Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onkohan minulla työpaikka vai ei?

Vierailija
21.11.2014 |

Hain erääseen yhtiöön töihin "epävirallisesti" soittamalla paikan pomolle. Hän sanoi, että heillä olisi tarjota minulle työpaikka, ja sovimme tapaamisesta. Tapaamisessa kävi kuitenkin ilmi, että heillä olisi vain 70% työajan työpaikka tarjolla vastoin aiempaa tietoa. Sanoin, että ottaisin sen kuitenkin mielelläni vastaan ja sovimmekin, että aloitan työt joskus marraskuun aikana. Marraskuun puolivälissä pomo lähetti e-mailia, että voisinko aloittaa joulukuun alussa. Sovimme, että tämä ok ja hän sanoi, että laittaa minulle työvuorot seuraavana päivänä. No, pomosta ei ole kuulunut mitään, vieläkään. Tietenkin kysyn itse ensi viikolla, jos ei mitään kuulu. Mutta onkohan tässä nyt tapahtunut niin, että heillä ei mitään oikeaa tarvetta minulle olekaan ja pomo ei vain viitsi sanoa sitä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinulla ole työpaikkaa ennen kuin olet allekirjoittanut työsopimuksen. 

Mutta voihan tuosta vielä tulla työpaikka, tai sitten ei. Kysy tosiaan asiasta ensi viikolla, on mahdollista että on vain kiireessä unohtunutkin tuo asia ja siksi ei ole sinuun otettu yhteyttä.

Vierailija
2/10 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 16:04"]

Mutta voihan tuosta vielä tulla työpaikka, tai sitten ei. Kysy tosiaan asiasta ensi viikolla, on mahdollista että on vain kiireessä unohtunutkin tuo asia ja siksi ei ole sinuun otettu yhteyttä.

[/quote]

Tiedän, että ei ole ennen kuin on työsopimus allekirjoitettu, ja silloinkin koeajalla voi irtisanoa käytännössä milloin vain. Mutta mietin vain, että onko todella unohtunut vai onkohan niin, että pomo toivoo minun löytävän jotain muuta, koska heillä ei ole oikeaa tarvetta? Itselläni on sellainen epäilys ja se harmittaa, koska haluaisin todella tuon työpaikan. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 16:06"]

[/quote]

Tiedän, että ei ole ennen kuin on työsopimus allekirjoitettu, ja silloinkin koeajalla voi irtisanoa käytännössä milloin vain. Mutta mietin vain, että onko todella unohtunut vai onkohan niin, että pomo toivoo minun löytävän jotain muuta, koska heillä ei ole oikeaa tarvetta? Itselläni on sellainen epäilys ja se harmittaa, koska haluaisin todella tuon työpaikan. AP

[/quote]

Lisään vielä: tämä on tosi ikävä tilanne, koska olen ollut pidemmän aikaa työttömänä ja minulla on muutenkin huono itsetunto asiasta. Nyt on tullut vaikutelma (muutamista muistakin jutuista), ettei minua edes tarvita sinne. Mietin, että en edes laita mitään viestiä sinne, koska näin saisin tietää onko heillä oikeaa tarvetta vai ei (ottavatko yhteyttä). Toisaalta en halua pilata asioitani, mutta en myöskään tunkea itseäni sinne väkipakolla. AP

Vierailija
4/10 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vaan reippaasti paikan päälle sopimaan kuvioista! Elä vähättele itseäsi! Kaikkialla vaaditaan nykyään reippautta joten annat hyvän kvan kun et vain nyhvää kotona! T.hr tyyppi

Vierailija
5/10 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa itse yhteyttä tosiaan, ystävällisesti, ja kysyä mikä mahtaa olla tilanne :) Saattaa olla että pomo on unohtanut, ei olisi ennenkuulumatonta! :) tsemppiä ja toivottavasti paikka on sinulle!

Vierailija
6/10 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös suullinen työsopimus on pätevä sopimus vaikkakin sitä on riitatilanteessa vaikeampi todistaa. Mutta nythän sinulla on sähköpostia pomolta todisteeksi. Luultavasti on vain kiireessä unohtanut tai ei ole vielä tehnyt työvuoroja sinne asti.

