Flunssa, joka ei ota helpottaakseen! (Ei koronaa!)
Kauhee flunssa, joka ei vaan helpotu. Koronaa ei ole. Viikon verran ollut kauhee nuha, kurkkukipu ja ääni painuksissa. Kuumetta ei ole.
MIKÄ TÄHÄN AUTTAA? Mikä helpottaa oloa?
Olen kokeillut kaiken tämän:
- C-vitamiinia poretabletteina 1000mg päivässä plus tablettina 500mg
- sinkkiä, D-vitamiinia (75mg), B-vitamiinia
- valkosipulia joka aamu leivällä kaksi kynttä
- suolavesikurlausta
- lämpösiä suihkuja (olo helpottuu!)
- hunajaa laittanut teehen
... varmaan nyt unohdin jotain!
... ja ei, olo ei helpotu!
Kommentit (24)
Mulla on jo 2,5 kestänyt. Pahin on takana mutta yhä todella väsynyt ja yskiminen jatkuu. Ja koronatesti oli negatiivinen.
Minulla ei juurikaan ole yskää. Nuhaa, kurkkukipua ja äänenkäheyttä. Aivan kamala olo. Öisin en saa nukuttua ja koko ajan "pakko niistää".
Tsemppiä myös teille muille!
-ap
Parempi tottua, piikkiproteiini kehossasi tekee vain tuhojaan.
Mullakin oli tuollainen flunssa noin kuukaus sitten. Ja ei, en ollut ottanut ensimmäistäkään piikkiä vielä silloin.
Tähän ketjuun ei liity nyt se, olenko ottanut rokotuksia vai en. Ei pliis nyt rokoteketjua tästä! Pyydän neuvoja flunssan taltuttamiseen.
- ap
Onko sun elintavat muuten aina ollu kunnossa ja paino?
Sairasta se pois. Mulla tää syksyflunssa on ollut paaaljon pahempi kuin oli korona keväällä.
Minulla 13 pvä menossa nyt alkaa tuntumaan että tauti on ohi, kurkunpää kipeä (sillä alkoi), päänsärkyä, lievää kuumeilua, yskää ja mikä oli tällä kertaa uutta oli aaltoilu. Välillä tuntui että tämä helpottaa niin seuraavana yö kuumetta ja hikoilua.
Vierailija kirjoitti:
Minulla 13 pvä menossa nyt alkaa tuntumaan että tauti on ohi, kurkunpää kipeä (sillä alkoi), päänsärkyä, lievää kuumeilua, yskää ja mikä oli tällä kertaa uutta oli aaltoilu. Välillä tuntui että tämä helpottaa niin seuraavana yö kuumetta ja hikoilua.
Niin ^ ja korona testi negatiivinen
Olen normaalipainoinen 165cm ja 55kg. Syön mielestäni kohtalaisen terveellisesti (maitotuotteita en ole vuosiin käyttänyt). Harvoin olen kipeä, mutta nyt on joku super flunssa tarttunut. Maitohappobakteerit on myös käytössä, sen unohdin alkuun kirjoittaa.
Juurikin tuo. Toissapäivänä olo oli hetkellisesti parempi, niin eilen sitten tuplasti kamalampi. Tänään perus kamala.
- ap
Sama homma 3,5 viikkoa kestänyt, nyt alkavat oireet vähentyä. Aivan helvetin kipeät imusolmukkeet yskä vähäistä. Koko ajan väsynyt ja kipeä olo, päänsärkyä ja nuhaa. Ei Koronaa.
3,5 viikkoa kestänyt flunssa? Huh huh :O Apua!!
- ap
Mullakin oli tollanen flunssa, enkä ole ottanut yhtäkään piikkiä. Tää flunssa-aalto johtuu siitä että maskit ja käsien jatkuva desinfiointi ja ihmisten välttely ovat heikentäneet meidän vastustuskykyä.
Mullakin ollut flunssaa, tosin melko lievää, jo yli 2 viikkoa. Tänään vasta tuntuu, että olisi menossa ohi. Tehnyt 2 negatiivista kotitestiä varmuuden vuoksi. Ärsyttää kun on ollut pakko jättää liikunnat väliin, no jospa tää nyt tästä. Olen kuullut, että tuota on liikkeellä paljon.
Korona ei näy testissä, jos virus ei ole enää nenä-nielussa.
Mulla on tämä sama flunssa ja olen alusta asti
- syönyt ibuprofeenia joka päivä 3x600 mg
- käyttänyt astmasumutteitani tuplamäärän
- syönyt kortisonia ja lisäksi:
- nuhasumutetta
- kurkkupastilleja
- pieniä konjakkihömpsyjä
- vitamiineja kaikkia joita on kotoa löytynyt
Nyt yhden viikon kohdalla tuntuu hellittävän. Vihreä räkä keuhkoista on jo muuttunut vaaleaksi.
Kaks viikkoo suunnilleen kestää. Vielä vähän yskää jäljellä. Kyl se siitä.