Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyksen jälkeen.

Vierailija
22.11.2014 |

Vauva kohta 9kk. Palautuminen synnytyksestä hyvää. Lenkit, spinning ja pyöräily aloitettu. MUTTA: olen kahden viikon aikana käynyt kolmesti jumpissa ja niiden aikana olo normaali. Nyt alapää tuntuu heikolta ja aivan kuin pito ois vähentynyt. Tuntuu, että väärää tavaraa haluais tulla ulos. Lantionpohjaa jännittäessä vaiva helpottuu vähän. Kellään kokemusta voiko palautua? Meen maanantaina gynelle. Menin vissiin pilaamaan kaiken kolmella jumpalla!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minä tein lapseni sektiolla! Taitaa paikkas olla entinen!!!!! :D onnea!

Vierailija
2/10 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että oot varannut ajan jo. Kyllä gyne näkee onko jotain vialla. Itse muistelen että mulla oli ekan synnytyksen jälkeen tosi pitkään kummaa paineen tunnetta alapäässä välillä. En sitten käynyt lääkärilä. En tiedä mitä se oli, olisko ollut joku virtsarakon laskeuma tms. mutta meni sitten ohi. Jumppasin lihaksia ahkerasti.

Synnytys ja myös raskaus on kovia rasituksia kropalle. Minä oon ajatellut että eka vuosi synnytyksen jälkeen on palautumista varten. Ainakin itsellä on mennyt vuosi että on alkanu kroppa olla kuin ennen. Monet sanoo että esim. alapään kivut lähti nopeasti mutta mulla sattui yhdynnätkin ainakin puoli vuotta. Loppujen lopuksi palauduin suht hyvin. Peräpukamat jäi ekasta synnytyksestä, ne leikattiin myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 08:19"]

[/quote]

Myös raskaus vaikuttaa alapäähän ja raskaushormonit. Äitiys ei näköjään ole sinusta aikuista tehnyt ainakaan. Onnea vain! ohis

Vierailija
4/10 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään yhtään samantyylistä ongelmaa, että ois urheilulla tullut takapakkia? Ois niin ihana, kuulla jos jollain ois se takapakki helpottanut.
Netissä lukee, että "laskeumien vaaraa lisää pitkä ponnistusvaihe ja suuri vauva". Vastaan, että ding ding! Molemmat! Jälkitarkastuksessa kaikki oli ookoo ja gyne lupas, jopa juoksun. En oo kuitenkaan vielä ees juossu palautumisen takia. Ja noi jumpat oli semmosia, joissa tehtiin kyykkyjä. T. Ap

Vierailija
5/10 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Kiva kuulla sinun kokemus! Hyvä, että oot palautunut. Mulla on kanssa pukamat. Raskaus ja synnytys kyllä iso mullistus. T. Ap

Vierailija
6/10 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 08:19"]

[/quote]

Teit lapsesi sektiolla? Niin miten meni? :D Kiva, että sun alapääsi voi hyvin, yläpäästä ei ihan samaa voi sanoa.

Vierailija
7/10 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina luullut että niitä lapsia tehdään nussimmalla, toi sektiolla tekeminen onkin ihan uutta!! 

Vierailija
8/10 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi palautua. Tuo paineen tunne on aivan normaalia synnytysten jälkeen. Itselläni taisi olla parikin vuotta kun tuota esiintyi, varsinkin juuri fyysisen rasituksen jälkeen ja kuukautisten ensimmäisinä päivinä. Jälkitarkastuksessa todettiinkin lievä emättimen laskeuma jonka huomasin itsekkin siitä, että kohdunsuu tuntui välistä todella alhaalla. Ei kuitenkaan koskaan ulos asti valahtanut. Voi olla, että sinullakin jonkinlaista lievää laskeuma vaivaa on ja siihen tosiaan auttaa lantionpohjalihas jumppa. Muista myös treenata vatsalihaksia, varsinkin niitä alavatsalihaksia. Minulla siis vaiva parantui todella ahkeralla jumpalla mutta kauan siihen meni. :)

Vierailija
9/10 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä. Onko sama ap ku edellispäivänä vai eilenkö se oli. Ja sama sektiohullukin..

Vierailija
10/10 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen pilatesta, se treenaa tosi hyvin alakertaa ja koko korsettia. Ja sen idean kun oppii niin siitä on hyötyä kaikessa liikunnassa. Kannattaa muutenkin aina keskittyä jännittämään lantionpohjanlihaksia liikunnassa. Myös sektiolla synnyttäneiden, koska löystyy ne alakerran lihakset vanhoilta piioiltakin ajan kanssa, jos niitä ei käytä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan