Nirsojen pienten lasten vanhemmat. Mitä syötätte lapsillenne?
Lapseni on ollut nirso ja makuaistiltaan hyvin herkkä ja tarkka jo vastasyntyneenä. Tällöin kelpuutti vain sellaista äidinmaitoa, jota oli kun olin itse syönyt vain tiettyjä ruokia. Jos äidinmaidossa oli muu sivumaku niin lapsi itki mieluummin janoa ja nälkää kuin joi sitä maitoa. Vastikkeista kelpasi vain yksi tietty merkki, muut ei millään.
Sama jatkuu aina vain, vaikka lapsi on jo neljä. Vain tietyt harvat juomat ja ruoat menee, muut ei millään vaan edelleen mieluummin vaikka itkee nälkäänsä monta päivää kuin syö. Ei auta vaikka lapsi saisi itse leipoa tai tehdä ne ruoat ja leivät.
Kertokaa te nirsojen lasten vanhemmat neuvoksi mitä ruokia olette tarjonneet lapsellenne jotta olette saaneet hänet syömään?
Kommentit (22)
Meillä lapselle tarjottiin sitä ruokaa, mitä suostui syömään. Tämä lastenlääkärin ja ravitsemusterapeutin ohjauksessa. Nyt poika on 18 v ja ihan vikan vuoden aikana on tapahtanut selkeää laajentumista ruokavaliossa. Tai miten sen nyt ottaa. On vegaani, joten tavallaan ruokavalio on myös kaventunut. Pystyy kuitenkin nykyisin syömään myös "pahaa" ruokaa. Pienenä ei sitä kerta kaikkiaan saanut nieltyä (tai oksensi välittömästi).
Syö vain puuroa ja nakkeja.