Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En enää ikinä järjestä pikkujouluja

Vierailija
22.11.2014 |

Vaikka täällä aina yrittäjiä haukutaankin, kirjoitan silti.

Olen yrittäjä ja työllistän tällä hetkellä 23 henkilöä. Järjestin porukalle pikkujoulut, 20 ilmoitti osallistuvansa. Kyselin vielä suunnittelemastani ohjelmasta, että onko tämä ok. Kaikista ohjelma kuulosti todella mukavalta ja olivat kuulemma innoissaan. Ohjelmassa oli siis syömistä, vähän juomista, saunomista halukkaille ja sen jälkeen stand up-esitykseen. Päivää ennen pikkujouluja perui kaksi, eli osallistujamäärä putosi 18. Kaksi lippua hukkaan. Aamulla ilmoitti yksi ettei osallistukaan. Kolme lippua hukkaan. Ennen esitystä kaksi hävisi jonnekin, viisi lippua hukkaan. Esityksen väliajalla 3 ilmoitti että he lähtevät kaupunkiin bilettämään, eli periaatteessa 8 lippua hukkaan. Yksi lippu maksoi 35€, joten rahaa pelkkiin hukkaan menneisiin lippuihin meni 280€. Ilmainen viina ja ruoka kyllä kelpasi paikalta hävinneille. 

Minua ei nyt kiinnosta, jos suunnittelemani ohjelma on teistä paska, se ei ole pointti. Yritin järjestää jotain mukavaa porukalle, koska halusivat pikkujoulut. Etukäteen kysyttäessä oli kuulemma vielä hyvä idea. Sitten ei ilmestytäkään paikalle tai hävitään keskenkaiken pois.  Jos olisin jättänyt järjestämättä, niin alkaisi kitinä, kun ei viitsitä mitään ikinä koskaan järjestää. Ensi kesän virkistymispäivää en ainakaan aio järjesetää. Ostakoot itse vaikka jokainen yhden kaljan, juodaan kaikki yhdessä ne skypen välityksellä ja laskun voi lähettää minulle. 

Tympäsee aika paljon tuollainen käytös. Ja suurin osa näistä urpoista oli miehiä, vaikka sillä nyt tuskin on mitään merkitystä. Että miettikää sitä te kaikki pikkujoulujen haukkujat. Osa yrittäjistä/pomoista voi oikeasti nähdä vaivaa pikkujoulujen järkkäämisen eteen ja rahaakin palaa mukavasti. Sitten kitistään ja vingutaan eikä olla kiitollisia mistään. Kaikkiahan tämä ei toki koske.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivempi onkin kyllä jokin muistaminen vain jouluna. Pitäisi olla ihan superkiva työ ja tiimi, että niiden kanssa viutsisi vapaillakin olla.

Vierailija
2/31 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuskastumisesi. Jatkossa kannattaisi periä nuo lippujen hinnat etukäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sua ihanko hukkaan meni? Kyllä muistavat että järjestit. Jos et järjestä muistavat senkin.

Vierailija
4/31 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 13:07"]Ymmärrän tuskastumisesi. Jatkossa kannattaisi periä nuo lippujen hinnat etukäteen.
[/quote]

Periä etukäteen? Ei tää ap varmaan oo keltään perimässä rahaa, ei se pointti tainnut olla siinä. Itse ainakin mielestäni ymmärsin pointin ja oon ihan samaa mieltä. Työpaikalla nuristaan kun pomo ei järkkää mitään, mutta jos järkkää niin ei kuitenkaan kelpaa ja valitetaan kuten viime vuonna. Itselleni ihan ok ettei ole pikkujouluja, ei tarvitse turhaan järkkäillä aikatauluja. Ei siellä nyt niin hauskaa kummiskaan ole.

Vierailija
5/31 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt saavat ne ketkä nauttivat illasta ja stand-upistä kärsiä, kun eivät jatkossa saa pikkujouluja. He ovat järkänneet lastenvahdit, koiranhoitajan ja jättävät perheillan väliin. Voisit arvostaa myös heidän uhrauksiaan, etkä vain olla negaiivinen muutaman ihmisen takia. Suurinosahan tuli ja oli koko esityksen.

Vierailija
6/31 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei tässä keneltäkään olla mitään perimässä, totta kai yritys maksaa liput kun kerran pikkujoulut järjestää.

Ja loppuun asti olleiden kanssa asiasta myös, he olivat ihan yhtä lailla ihmeissään kun osa porukasta häipyi. Meillä oli silti todella mukava ilta ihan loppuun asti, ei se nyt varsinaisesti kenenkään iltaa/panostusta pilannut. Nyt jälkikäteen vaan piti päästä purkamaan ärsytystä.  ap

Vierailija
7/31 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis juttelin loppuun asti olleiden kanssa... AP

Vierailija
8/31 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla sitovat ilmoittautumiset ja jos joutuu perumaan niin saa maksaa lippunsa itse, muussa tapauksessa sinä kustannat.

Vierailija
9/31 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on ihan kiva sittenkin olla kaupungin palkkalistoilla. Me maksetaan ihan itse pikkujoulumme, eikä kukaan muutu marttyyriksi, jos joku ei saavu paikalle.

