Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En enää ikinä järjestä pikkujouluja

Vierailija
22.11.2014 |

Vaikka täällä aina yrittäjiä haukutaankin, kirjoitan silti.

Olen yrittäjä ja työllistän tällä hetkellä 23 henkilöä. Järjestin porukalle pikkujoulut, 20 ilmoitti osallistuvansa. Kyselin vielä suunnittelemastani ohjelmasta, että onko tämä ok. Kaikista ohjelma kuulosti todella mukavalta ja olivat kuulemma innoissaan. Ohjelmassa oli siis syömistä, vähän juomista, saunomista halukkaille ja sen jälkeen stand up-esitykseen. Päivää ennen pikkujouluja perui kaksi, eli osallistujamäärä putosi 18. Kaksi lippua hukkaan. Aamulla ilmoitti yksi ettei osallistukaan. Kolme lippua hukkaan. Ennen esitystä kaksi hävisi jonnekin, viisi lippua hukkaan. Esityksen väliajalla 3 ilmoitti että he lähtevät kaupunkiin bilettämään, eli periaatteessa 8 lippua hukkaan. Yksi lippu maksoi 35€, joten rahaa pelkkiin hukkaan menneisiin lippuihin meni 280€. Ilmainen viina ja ruoka kyllä kelpasi paikalta hävinneille. 

Minua ei nyt kiinnosta, jos suunnittelemani ohjelma on teistä paska, se ei ole pointti. Yritin järjestää jotain mukavaa porukalle, koska halusivat pikkujoulut. Etukäteen kysyttäessä oli kuulemma vielä hyvä idea. Sitten ei ilmestytäkään paikalle tai hävitään keskenkaiken pois.  Jos olisin jättänyt järjestämättä, niin alkaisi kitinä, kun ei viitsitä mitään ikinä koskaan järjestää. Ensi kesän virkistymispäivää en ainakaan aio järjesetää. Ostakoot itse vaikka jokainen yhden kaljan, juodaan kaikki yhdessä ne skypen välityksellä ja laskun voi lähettää minulle. 

Tympäsee aika paljon tuollainen käytös. Ja suurin osa näistä urpoista oli miehiä, vaikka sillä nyt tuskin on mitään merkitystä. Että miettikää sitä te kaikki pikkujoulujen haukkujat. Osa yrittäjistä/pomoista voi oikeasti nähdä vaivaa pikkujoulujen järkkäämisen eteen ja rahaakin palaa mukavasti. Sitten kitistään ja vingutaan eikä olla kiitollisia mistään. Kaikkiahan tämä ei toki koske.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kohtaa kun lippuja on kädessä ylimääräsiä, voi kysyä jos joku haluaa tuoda avecin mukana. Ei mene rahat hukkaan ja muutama muitaa iltaa vielä enemmän hyvällä.

Joka ainoassa duunin illanistujaisissa missänolen ollut, osa jää tulematta ja porukkaa häviää kesken. Porukkaa lähtee baariin myös niistä häppeningeistä mitkä on jossain hevon hemmetissä, keskellä metsää, kilometrien päässä lähimmästä baarista. Ei siitä pidä vetää hernettä nenään, eikä aikuisia ihmisiä voi määrätä viihtymään.

Vierailija
22/31 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiesin jo ensimmäisen illanvieton järjestämisen jälkeen, ettei tuollaisia, joissa ostetaan liput ennakkoon voi järjestää. Vain ruokailua ravintolassa ja jokin keilaus biljardimeninki onnistuu ilman rahanhukkaa. Kukaan, joka ei ole koskaan itse järjestänyt mitään ei voi tietää millainen työ siinä on, eivätkä myöskään osaa ajatella hukkaa mennyttä rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni jää pois viimetipassa ihan vaan syystä, ettei jaksakaan lähteä ja valehtelee lapsen olevan sairaana tai itse sairastuneen.

Vierailija
24/31 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 14:11"]

Siinä kohtaa kun lippuja on kädessä ylimääräsiä, voi kysyä jos joku haluaa tuoda avecin mukana. Ei mene rahat hukkaan ja muutama muitaa iltaa vielä enemmän hyvällä.

[/quote]Ja kuka niistä mukaan lähtevistä saa ottaa sen avecin mukaan kun kaikkien avecit eivä mahdu?

Vierailija
25/31 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 13:14"]

Ja nyt saavat ne ketkä nauttivat illasta ja stand-upistä kärsiä, kun eivät jatkossa saa pikkujouluja. He ovat järkänneet lastenvahdit, koiranhoitajan ja jättävät perheillan väliin. Voisit arvostaa myös heidän uhrauksiaan, etkä vain olla negaiivinen muutaman ihmisen takia. Suurinosahan tuli ja oli koko esityksen.

[/quote]Vesa ei tajuu.

Vierailija
26/31 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille poisjääneille  tuli jotain omaa kivaa.. Elä loukkaannu, yrittäjä.

Vierailija
27/31 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 14:01"]

En mä ainakaan laske hukkaan menneiksi lippuja niillä, jotka väliaikaan asti katsoivat esitystä.

[/quote]

Samaa ihmettelin. Pitääkö ap:n kemuissa olla viimeiseen minuuttiin asti, jotta varmasti lasketaan mukanaolleeksi?

Ymmärrän kyllä ap:n harmituksen niiden työntekijöiden osalta, jotka peruivat kokonaan viime tipassa, vaikkei isosta rahasummasta ollutkaan kyse. Mutta sellaista se on pienten yritysten kohdalla.

Vierailija
28/31 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ilmoittautuu etukäteen eikä tule tai lähtee kesken pois, käyttäytyy minusta moukkamaisesti ja huonosti. Tällainen välinpitämättömyys on valitettavan yleistä. Se on ymmärrettävää, jos tulee jokin ylitsepääsemätön este, ettei silloin tule. Mutta ihmiset, kun ilmoittudutte johonkin, miettikää ilmoitautumisvaiheessa onko aikomustakaan tulla.

Vierailija
29/31 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollainen pomo. Esitti sitten kutsun pikkujouluihin tyyliin: tervetuloa, ilmoittaudu ja sitoudu, jos estyt, maksat 300 e. Enpä ottanut riskiä. Hullu pomo. Olen itsekin nykyään yrittäjä ja tiedän kyllä miten rahaa tulee ja miten sitä menetetään mutta henkilökunnalle on parempi olla reilu ja olla vinkumatta muutamasta satasesta. Se kostautuu kuten ex-pomolleni jatkuvina irtisanoutumisina. 

Vierailija
30/31 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa seuraavalla kerralla kysyä, ketkä tulevat syömään ja ketkä vielä lipullisiin tilaisuuksiin. Mut junttimaista todella tuo, että häippästään.

Paljonko pitää ap:lla saada liikevaihtoa, jotta firmalle jää se menetettyjen lippujen hinta?

Vierailija
31/31 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatisoin! Itse olen vain yksi tylsä rivityöntekijä, mutta vastuullani on myös osastomme asiat. Siihen kuuluu kaikki merkkipäivämuistamisien ja tulostimen tarvikkeiden hommaamisesta pikkujoulujen järkkäämiseen. Meillä on vielä "luovaa" porukkaa töissä ja jessus ne vasta kranttuja on! Ikinä ei ole kaikki tyytyväisiä. Niin se vain on. Yleensä saan kiitosta, mutta sitten on ne pari ammattivalittajaa, joille tekisi mieli anta porttarit kaikkiin illanviettoihin. Muutenkin nuo valittajat ovat niitä tympeimpiä tyyppejä, joita ei töissäkään jaksaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi