Kannattaako edes olla työelämässä
jos eläkeikä vaan nousee, eikä niillä nyt maksettavilla suurilla eläkemaksuilla saa välttämättä itse eläkettä millä pärjää? Ei huvita maksella eläkemaksuja nyt eläkkeellä oleville sukupolville tietäen ettei ehkä koskaan enää nää rahojaan.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeastaan. Jos joka tapauksessa joutuu tappelemaan sosiaalihuollon kanssa kun palkka on niin pieni että se ei riitä pakollisiin elämisen kustannuksiin joihin ei voi itse vaikuttaa
Saapahan ainakin juoda aamukahvinsa rauhassa.
Ainoa lohtu on että ainakin omat vanhemmat saa vielä eläkkeensä.
Matalapalkkaisen ei varmaan enää kannata, mutta suurempituloinen voi kerryttää varallisuutta ja sijoittaa, jolloin ei ole täysin eläkkeen varassa.
Moni ei vaan osaa käyttää sitä vapaa-aikaansa sitten oikein ja syrjäytyy/alkoholisoituu. Työ tuo rytmiä elämään ja monella on eläkeikään vielä niin pitkä aika ettei sitä kannata murehtia.
Vierailija kirjoitti:
Moni ei vaan osaa käyttää sitä vapaa-aikaansa sitten oikein ja syrjäytyy/alkoholisoituu. Työ tuo rytmiä elämään ja monella on eläkeikään vielä niin pitkä aika ettei sitä kannata murehtia.
Suurin osa alkoholisteista käy töissä.
Ei siinä juurikaan järkeä ole, melkein kaikki työntekijät on korvattavissa.
Ei missään tapauksessa. Kaikki vaan böööörnautti pummeiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeastaan. Jos joka tapauksessa joutuu tappelemaan sosiaalihuollon kanssa kun palkka on niin pieni että se ei riitä pakollisiin elämisen kustannuksiin joihin ei voi itse vaikuttaa
Korjaan, juoda aamukaljansa rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaan, juoda aamukaljansa rauhassa.
Ei yleensä ihan aamusta asti maistu ja jos taas maistuu, niin ne loppuu kesken kauan ennen iltaa eikä rahat riitä mihinkään.
Sitten ei ole vaihtoehtoja kuin säästää siitä vähästään ja pyrittävä pysymään työkuntoisena. Tulevaisuudessa varmasti aletaan suhtautua yhä kielteisemmin työhaluttomiin ihan valtiota myöten.