Vierailija
10/31 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ne 15 tyytyväistä, osallistunutta työntekijää? Kyllä nyt 8 perunutta (syitä ei kerrottu) /kesken lähtenyttä menee sen 15 muun edelle? Valitatko muistakin yrityksen pyörittämiseen liittyvistä kuluista, jotka luultavasti on paljon enemmän kuin tuo menetetty lippujen hinta? Kannattaako sinun olla yrittäjä ollenkaan? Siihen nyt kuuluu tuollaisia juttuja, minkäs teet. (Heittäydyt lapselliseksi marttyyriksi tietenkin...)
Niin ja itse työntekijänä olen se joka on kaikessa tuollaisessa innolla mukana ja tuo ohjelma kuulosti juuri sellaiselta etten missään nimessä peruisi kuin hengen hädässä, ei ole siis siitä kyse :)

Vierailija
11/31 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ainahan näin käy, kun jotain järjestää. Osa kipeenä, osa katoaa ja osaa ei sitte homma kiinnostakaan. Ei mikään kumma juttu, mutta ymmärrän vitutuksen kyllä. Mulla ei yksiäkään pikkujouluja, joten mulle kelpaisi kyllä :)

Vierailija
12/31 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ohjelmanumerot ja sitten vasta syönti ja juonti. Se on sitä työvoiman sitouttamista :) ..ihmisillä,kuten itsellänikin tuppaa alkaa maistumaan juomingit, eikä ohjema enää vältsyä niin kiinnostakaan..

Vierailija
13/31 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 13:22"]

Mites ne 15 tyytyväistä, osallistunutta työntekijää? Kyllä nyt 8 perunutta (syitä ei kerrottu) /kesken lähtenyttä menee sen 15 muun edelle? Valitatko muistakin yrityksen pyörittämiseen liittyvistä kuluista, jotka luultavasti on paljon enemmän kuin tuo menetetty lippujen hinta? Kannattaako sinun olla yrittäjä ollenkaan? Siihen nyt kuuluu tuollaisia juttuja, minkäs teet. (Heittäydyt lapselliseksi marttyyriksi tietenkin...) Niin ja itse työntekijänä olen se joka on kaikessa tuollaisessa innolla mukana ja tuo ohjelma kuulosti juuri sellaiselta etten missään nimessä peruisi kuin hengen hädässä, ei ole siis siitä kyse :)

[/quote]

yksi näistä lähteneistä äänessä?

Yrittäjänei tosiaan kannata järjestää mitääb ylimääräisiä juhlia, joka porukasta löytyy näitä itsekkäitä minä minä-ihmisiä.

Vierailija
14/31 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tjlla lastenhoito-ongelmaa, kuume nousta, kuukautiskipuja, ruuasta maha kipeäksi, juomasta pää kipeeksi ja lastenhoitaja kotona voi olla vain kymmeneen. Mitä ihmettä sä aikuinen ihminen toisten menemisiä vahdit. Muista nyt ettet ainakaan töissä näille ihmisille enää kiukuttele.

Vierailija
15/31 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä vedät herneen nenään siitä että jos esitykseen ei mennä tai sieltä lähdetään pois. Ihmisillä oikeasti voi olla menoja, jotka menee ohi illanvietosta.

Eihän tuossa nyt mistään isoista rahoista ole kyse. Relaa vähän.

Tosi kiva että järestit ohjelmaa ja järjestä jatkossakin, silläkin uhalla että ohjlema ei aina miellytä kaikkia.

Vierailija
16/31 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 13:18"]

Ensi kerralla sitovat ilmoittautumiset ja jos joutuu perumaan niin saa maksaa lippunsa itse, muussa tapauksessa sinä kustannat.

[/quote]

Minkälaisia idiootteja täällä on kun plussataan tuolalaista viestiä !?!?

Se on annettu mikä on tarjottu, jos jollekkin ei kelpaa, niin se on hänen mokansa, ei siitä kannata sen suurempaa numeroa tehdä.

Meilläkin olisi eilen ollut firman pikkujoulut, en mennyt kun ei huvittanut.

Vierailija
17/31 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaan tuskastumisesi. Itse en ole kuin riviesimies, joka joutuu anomaan ja ruinaamaan rahoja pikkujouluihin. Ja järjestettiin MITÄ tahansa, aina joku on äänekkäästi tyytymätön/ ei osallistu/ ei tykkää. Kaikkein eniten on ärsyttänyt kun ollaan järjestetty ruokailu keskitasoisessa ravintolassa ja porukkaa valittaa palvelusta/ ruoasta  ikävästi ja ilman syytä. Omalla rahalla maksaessa ihan sama miten käyttäydytään mutta kun joku muu maksaa ja valituksen aihe on liian pieni annos tai puuttuva haarukka tai joku muu ihan toisarvoinen asia - yleensä pahimpaan ruuhka-aikaan täydessä ravintolassa- niin kiemurtelen noloudesta. Ja asiasta saa tietenkin valittaa/ huomauttaa / pyytää korjausta mutta käsittämätön tunnin jatkuva purnaus siitä että alunperin kattauksesta puuttui haarukka on mautonta.

Vierailija
18/31 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkut vaan niille, jotka luistivat pikkujouluista!

Vierailija
19/31 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 13:37"]

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 13:18"]

[/quote]

Minkälaisia idiootteja täällä on kun plussataan tuolalaista viestiä !?!?

Se on annettu mikä on tarjottu, jos jollekkin ei kelpaa, niin se on hänen mokansa, ei siitä kannata sen suurempaa numeroa tehdä.

Meilläkin olisi eilen ollut firman pikkujoulut, en mennyt kun ei huvittanut.

[/quote]

Sellaisia idiootteja, jotka ymmärtävät ettei ole kivaa heittää rahaa hukkaan. Sitova ilmoittautuminen, ja jos ei ilmesty paikalle maksaa itse hukkaan menneen lipun, se on vain reilua. Lisäksi niitä lippuja saattaisi näin pikkujouluaikaan kärkkyä joku muukin. Jos ei kiinnosta, niin onko tosiaan ihan mahdotonta ilmaista sitä etukäteen?

Vierailija
20/31 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan laske hukkaan menneiksi lippuja niillä, jotka väliaikaan asti katsoivat esitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän