Mitä vaatekokoa suosittelisit 170cm pitkälle normaalipainoiselle naiselle?
Mun koko on M ja 38. Mies osti vaatteen lahjaksi ja oli kysynyt myyjältä apua. Sain 36 kokoisen.
Kommentit (15)
No 36 koko , itse olen sen kokoinen 172cm pitkä
Tarkoitan normaalipainoista, ei hoikkaa tai lihavaa. Mielestäni 36 on S eli ei mikään keskivertokoko.
Mä olen kyllä ihan normaalipainoinen ja käytäm kokoa S ja 36. Aika moni tuntemani nainen käyttää koko 36.
Hienoa että olette hoikkia, mutta 38 on M eli medium eli keskiverto. 36 on S eli small eli pieni. Itse myyjänä en kehoittaisi s kokoa ostamaan jos itse olisin hoikka, vaan keskiverto M.
170cm pituisen normipaino on bmi laskurilla noin 54-72 kg, joka vastaa aika lailla kokoja 36-42. Eli myyjä on oikeassa jos normaalipainoiselle vaatetta kysyttäessä suosittelee mitä tahansa kokoa tuolla välillä.
Ootko omena päärynä vai tiimalasi, vai lankku
Sopusuhtainen urheilullinen 170/65. Ihmetytti että myyjä tarjoaa S eikä M kokoa jos pyydetään 170 pitkälle normaalivartaloiselle. -ap
42-44 ei näytä yhtään isolta, ennen kaytin S-kokoa, nykyään laitan aina alle jotain ja tykkään hiukan väljemmästä. Jos kangas ei jousta ei kannata ostaa jämptiä kokoa.
Ei myyjä voi valitettavasti näkemättä mitään tarkkaa kokoa sanoa perusteilla "normaalipainoinen 170 cm". Normaalipaino on aika joustava käsite. Itse olisin suositellut kyllä todennäköisemmin kieltämättä 38:aa `varmuuden vuoksi`.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 09:13"]Mä olen kyllä ihan normaalipainoinen ja käytäm kokoa S ja 36. Aika moni tuntemani nainen käyttää koko 36.
[/quote]
ovat liian pienissä vaatteissa myös moni.
Mä olen normaalivartaloinen ja 170cm pitkä. Useimmat vaatteet on M ja 38. Joitakin S-kokoisia paitoja on, sovittamalla todettu paremmin istuvista kuin isompi kokoinen. Aivan varmasti päälle menisi ja sopisi myös koon S tai 36, mutta mä en tykkää tiukoista vaatteista. Sopivan väljä on mukavampi päällä.
L-koko mulla ja olen 171cm ja painan 60kg. En voisi pukeutua pienempään koska pitkät jalat ja kädet + pyllykin täyteläinen (ei läski).
Mistä alkaen hoikka ei ole ollut normaalivartaloinen? Käytän kokoa 36 ja olen ihan varmasti normaalipainoinen JA hoikka.
42