Kotiäitiys loppuu :(
Olen ollut vuosia kotiäiti ja nyt se on ohi. Kauhean haikea olo. En halua töihin. En halua muutosta tähän arkeen.
Tottuuko siihen työarkeen edes ikinä?
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 16:27"]
No voi kyynel.
[/quote]
Voi kyynel nimenomaan. Tämä on iso muutos mun elämässä. Oikeasti iso muutos meidän koko perheen elämässä. Niin kauan olen täällä kotona ollut ja pyörittänyt kaikkea.
Rimakauhu iskee. Tekisi mieli perua koko töihin meno, mutta enhän mä oikeasti voi.
ap.
Minä olin viisi vuotta kotiäitinä ja tykkäsin kovasti, vaikka se ei sillä lailla ollut vapaaehtoinen valinta, että alani työtilanne on tosi huono tällä hetkellä ja huoli tulevaisuudesta oli todellinen stressinaihe. Nyt olen opiskelja ja teen satunnaisesti keikkaa. Vaikka rahasta on tiukkaa, ja mieluummin olisin kokopäiväinen työntekijä, olen silti iloinen että näen lapsia nyt vieläkin paljon enemmän kuin jos olisin töissä. Jos on monta vapaapäivää peräkkäin, solahdan heti takaisin siihen kotiäitirooliin ja muistan kuinka mukavaa se oli. Olen iloinen että mulla on tässä tällainen "pehmeä lasku" takaisin työelämään, niin että lapset on jo koulussa kun alan käydä kokopäivätyössä (kolmivuorotyö).
Tsemppiä sulle, alku voi olla hankalaa mut kyllä se siitä. Onnittele itseäsi siitä, että sait kuitenkin olla niin pitkään kotona, elää tätä ainoaa elämääsi siten miten koit parhaimmaksi. Se on etuoikeus jota kaikilla ei ole vaikka haluaisivatkin. :)
En valitettavasti pysty samastumaan. Minä taas yritän kuumeisesti etsiä koko ajan töitä, että pääsisin pois tästä "kotiäitiloukusta". Tasan ei käy onnen lahjat.
Oletko laskenut eläkkeesi/ miettinyt, miten elätät itsesi myöhemmin jos olet ollut monta vuotta kotona? Naisen palkkaeuro on 80 senttiä, mutta eläke-euro vain vaivaiset 60 senttiä.