G: Minkä ammatin valitsisit nyt jos pitäisi uudestaan valita?
Mikä on siis nyk. ammattisi ja mihin vaihtaisit?
Kommentit (59)
Graafinen valokuvaaja ja vaihtaisin kirjailijaksi tai kulta/hopeasepäksi (niihin tosin halusin alunperinkin mutta ei ollut silloin nuorena mahdollisuutta)
Olen eläinlääkäri, haluaisin olla siistissä sisätyössä ja esimerkiksi puheterapeutti ammattina kiinnostaa hirveästi. Olen jo 39 vee ja työpaikka ja palkka kohdallaan ja olen ihan perus-tyytyväinen, joskus vain mietin että olisipa ollut silloin nuorena se sama kypsyys ja järki kuin tänäpäivänä. Ei tekisi isoja päätöksiä niin tunteiden hallitsemana.
Somistaja alunperin, nyt suunnittelijana ihan eri alalla eli byråkraatti -> graafinen suunnittelija tai taidegraafikko
Opettaja --> röntgenhoitaja tai muusikko
Opiskelen yhteiskuntatiet. -->haluaisin kuitenki lääkikseen.Harmillisesti en ole lukioaikoinani opiskellut tarvittavia aineita.
Sosionomi (tällä hetkellä työtön) -> joku toimistorotta tai muu ei asiakastyöhön liittyvä
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 18:07"]
luokanopettaja ->kirjastovirkailija
[/quote] heh heh... olen luokanopettaja ja aina pahan päivän tullen sanon, että vaihdan alaa ja minusta tulee kirjastonhoitaja. No olen luokanopettaja ja haluan yhä luokanopettajaksi ( 16 vee alalla)
Insinööri --> poliisi/ammattisotilas
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 18:38"]
Graafinen valokuvaaja ja vaihtaisin kirjailijaksi tai kulta/hopeasepäksi
[/quote]
Kirjoittaa voi kuitenkin aina, eikä se poissulje muuta työtä. Varmasti on eduksikin, että on kokenut muutakin kuin kirjailijan elämää. Päinvastainen toive olisi vaikeampi toteuttaa.
Kyllä sh:ksi kannattaa kouluttautua, työtehtävät muuttuvat huomattavasti mielekkäämmiksi ja työpaikkavaihtoehdot lisääntyvät reippaasti :) T. sh:ksi opiskeleva alanvaihtaja
Tuotetietoasiantuntija -》Arkkitehti
Asiantuntija -× käsityöläinen tai muusiklo
kokki -> putkimies