Vierailija
7/10 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 16:19"]

Myös suullinen työsopimus on pätevä sopimus vaikkakin sitä on riitatilanteessa vaikeampi todistaa. Mutta nythän sinulla on sähköpostia pomolta todisteeksi. Luultavasti on vain kiireessä unohtanut tai ei ole vielä tehnyt työvuoroja sinne asti.

[/quote]

Sitä juuri mietin, että jos pomo ei uskalla sanoa minulle, ettei mitään työpaikkaa ole, koska meillä on nämä sähköpostiviestit. Jos hän vain toivoo, että itse ymmärrän asian tai etsin muuta. No, sitä ei kukaan täällä voi tietää joten kaipa otan yhteyttä ensi viikolla. Hävettää vain jos ängen itseni sinne ilman tarvetta. AP

Vierailija
8/10 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 16:19"]

[/quote]

Sitä juuri mietin, että jos pomo ei uskalla sanoa minulle, ettei mitään työpaikkaa ole, koska meillä on nämä sähköpostiviestit. Jos hän vain toivoo, että itse ymmärrän asian tai etsin muuta. No, sitä ei kukaan täällä voi tietää joten kaipa otan yhteyttä ensi viikolla. Hävettää vain jos ängen itseni sinne ilman tarvetta. AP
[/quote]

Älä nyt hyvä ihminen sellaista mieti! Et varmasti ole tunkemassa itseäsi väkisin johonkin työpaikkaan. Olet nyt reipas ja itsevarma ja hoidat homman kotiin. :)

Vierailija
9/10 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 16:06"]

[/quote]

[/quote]

tuo nyt on ihan turhaa miettimistä. Älä mieti vaan toimi. Jos se pomo toimvoo sinun löytävän jotain muuta, niin kun kysyt asiaa, hän sanoo kyllä että ei heillä nyt olekaan työtä tarjota juuri nyt. Ei se ole suuri vaiva hänelle vastata niin jos niin on tilanne. Eli missään tapauksessa et paljoa häntä vaivaa, vaikka tuo olisikin tilanne. Ja kun se ei välttämättä edes ole, yrittäjät ja työhönottajat on kiireistä väkeä ja tuollaisia asioita vaan unohtuu välillä.

Vierailija
10/10 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 16:24"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 16:19"]

[/quote]

[/quote]

Jos he eivät lisätyövoimaa tarvitse, mutta palkkaavat sinut silti sen vuoksi ettei pomo kehtaa kieltäytyä, niin nautit uudesta työpaikasta! Eihän nyt kenelläkään edes puoleksi osaavalla pomolla voi olla vaikeuksia kieltäytyä työnhakijoista, jos sellaisia ei tarvita. Ja jos he ovat sinulle tarjonneet töitä ja kävisi ilmi, että tekemistä ei olekaan, olisi se työpaikan ja pomon häpeä sinua kohtaan, eikä sinun. Heidän pitäisi olla asiasta hyvin pahoillaan ja nolona eikä sinun murehtia sitä, että jos he eivät haluakaan sinua palkata...

Sinulle on luvattu töitä. Sinä teet heille palveluksen menemällä töihin, ei niin että he tekevät sinulle palveluksen palkkaamalla sinut. Rohkeasti vaan soitat ja kysyt työvuorojen perään, etkä ainakaan missään nimessä aloita keskustelua tiedustelemalla heidän haluaan perua koko juttu. Mitä kyseinen firmakin ajattelee potentiaalisesta työntekijästä, jolle on luvattu töitä ja työvuoroja ja josta sitten ei koskaan enää kuulu mitään?

Aidosti voi myös olla tilanne, että pomo on osittain asian unohtanut ja jos sinusta ei kuulu mitään, hän jakaa vuorot muille tai parhaimmillaan sille toiselle tyypille, joka on uskaltanut soittaa ja kysyä töitä.