Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko ainoa, jonka mielestä orava on aggressiivinen eläin

Vierailija
01.03.2025 |

eikä suinkaan lempeä nappisilmä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne nakuttavat kiilusilmät pelottaa ainakin mua

Vierailija
2/21 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä salataan että oravat syövät kymmeniä suomalaisia joka vuosi. Se on lähes yhtä paljon kuin metisissä kaatuvat puut tappavat ihmisiä. Kamala luonto ei säästä ketään. Pysy sisällä niin sinulla on pieni mahdollisuus elää huomennakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

🐿

🍃

Vierailija
4/21 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Kerran näin kun orava potki hengiltä pulun.

Vierailija
5/21 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen pakenin juosten metsästä, kun orava-armeija ajoi minua takaa nököhampaaat kiiluen.

Heitin niille pussillisen hasselpähkinöitä, joten pääsin viime tipassa karkuun.

Vierailija
6/21 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oravat syö linnunmunia

Vierailija
7/21 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ainoa ihminen joka asiassa näköjään.

Vierailija
8/21 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orava voi olla reviiritietoinen ja pesintä. Mutta pitää olla hyvin rauhallinen niiden lähellä eli hidas jos antaa pähkinöitä orava-alueella (puhtain käsin), ei äkkiliikkeitä tai kovia ääniä, ettei se pure säikähtäessä. On oltava ystävä, muuten kokee viholliseksi. Meluisassa paikassa ne voivat olla stressaantuneita jos paljon ihmisiä, ääniä.

Vierailija
9/21 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oravat syö linnunmunia

Ja linnunpoikasia.

Vierailija
10/21 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oravat ja pikkulinnut syö samalta kasalta pähkinöitä. Täällä päin eivät ole pahapäisiä petoja.

Jos on riittävästi ravintoa, luonnoneläimet ei juurikaan tappele. Myös pedot ja saaliit jakaa ruokaa.

Vierailija
11/21 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oravat voivat tehdä pesän talon rakenteisiin tai välikattoon. Oravat voivat aiheuttaa melkoista vahinkoa talon rakenteille repimällä esimerkiksi eristeitä ja höyrysulkuja. Ne saattavat jyrsiä myös sähköjohtoja ja aiheuttaa pahimmillaan tulipalon.  

Pesänrakennus voi aiheuttaa tuhoja, kun oravat mylläävät välikaton eristeitä. Eristeiden myllääminen voi johtaa kosteusvaurioiden syntymiseen.

Vierailija
12/21 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kävelin kaikessa rauhassa. Orava jäi mottiin minun ja vastakkaisesta suunnasta tulevan väliin. Mitä se teki? Nousi takajaloilleen, heristi nyrkkiä ja sanoi sanattomasti "ANTAA TULLA VAAN, TÄÄLTÄ PESEE!" Rauhallisia, ei todellakaan.

Vierailija
13/21 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Oravat jostain syystä tykkää minusta. Lapsena minulla oli oravia, joille kävin usein antamassa pähkinöitä. Ne tottui minuun, leikittiin kuurupuiloa ja väliin niitä oli useampi olkapäillä odottamassa pähkinää.

Vierailija
14/21 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistettu orava on kuin kanaa. Nam!

Vierailija
15/21 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas, taasko sua pelottaa että se kiipeää ja tulee tuuletusikkunasta tai parvekkeen ovesta sisälle?

Vierailija
16/21 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kävelin kaikessa rauhassa. Orava jäi mottiin minun ja vastakkaisesta suunnasta tulevan väliin. Mitä se teki? Nousi takajaloilleen, heristi nyrkkiä ja sanoi sanattomasti "ANTAA TULLA VAAN, TÄÄLTÄ PESEE!" Rauhallisia, ei todellakaan.

Se oli varmaan sama orava joka varasti mun kaljat ja tupakat. Erittäin vaarallinen otus. 

Vierailija
17/21 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota tapahtuu jatkuvasti Noormarkussa. Siksi kunnan vaakunassakin on takajaloillaan seisova nyrkkeilevä orava. Täällä ei uskalla ulos lähteä ilman hammas- ja munasuojia ja nyrkkeilyhanskoja. Ai että susista ja karhuista muka jotain uhkaa...

Vierailija
18/21 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai juma. Et valehdellu, pakko oli ettiä Noormarkun vaakuna. Teillä on siellä jotain syvempää ymmärrystä kertynyt jo kauan sitten.

Vierailija
19/21 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et. Ovat reviiritietoisia linnunpesien ryövääjiä ja ahneita. Ajaa takaa omia sisaruksiakin, jotta eivät pääsisi saaliinjaolle mukaan 

Silti söpöjä ulkomuodoltaan.

Vierailija
20/21 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole.