Ateistithan ovat uskovaisia?
Nehän näkevät ihmiselämän pyhänä, ainutkertaisena kokemuksena? Moraalinen käsitys on siis samaa mitä uskovaisilla. Ateistit on siis uskovaisia.
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 20:32"]
Ateistit on yhtä paljon uskovaisia kuin "OFF" on tv-kanava.
[/quote]
Onpa hyvin sanottu. Harmi etten voi lainata tätä koska muuten joku keksii että käyn av:lla ;)
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 20:54"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 20:48"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 20:46"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 20:33"]
Minulle ihmiselämä ei ole millään tapaa pyhä tai arvokkaampi kuin mikään muukaan elämä. Onhan se nyt naurettavan itsekeskeistä ajatella, että juuri ihminen olisi niistä lukuisista elämänmuodoista tärkein. Toisaalta se kuuluu ihmisen luontoon. Uskontojen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. T. ateisti
[/quote]
Jos et näkisi ihmiselämää pyhänä. Olisit kyynisenä mutapohjassa tekemättä mitään, odottamassa kuolemaa. Silti käytät hyväksi uskovaisten tuomaa, länsimaista sivistystä. Olet siis uskovainen.
[/quote]
En ole tuo alkuperäinen ateisti, ja olen muutenkin enemmän agnostikko, mutta en kyllä ymmärä miksi se että ei näkisi elämää PYHÄNÄ, vaan ihan vaan biologisena ilmiönä, tekisi sen että haluaisi vain odottaa kuolemaa. Minä en näe elämää millään tapaa pyhänä, vaan ajallisena biologisena ilmiönä vaan. Enkä halua kuolla vaan noudattaa evoluution myötä minuun kehittyneitä eloonjäämisen ja lisääntymisen vaistoja.
[/quote]
Evoluution? Eli näet että "luonnonvalintajumala" ohjaisi tulevaisuuttasi? Olet siis uskovainen, koska uskot jumaliin.
-AP
[/quote]
No niin, selvisihän se motiivi viimein: haluat provoilla. Okei, jatka toki.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 21:08"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 20:32"]
Ateistit on yhtä paljon uskovaisia kuin "OFF" on tv-kanava.
[/quote]
Onpa hyvin sanottu. Harmi etten voi lainata tätä koska muuten joku keksii että käyn av:lla ;)
[/quote]
Voit kyllä lainata, ei ole mikään uusi sanonta.
Minä olen sillä kannalla että julkisesti pidetään turpa kiinni uskonasioista, oli sitten uskovainen tai ateisti! Se on ihan yhtä ärsyttävää kuulla käännytystyötä kummaltakaan osapuolelta kun ei oikeasti edes kiinnosta jauhaa niitä asioita!
Politiikan tulee olla täysin neutraalia ja siinä ei saa syrjiä tai suosia kumpaakaan osapuolta. Esimerkiksi tasa-arvoinen avioliittolaki ei riko kenenkään oikeuksia, joten sen säätämisen pitäisi olla itsestään selvää. Tosin sen puolesta/vastaan-argumenteissa ei tule käyttää uskonto vs. ateismi -perusteluja, vaan perustella se rationaalisesti maallisesta näkökulmasta.
Alotuksessa on nyt ihan perustavaa laatua oleva virhe. Koska kaikki elämä on pyhää ja ainutkertaista. Ei ihmiselämä eroa siitä mitenkään.
Mutta näköjään aiheesta jo keskustelutkin, kun luki ketjua eteenpäin. Joten pidän turpani kiinni ja poistun masturboimaan(no ei oikeasti poistun tekemään töitä(sen jälkeen masturboimaan))
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 21:28"]
Minä olen sillä kannalla että julkisesti pidetään turpa kiinni uskonasioista, oli sitten uskovainen tai ateisti! Se on ihan yhtä ärsyttävää kuulla käännytystyötä kummaltakaan osapuolelta kun ei oikeasti edes kiinnosta jauhaa niitä asioita!
Politiikan tulee olla täysin neutraalia ja siinä ei saa syrjiä tai suosia kumpaakaan osapuolta. Esimerkiksi tasa-arvoinen avioliittolaki ei riko kenenkään oikeuksia, joten sen säätämisen pitäisi olla itsestään selvää. Tosin sen puolesta/vastaan-argumenteissa ei tule käyttää uskonto vs. ateismi -perusteluja, vaan perustella se rationaalisesti maallisesta näkökulmasta.
[/quote]
Ei oikeastaan ole ateistisia perusteluja, on vain uskovaiselta kannalta esitettyjä argumentteja tai ei siltä kannalta esitettyjä argumentteja.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 21:37"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 21:28"]
[/quote]
Ei oikeastaan ole ateistisia perusteluja, on vain uskovaiselta kannalta esitettyjä argumentteja tai ei siltä kannalta esitettyjä argumentteja.
[/quote]
Että esimerkiksi alkoholilaista ei voi mitenkään muuten keskustella kuin siten että "Raamattu kieltää" tai "Satukirja, kaikki mädännytään maassa kuitenkin!"
Jos nyt keskityttäisiin siihen nykyhetkeen mieluummin...
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 20:09"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 19:59"]
Mistä päättelet, että ateistit näkevät ihmiselämän pyhänä, ainutkertaisena kokemuksena? Ainutkertaisena joo varmaan, mutta mistä tuo pyhä siihen ilmestyi, ja mitä se tarkalleen tarkoittaa. Miten moraaliset käsityksen vaikuttaa uskovaisuuteen?
Ainoa asia, mitä ateismi tarkoittaa, on jumaluskon puute. Kaikki muu riippuu ateistista itsestään, ihmisillä kun on erilaisia arvoja ja elämänkatsomuksia ja uskomuksia-
[/quote]
Ihmiselämän pyhyys on alkujaan osa uskovaisten moraalia. Ateistit siis lainaavat moraalikäsitystään uskovaisten pohjalta. Oikeastaan koko länsimainen sivistys pohjautuu uskovaisten moraalikäsityksiin.
Jos ateistit eivät kokisi ihmiselämää pyhänä, itsemurha olisi heille samantekevää.
-AP
[/quote]
Mitä hittoa sä selität? :)