Etelä-Suomessa noin 160 kolaria!
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014112118856999_uu.shtml
Olisikohan viisainta vetää lumisadepäivänä vain peitto korville, ja uneksia kesäkeleistä;)?
Kommentit (22)
Näin itse ton yhden tapauksen..bussijutun siis.
Eipä käy kateeksi. Helppo täällä pohjoisessa on ajella lumipuurossa, kun kaikki kulkevat niin harvassa ja verkkaisesti. Meitä on täällä niin vähän ja olemme kauehan hitaita päästä.
En yhtään ihmettele. Jatkuvasti täälläkin kysellään että pärjääkö vielä kesärenkailla. Näköjään se pitää aina konkreettisesti kokeilla ja sitten vastaa uskoo että nyt on talvi. Vaikkei koko ajan sitä lunta ja liukasta oliskaan. Eihän sitä tarvi olla kuin muutama törttö kesärenkailla, jotka aiheuttaa monelle ihmiselle onnettomuuden.
Moni ajaa yksinkertaisesti liian kovaa. Ei talvella voi ajella niin kuin kesällä. Pitää varata enemmän aikaa ja ajaa rauhallisemmin. Vuodenaikoja vastaan taistelu on turhaa.
Minä vaihdoin talvirenkaat vajaa viikko sitten. Kertaakaan ei sitä ennen ollut liukasta. Työkaveri vaihtoi jo yli kuukausi sitten eli on ajellut nastoillaan kesäkeleissä turhaan kuluttaen teitä. Ihan yhtä tyhmää on vaihdattaa ne ihan helvetin aikaisin, kun vasta nyt kun lumi tuli.
Kaikki autoilijat Salpausselän eteläpuolella, auto pressun alle 1.10 - 30.3. väliseksi ajaksi.
Uskokaa jo että teiltä ei talviautoilu onnistu !
Niin? Ja asukkaitakin miljoona, joten vastaa ihan samoja lukuja suhteessa kuin pari viikkoa sitten rytisteltiin tampereen ja oulun seuduilla. Eli ei mitään uutta ja ihmeellistä.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 10:24"]
Kaikki autoilijat Salpausselän eteläpuolella, auto pressun alle 1.10 - 30.3. väliseksi ajaksi. Uskokaa jo että teiltä ei talviautoilu onnistu !
[/quote]
Repesin. :D:D
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 10:24"]Kaikki autoilijat Salpausselän eteläpuolella, auto pressun alle 1.10 - 30.3. väliseksi ajaksi.
Uskokaa jo että teiltä ei talviautoilu onnistu !
[/quote]
No miksi samaa tapahtui muualla suomessa kun sinne tuli lunta?
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 10:12"]
Eipä käy kateeksi. Helppo täällä pohjoisessa on ajella lumipuurossa, kun kaikki kulkevat niin harvassa ja verkkaisesti. Meitä on täällä niin vähän ja olemme kauehan hitaita päästä.
[/quote]
Totta. Jos päässä nopsaan aivosolu kimpoilee, niin tulos on luettavissa iltapäivälehdestä;)
Täytyy vain jättää kelivaraa. Mutta jos lähdetään purkamaan liikenteeseen stressiä ja vitutusta niin tuommostahan siitä tulee. Itse yks aamu menin töihin autolla. Risteyksessä annoin tietä oikealta tulevalle. Takana joku tööttäili aivan hermona ja kun pääsin risteyksestä eteenpäin teki aivan hullun ohituksen. Siis kaupungin keskustassa. Juu, oli varmaan kiire, mutta en jätä itse sen takia noudattamatta liikennesääntöjä. Suomalaiset muuttuu frankentaineiksi auton ratissa.
No ei ne aivoslut minnekään meillä Lapissa liiku, paikoillaan jököttävät kohmeisessa päässä. Mutta jos jokin ajatus syttyy, siitä pitää kirjoittaa paikallislehden yleisönosastoon oikein kovasti mielensä pahoittaneena. Yleensä syyksi riittä kassaneidin väärä ilme tai naapurin koiran haukku.
Suomalaisen on vaikeaa ottaa toiset huomioon. Se olen minäminäminä ja mun auto ja mun tie. Meidät on tarkotettu asumaan korvessa missä saadaan olla yksin. Ei suomalainen muutu sivistyneemmäksi sillä että se muuttaa pääkaupunkiseudulle samaan sumppuun muiden kanssa. Siitä tulee vain ongelmia. En ole missään päin maailmaa nähnyt niin törttöä liikennekulttuuria kuin Suomessa. Täällä saa oikeasti pelätä henkensä edestä vaikka iso maa ja vain 5 miljoonaa asukasta eli globaalisti ajatellen tää maa on lähes tyhjä. Me vaan ollaan edelleen todella juntteja.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 10:24"]
Kaikki autoilijat Salpausselän eteläpuolella, auto pressun alle 1.10 - 30.3. väliseksi ajaksi. Uskokaa jo että teiltä ei talviautoilu onnistu !
[/quote]
Eiköhän nyt ole ihan luonnollista, että ne jotka ajavat talvikelissä melkein puolet vuodesta, hallitsevat ilman muuta talviajamisen myös paremmin!
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 10:36"]
No ei ne aivoslut minnekään meillä Lapissa liiku, paikoillaan jököttävät kohmeisessa päässä. Mutta jos jokin ajatus syttyy, siitä pitää kirjoittaa paikallislehden yleisönosastoon oikein kovasti mielensä pahoittaneena. Yleensä syyksi riittä kassaneidin väärä ilme tai naapurin koiran haukku.
[/quote]
Eikös täällä etelässä iltapäivälehdet hoida tuota asiaa, saamme itse keskittyä talviliikenteeseen:):)
Tämä se on jokavuotinen ihmetyksen aihe. Mitä tuo valkoinen höttö on? Mitä tuo kirkas ja kova on kun se on vielä liukastakin?
Siis onko ihmiset oikeesti nuin tyhmiä? Aaarrgghh en voi käsittää.
Mä luin aluksi, että "Etelä-Suomessa 160 kaloria"
Tuli hauskoja mielikuvia. :D
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 10:37"]Suomalaisen on vaikeaa ottaa toiset huomioon. Se olen minäminäminä ja mun auto ja mun tie. Meidät on tarkotettu asumaan korvessa missä saadaan olla yksin. Ei suomalainen muutu sivistyneemmäksi sillä että se muuttaa pääkaupunkiseudulle samaan sumppuun muiden kanssa. Siitä tulee vain ongelmia. En ole missään päin maailmaa nähnyt niin törttöä liikennekulttuuria kuin Suomessa. Täällä saa oikeasti pelätä henkensä edestä vaikka iso maa ja vain 5 miljoonaa asukasta eli globaalisti ajatellen tää maa on lähes tyhjä. Me vaan ollaan edelleen todella juntteja.
[/quote]
Kaistapäisempää ajoa näkee mm. aika monessa Euroopan maassa. Balkanilla ajellessa välillä oikeasti pelotti. Italiassa ja Saksassakin on nähnyt melkoisia ohituksia roadragea. Eilen köröttelin kotiin Espoon Tapiolasta jonon jatkona. Suurin osa ajoi hyvin olosuhteisiin nähden, mutta ei sitä tarvita kuin yksi tollo ja kehä 1 on tukossa.
Taitaisi olla kansantaloudellisesti edullisinta!