Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Salkkareiden Sami Uotila 25 vuoden ikäerostaan Kerttuun

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sami niin hymy huulilla puhelee kahden aikuisen rakkaudesta, mitenköhän hymy hyytyisi kun Kirsti 75 v kokeilisi kelpaako aikuinen rakkaus Samille ku ikä on vain numeroita 🤣

Vierailija
22/22 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ikäero nyt haittaa mutta myöhemmin haittaa. Kun Kerttu on 50 v ja ihan voimissaan oleva työikäinen, niin Uotila on 75 v ja todennäköisesti dementoitunut laitoshoidossa oleva. Ja paljon tulee ongelmaa ennen sitäkin, kokemusta on.

Avioiduin 26-vuotiaana 48-vuotiaan miehen kanssa, jolla oli entisestä liitosta yksi aikuinen lapsi. Hän oli suuri rakkauteni ja kolmen lapseni isä tietenkin myös. Hyvä isä olikin ja puoliso myös. Siis sen ajan, kun iästä johtuvia ongelmia ei ollut.

Ikäero ei haitannut lainkaan 10 ensimmäisen aviovuoden aikana. Mut sen jälkeen haittasi. Mies vanheni, käytännössä rupsahti. Seksi lakkasi kiinnostamasta ja tuli terveysongelmia. Minä taas tein lapsivuosien jälkeen uraa ja juoksin maratoneja, olin ihan eri kunnossa kuin mies. Lasten kanssa miehellä oli vaikeaa. Hän ei koskaan päässyt lastensa kanssa samalle aaltopituudelle ja hermostui helposti lasten huutoon ja meluamiseen.

Minä en olisi miehen terveyspulmista ja seksin puutteesta niin välittänyt, mutta mies itse ei kestänyt itseään sellaisena.

Tuttavapiirikin meillä alkoi erottua toisistaan ja huomasin, että mies alkoi ärtyä minuun. Mulla oli kroonisesti huono omatunto siitä, ettemme lasten kanssa tavallaan voineet "hidastaa" elämäämme sellaiseksi, että mies olisi sitä sietänyt.

Olen nyt 48 vuotta eli samanikäinen kuin mieheni avioituessamme. Mies kuoli 5 vuotta sitten hoitamattoman diabeteksen seurauksiin. Hänellä oli myös varhaisvaiheen Alzheimer. Meillä oli silloin eroprosessi meneillään ja olimme asuneet erillään reilun vuoden. Rakastin häntä kovasti ja mun oli niin vaikea hyväksyä sitä, että biologia eli tässä tapauksessa ikäero voi murtaa isonkin rakkauden. Samalla oli pakko myöntää, että viimeiset 5 vuotta yhteiselämää olivat yhtä helvettiä etenkin lapsille. Sukupolvikuilu oli vaan liian iso.

En sano pahalla, mut oikeasti kannattaa miettiä suuren ikäeron vaikutuksia. Pappaikä voi yllättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän