oikeita miehiä", vaikka hänestä se naureskelu tuntuukin varmasti harmittomalta. Mä en usko, että Jaajo on koskaan itse joutunut kuuntelemaan tuollaista s o n taa omasta identiteetistään, rodustaan, sukupuolestaan tai suuntautumisestaan. On myös ihan tutkittu että valta vähentää empatiaa aivoissa ja mm. tämän takia me eletään näin hullussa maailmassa kun valta on näillä epäempaattisilla valkoisilla miehillä, jotka eivät välitä muista. Miksi mitään pitäisi tehdä tai ajatella ketään tai mitään muita kuin itseään varten? Mitä väliä kellään muulla kuin itsellä?

Laitappa tähän vaikka muutaman maan lista, joissa homoilla on paremmat oltavat kuin maissa, joita johtavat valkoihoiset miehet.

Säkö väität että tätä maailmaa ei pyöritä (valkoiset) heteromiehet? Tuo ei myöskään ollut se pointti. Kyllä, monessa maassa homot joutuvat pelkäämään henkensä puolesta jatkuvasti eivätkä voi ilmaista itseään julkisesti ollenkaan, mutta ei se silti ole sen enempää ok että täällä Suomessa me "vain" vähän syrjitään heitä. Ei tämä nykyinen tilanne siltikään ole ihannetilanne, vaikka muualla on VIELÄ huonommin. Tuollainen "älä itke kun jossain asiat on kuitenkin vielä huonommin" on vähän kuin sanoisi "älä iloitse mistään, jollain menee jossain sua paremmin". 

Sun mielestä maat, joissa voi saada homoudesta kuolemantuomion tai joutua kivitettäväksi spontaanin kansantuomioistuimen toimesta ovat valkoisen heteromiehen pyörittämiä?

Terv lesbon isä , joka toivoo tyttärensä ja tämän vaimon matkailevan pääsääntöisesti maissa, joita johtavat valkoihoiset heteromiehet ja joissa eräiden kulttuureiden vaikutus on vähäinen.

No ei niissä naiset tai vähemmistötkään ole johdossa. (Valkoiset) oli tarkoituksella suluissa. Outoa, että et lesbona puolusta kuitenkaan homoja jos ei ole kyse kuolemantuomiosta? Naureskelu ja ivailu on ihan ok kun täällä ei kuitenkaan joudu kivitettäväksi? Ihan turhaa saivartelua tuo, kun nyt ei ollut tarkoitus kilpailla siitä ketkä syrjivät vähiten. Pointti on siinä, että sivistyneissä maissa valtamedian ei tarvitsisi hyväksyä syrjintää enää OLLENKAAN koska se on asiatonta, myös vähäisenä. Piste.

Vierailija
94/166 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petelius on sittemmin pyytänyt anteeksi aiempaa r asism i aan.

Vierailija
95/166 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen suosituin!

No sehän tässä hämmästyttääkin, että kovin matalalla tasolla näyttää pääsevän.

Vierailija
96/166 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huumori ei ole koskaan sopinut huumorintajuttomille.

Kaikki "huumori" ei ole hyvää. 

Se on silti huumoria vaikka se ei huumorintajuttomia naurattaisi.

Jos et saa muita nauramaan niin sinähän se olet huumorintajuton eikä kuulijat

Vierailija
97/166 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan itse yläkouluikäisenä hekotelleeni Pulttiboisin äärettömän tyhmiä nunnukavitsejä ja Benny Hillin karmeita sovinistisia rasvajuttuja. Vähän myöhemmin meni täydestä Frendien homovitsit. Mitään noista en enää pidä tippaakaan hauskana, nolottaa vaan että aikanaan ei tajunnut kuinka syrjivää tuollainen huumori on. Huumori muuttuu, ei sellaista enää pidä hauskana jos tajuaa mitä asialle nauraminen oikeasti merkitsee, ja että se loukkaa ihan oikeita, todellisia ihmisiä.

Jonain päivänä Jaajon tapaiselle huumorille ei naura enää kukaan, vaan ihmetellään, miten se on voinut mennä läpi. NIin kuin ap tekee jo nyt.

Vierailija
98/166 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petelius on sittemmin pyytänyt anteeksi aiempaa r asism i aan.

Ja teki samalla itsestään naurettavan wokepellen. Yli 50 vuotta kerätty uskottavuus meni kerralla vessanpöntöstä alas.

Vierailija
99/166 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoman mediat veisaavat sateenkaarivirttä - Jaajo on poikkeus, joka vahvistaa säännön.

Vierailija
100/166 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse on vähän kuin olisi sukupuolen vaihtoleikkauksessa käynyt, hiukset on niin kuin sillä papilla joka sai potkut tms. kun halusi miehestä naiseksi.