Aiotko käyttää kaupassa maskia?
Sehä on matalan riskin paikka kuin myös koulu joten mä en aio käyttää maskia.
Kommentit (84)
uskaltaisiko sitä käydä ilman maskia. olisi kyllä ihanaa ja voimaannuttavaa pitkästä aikaa olla ilman naamavaippaa.
t.vantaa, kaksi rokotetta saanut
Vierailija kirjoitti:
uskaltaisiko sitä käydä ilman maskia. olisi kyllä ihanaa ja voimaannuttavaa pitkästä aikaa olla ilman naamavaippaa.
t.vantaa, kaksi rokotetta saanut
tähän lisään vielä, että viime aikoina olen käyttänyt sitä lähinnä sosiaalisen normin vuoksi, en halua paheksuvia katseita.
En ole käyttänyt enää kesän jälkeen kun sain ensimmäisen rokotuksen.
Ei ole tarvinnut käyttää kaupassa tähänkään asti, joten ei mitään muutosta.
En ole käyttänyt enää pariin viikkoon. Maskipoliisit tuijottaa välillä vihaisesti, mutta tuijotan takasin niin kauan, että kääntää pois katseensa. Jos tulee valittamaan, käsken kauemmaksi ja pitämään 2 metrin turvavälin.
Mullakin kaksi rokotusta. En muuten käyttäisi maskia kaupassa, mutta en halua, että kukaan maskia käyttävä tulee silmille.
Totta kai kkäytän ff- 2 maskia. Nythän ne vasta ovatkin tarpeen, kun rokottamattomat alkavat hillua.
Juu en käytä. Lopetin kesäkuun alussa sen hölmöilyn.
No en ole missään vaiheessa käyttänyt maskia enkä ajatellut jatkossakaan käyttää.
-rokottamaton-
Mulla jo 2 rokotetta, mutta mä jatkan ffp2 maskin käyttöä.
Muualla en käy "ulkona" kuin kaupassa.
Olen niin tottunut maskiin, etten haluakaan luopua siitä.
Tottakai käytän. Käytän myös kypärää ja haarniskaa. Suojaudun <3 Kannan kansalaisvastuun!
En tod. enää käytä. Kasvomaski pienentää hapensaantia, joka voi aiheuttaa elimistölle haittaa. Kasvomaskeista voi irrota keuhkoihin pienhiukkasia ja iho kärsii hautuessaan maskin alla. Monelle maskista on enemmän haittaa kuin hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
No en ole missään vaiheessa käyttänyt maskia enkä ajatellut jatkossakaan käyttää.
-rokottamaton-
se on sinun omalla vastuulla, muista se. Toki tuhlaat yhteiskuntamme rahoja, jos joudut sairaalahoitoon sen takia ettet ottanut rokotetta!
Tulen käyttämään maskia kaupoissa edelleen tungosaikoina. Ja julkisessa liikenteessä.
Minulla on kaksi rokotetta, mutta toivon että vältyn syksyn influessalta, jos käytän maskia paikoissa, missä on tosi hankala pitää turvavälejä.
Jos kauppa pyytää käyttämään, niin sitten käytän. Kauppa ei ole julkinen tila, vaan yksityinen, joten sillä on oikeus asettaa omia rajoituksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai kkäytän ff- 2 maskia. Nythän ne vasta ovatkin tarpeen, kun rokottamattomat alkavat hillua.
On teillä vaan kova luotto maskeihin, vaikka maskipakkomaissa on aivan helvetisti koronaa. Maskipaketissa lukee, ettei se suojaa viruksilta. Lisäksi viranomaiset ovat sanoneet, että maskien hyöty koronan ehkäisyssä on vähäinen, mutta pitää yllä kriisitietoisuutta. Ja se vähäinen hyötykin on muille ihmisille, eikä itselleen, ellei käytä ffp3-maskia.
Mutta eihän maski-intoilijat faktoista piittaa.
Miksi hitossa tämä on joku ”juttu” jollekin?
Minä käytän ja se ei kuulu kellekään. Jos joku ei käytä, niin ei kuulu minulle. Mikä tässä on ongelma???
En. Tänään Lidlissä oli jo puolet jättänyt pois. K-kaupassa ei oltu varmaan luettu uutisia.
Vierailija kirjoitti:
En tod. enää käytä. Kasvomaski pienentää hapensaantia, joka voi aiheuttaa elimistölle haittaa. Kasvomaskeista voi irrota keuhkoihin pienhiukkasia ja iho kärsii hautuessaan maskin alla. Monelle maskista on enemmän haittaa kuin hyötyä.
No eihän sitä maskia käytetä 24 h/vrk. Vaan ajoittain tietyissä tilanteissa.
Kummasti sairaanhoitajat ja kirurgit käyttävät noita maskeja, aivan montaa tuntia päivässä leikkauksien aikana. Ilman että valittavat ja itkevät niiden käyttämistä ja niiden vaarallisuutta iholle ja muuhun kehoon.
En.