Miksi suomalaisnaiset haluavat olla niin huomaamattomia, harmaavarpusmaisia?
Hiustyylissä turvaudutaan samaan vanhaan, mitään radikaalia ei kokeilla. Vaatteissa sama, pukeudutaan tylsästi ja värittömästi, että varmasti hukutaan massaan. Mitään persoonallista tai huomiota herättävää ei uskalleta tehdä ulkonäölle.
Miksi?
Kommentit (22)
Riikinkukkomaisuus vaatteissa, tyylissä ja asenteessa ei vain sovi kaikille. ;) Punkkarit ja muut ajattelijat ovat poikkeus.
Mun mielestä ne on ihan tarpeeksi huomiohakuisia jo nyt.
En koe tarvetta erottua joukosta ulkonäöllä. Haluan, että eron älykkyydelläni, huumorintajulla ja persoonalla.
Mulla ei oo valitettavasti varaa... tekisin jos olisi. Kampaamon värjäykset maksaa. Kivat laadukkaat vaatteet maksaa. Ja kun joutuu neljän vuodenajan vaatteet ostamaan niin sekin on kallista. Hellekamppeista pakkasvaatteisiin juhla asujen lisäks.
Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta en allekirjoita tota "mitään radikaalia ei kokeilla". Suomessahan naiset kokeilee aika helpostikin eri hiustyylejä ja värejä (hyviä ja huonoja) sekä pukeutumisessakin näkee ainakin pääkaupunkiseudulla tosi persoonallisia juttuja.
Sanon tämän siksi, että asun Yhdysvalloissa ja mua vihloo kun täällä kaikki naiset on yhdestä muotisti veistetty! Ihan kaikilla on pitkät hiukset (niilläkin joilla kasvaa ihan olematon rotanhäntä) ja porukka ihmetteli kun olin niin rohkea ja leikkasin olkapäille olevan "long bobin". Niin ja arvatkaa paistanko joukossa jos puen päälle jonkun värillisen Marimekon mekon :D
Joten mun silmissä suomalaiset naiset on rohkeita - vaikka ei kaikkein rohkeampia :)
Miksi pitäisi? Harmaavarpunen on luonnollisessa olomuodossaan ihan ok. Jos se ei sinulle käy, no can do.
Näin sovimme hyvin suomalaisten harmaavarpusmiesten kanssa yhteen ;)
Minusta suomalaisnaiset on neutraalin tyylikkäitä, asuttu tässä sentään kolmella mantereella!
Kaupoissa myydään vähän värikkäitä vaatteita. Itse käytän mielelläni värejä, ostaisin mieluusti turkoosin kotelomekon tai jakun, näitä ei ole tullu vastaan
Niin naiset kuin miehetkin Suomessa usein kasvatetaan jollain tapaa häpeämään itseään. Ei saa kehua eikä olla parempi kuin muut. Harmaana ei herätä huomiota.
Palstahan sen kertoo, täällä kaikki 'ei klassisen tyylikäs' on WT ja ei-pitkä ja suora tukka on heti kananperse tai kouvolatukka. Ja Marimekko puolestaan on 'tätimäinen'. Tulee mieleen yläasteajat, kun kaikki vähän erilainen oli tooosi tyhmää ja ärsyttävää.
Täällähän kaikki ovat niin klassisen tyylikkäitä ja suosivat pukeutumisessaan hillittyä laatua :D
A) Minulla ei ole aikaa, rahaa ja kiinnostusta ulkonäköä kohtaan niin paljoa, että panostaisin. Näytän siedettävältä ja mieheni mielestä haluttavalta ilman suurempaa panostustakin.
B) ..kun sitten laittaudun (esim työhaastatteluun), niin ärsyttää kun hymyilykin tulkitaan flirttailuksi, kun haluaisin vain olla rauhassa.
Koska en halua vieraiden ihmisten kiinnittävän minuun huomiota. Höh.
Värejä sais näkyä näin syksyllä ja talvella ulkotakeissa enemmän. Enkä nyt tarkoita mitään kirkkaanpunaista purjehdustakkia. Vaan esimerkiksi villakangastakki vois olla joskus muu kuin musta tai beige tai harmaa. Paljastavammin ei tartte pukeutua, kesällä meininki on mun mielestä tarpeeksi paljastavaa. Hiusvärejä täällä kyllä käytetään aika rohkeasti, samoin hiuksia leikellään. Harmaa vaikutelma tulee ennenkaikkea värien puutteesta, kun suuri osa vuodesta kuljetaan sillä samalla mustalla ulkotakilla. Ymmärrettävää kyllä on, ettei kaikilla ole varaa ostella monia erivärisiä takkeja, joten helposti tulee ostettua turvallinen väri, joka käy kaiken kanssa. Pukeutumista sanelee vieläkin tosi paljon käytännöllisyys.
En koe tarvetta mitenkään erottua joukosta. Olen kaunis 30 vuotias nainen ja saan huomiota ilman yrittämistäkin. Mutta en halua huomiota. Neutraali meikki, hiukset ponnarilla ja tyylikkäät klassiset vaatteet ovat minun tyylini. Olenkin saanut positiivista palautetta raikkaasta olemuksestani, en koskaan yritä liikaa tai kerjää huomiota esimerkiksi paljastavilla vaatteilla. Joskus baariin/juhliin on kiva sitten laittautua viimeisen päälle mutta miksi tuolla syyssateissa pitäisi sipsutella jossain korkkareissa ja hytistä hameissa? Miesten takiako? Tulkoot vaan italialaiset ja ranskalaiset naiset kokeilemaan Suomen vuodenaikoja ja mitä pukisivat päälle näillä talvikeleillä.
Minä käytän talvellakin korkkareita (nilkkurit) ja värikkäitä takkeja. Saan myös paljon ihailevia katseita etenkin miehiltä. Joskus naisiltakin. :)
Mä rakastan laittautua ja pidän värikkäistä, naisellisista vaatteista.
Mut auta armias, kun lähdet tukka laitettuna, meikit naamassa ja kauniissa vaatteissa ulos kodistasi, niin katseet kyllä kertoo, että kotiisi olisit voinut jäädä.
Miesten huomio ahdistaa. Jos on hyvännäköinen niin myös aliarviointi. Haluan olla rauhassa.
Sananlasku sanoo että vaatimattomuus kaunistaa. Itse tosin en valitettavasti mene tähän harmaavarpussarjaan, käytän lähinnä gootti- ja rokkarivaatteita ja meikkaan hyvin näyttävästi. Tykkään kun ihmiset kääntyy katsomaan.
Mistä tämä yleistyksesi on kotoisin? MIksi ajattelet, että suomalaiset erityisesti tahtoisivat olla harmaavarpusia?