Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotko käyttää kaupassa maskia?

Vierailija
30.09.2021 |

Sehä on matalan riskin paikka kuin myös koulu joten mä en aio käyttää maskia.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi oikeasti kiva saada tähän jokin selkeämpi linjaus. Minulla kaksi rokotetta ja olen tähän mennessä käyttänyt maskia, mutta mietin, että miten tämän uuden linjauksen suhteen nyt nimenomaan ruokakauppojen kanssa pitäisi tehdä.

Opetelkaa ajattelemaan omilla aivoilla! Jos niitä maskin käytön ja happivajeen takia on enää jäljellä!

Vierailija
62/84 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kauppa pyytää käyttämään, niin sitten käytän. Kauppa ei ole julkinen tila, vaan yksityinen, joten sillä on oikeus asettaa omia rajoituksiaan.

Ei ole oikeutta. Jos ei palvele, niin syyllistyy syrjintään, ja häviää jos asiakas vie oikeuteen! Opiskelkaa, lukekaa uutisia ja sivistäkää itseänne! Älkää alistuko orjien asemaan!

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001840784.html

1. Kaupan edustaja, eli esimerkiksi myyjä tai kauppias, voi kieltää asiakkaan sisäänpääsyn "isännän oikeudella".

2. Sisäänpääsyn estäminen ei saa olla syrjivää, vaan siihen on oltava perustellut syyt.

3. Jos on kuitenkin syytä epäillä, että asiakas vaarantaa järjestyksen tai turvallisuuden, häntä voidaan estää tulemasta sisään tai hänet voidaan poistaa liikkeestä.

Maskittomuus ei ole peruste syrjintään! Jos olisi maskipakko, niin sitten voisi kieltäytyä, ei muuten!

Jos kauppias kokee, että maskittomuus vaarantaa muiden asiakkaiden turvallisuuden, siitä tulee peruste. Muuta ei tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai käytän koska ostanut 50 kappaleen paketin. Ei niitä turhaa ostettu.

Vierailija
64/84 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en ole missään vaiheessa käyttänyt maskia enkä ajatellut jatkossakaan käyttää.

-rokottamaton-

se on sinun omalla vastuulla, muista se. Toki tuhlaat yhteiskuntamme rahoja, jos joudut sairaalahoitoon sen takia ettet ottanut rokotetta!

Muista sitten kun saat deltavariantin, eli koronarokotehaitan, että pysyt kaukana sairaalasta tuhlaamasta yhteiskuntamme rahoja koska menit ja otit kokeellisen geenimanipulaatiopistoksen!

sorry nyt vaan mutta mRNA -rokote ei pääse solun ytimeen, se ei ole DNA-rokote, joka todella voi muutta DNA:ta. DNA on solun ytimessä tiedäkkös..

foliohattu kannattaa heittää roskiin ja luottaa viranomaisiin ja asiantuntijoihin.

Vierailija
65/84 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kauppa pyytää käyttämään, niin sitten käytän. Kauppa ei ole julkinen tila, vaan yksityinen, joten sillä on oikeus asettaa omia rajoituksiaan.

Ei ole oikeutta. Jos ei palvele, niin syyllistyy syrjintään, ja häviää jos asiakas vie oikeuteen! Opiskelkaa, lukekaa uutisia ja sivistäkää itseänne! Älkää alistuko orjien asemaan!

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001840784.html

1. Kaupan edustaja, eli esimerkiksi myyjä tai kauppias, voi kieltää asiakkaan sisäänpääsyn "isännän oikeudella".

2. Sisäänpääsyn estäminen ei saa olla syrjivää, vaan siihen on oltava perustellut syyt.

3. Jos on kuitenkin syytä epäillä, että asiakas vaarantaa järjestyksen tai turvallisuuden, häntä voidaan estää tulemasta sisään tai hänet voidaan poistaa liikkeestä.

Aika teoreettinen ongelma. Minä vien mielelläni rahani johonkin muualle, jos en maskittomana pääse kauppaan sisälle.

Vierailija
66/84 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

rokotepassi ehdottomasti käyttöön!

Jotta rokotetut voivat viettää elämäänsä huolettomasti.

pysykööt rokottamattomat poissa kuvioista ja käyttäköön maskia, jos asioivat kaupassa.

Vierailija
67/84 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aion ehdottomasti.

Vierailija
68/84 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi oikeasti kiva saada tähän jokin selkeämpi linjaus. Minulla kaksi rokotetta ja olen tähän mennessä käyttänyt maskia, mutta mietin, että miten tämän uuden linjauksen suhteen nyt nimenomaan ruokakauppojen kanssa pitäisi tehdä.

Miksi viranomaisten täytyy kaikki ohjeistaa? Eikö ihmiset osaa ajatella omilla aivoillaan? Sitä paitsi nytkin on huomattu, ettei suuri osa ihmisistä noudata valtion suosituksia. Jos noudattaisi, Suomessa ei olisi tupakoivia, juoppoja, lihavia eikä huonokuntoisia ihmisiä.

Vierailija
69/84 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opetelkaa ajattelemaan omilla aivoilla! Jos niitä maskin käytön ja happivajeen takia on enää jäljellä!

Oletpas ystävällinen hahmo. Kiitos! Kerron kaikille tästä kommentista, siitä kun tuli niin hyvä mieli!

Vierailija
70/84 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin käytän jatkossakin maskia. Just jossain ruokakaupassa saattaa hyvinkin olla riskiryhmiin kuuluvia ja koska etäisyyksiä on mahdotonta aina pitää niin maski jeesaa ainakin jonkin verran.

Kukaan kun ei voine linnoittautua kokonaan kotiinsa vaan pakollisia menoja on riskiryhmäläistenkin hoidettava. 

Maskin laittaminen kasvoille ei ole mulle iso vaiva. Toisekseen se rokotussuoja heikkenee ajan myötä itseltäkin.

Vierailija
71/84 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän maskia niin kauan kun joudun hoitamaan koronaan sairastuneita, myös vapaa-ajallani liikkuessani yleisissä tiloissa kuten kaupat, julkiset liikennevälineet jne. Haluan turvata muut ihmiset, koska voin olla tietämättäni koronaan sairastunut ja monille piikin saaneista ei välttämättä ole kehittynyt vastetta. En oikein luota piikkien antamaan suojaan. 

Vierailija
72/84 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sarvet jo. En käytä bääääääää bäääääääääää

Vierailija
73/84 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin käytän jatkossakin maskia. Just jossain ruokakaupassa saattaa hyvinkin olla riskiryhmiin kuuluvia ja koska etäisyyksiä on mahdotonta aina pitää niin maski jeesaa ainakin jonkin verran.

Kukaan kun ei voine linnoittautua kokonaan kotiinsa vaan pakollisia menoja on riskiryhmäläistenkin hoidettava. 

Maskin laittaminen kasvoille ei ole mulle iso vaiva. Toisekseen se rokotussuoja heikkenee ajan myötä itseltäkin.

Pidän aina harjanvarren mukana. Säilyy välit

Vierailija
74/84 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rokotepassi ehdottomasti käyttöön!

Jotta rokotetut voivat viettää elämäänsä huolettomasti.

pysykööt rokottamattomat poissa kuvioista ja käyttäköön maskia, jos asioivat kaupassa.

Rokotetuissa on paljon erilaisiin riskiryhmiinkin kuuluvia joilla rokote ei suojaa niin hyvin kuin perusterveellä.

Heilläkin on oikeus liikkua kotoaan ja käydä välillä vaikka ruokaostoksilla. 

Itse jatkan maskin käyttämistä ihan kuten ennenkin eli julkisissa kulkuneuvoissa sekä kaupoissa en ilman maskia ole. Pandemia ei vielä ole ohi edes meiltä rokotetuilta.

Jokainen harkitsee itse ja toivottavasti kukaan ei kuule nimittelyä (saati sitten koe pahempaa) maskin/maskittomuuden takia.

Vierailija
75/84 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän aina harjanvarren mukana. Säilyy välit

Harjanvarsi ei mahdu taskuun. Käytän siis jatkossakin maskia.

Vierailija
76/84 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aioin käyttää edelleen käyttää maskia kaupoissa, mikäli siellä on tungosta.

Samoin käytän maskia julkisessa liikeentessä, etenkin ruuhka-aikoina.

Minulle on aivan sama mitä muut siitä ajattelevat.   Minä toimin siten, kun katson parhaksi toimia, aina tilanteen mukaan.

Laukussani on aina ylimääräisiä kertakäyttömaskeja, 1 kpl ffp2 maskia sekä käsidesiä ja kertakäyttöhanskoja.

Olen aivan varma että niille on käyttöä, kun influennssa-aalto Suomeen tulee ja tuleehan se jossain vaiheessa

Vielä ei vain tiedetä onko sen paha vaiko  "normaali" eli tavanomainen.

Vierailija
77/84 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Muut tehköön kuten parhaaksi näkee, mutta itse en halua edelleenkään ottaa riskiä siitä, että edesauttaisin jonkun sellaisen tartunnan saamista jolle se on vaaraksi.

Ja voihan se aina vaaraksi olla mullekin vaikka perusterve rokotettu olenkin.

Vierailija
78/84 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan käsittämätöntä jankutusta. Milloin ajattelitte lopettaa tämän?!

Vierailija
79/84 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai kkäytän ff- 2 maskia. Nythän ne vasta ovatkin tarpeen, kun rokottamattomat alkavat hillua.

En tajua tällaista jankkausta. Rokotettuja on ensinnäkin paljon enemmän kuin rokottamattomia. Toisekseen juuri ne rokotetuthan kuvittelevat turvassa olevansa. Ja suurin osa rokotetuista (tai kaikista) ei muista välitä kuin itsestään joten kulkevat ilman maskia ja huoletta.

Vierailija
80/84 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin maskeja jo ennen virallista suositusta enkä lopeta käyttöä vaikka suositus poistuukin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä