Munankuvia perhetutulta
Moi
Juu, eli otsikko tuon jo kertoikin mistä tässä on kyse. Olen lapsen urheiluseuratoiminnan kautta vaihdellut sposteja erään entisen koulukaverin kanssa, miespuolisen siis. En tunne häntä, mutta ns tiedän n 30v ajalta, hän on asunut kanssani samalla paikkakunnalla ja ollut samassa koulussa aikanaan eri vuosiluokalla. Nyt hän asuu taas samalla paikkakunnalla kuin minä ja lapsemme ovat samassa urheiluseurassa harrastamassa. Ko tyyppi on vaimonsa kanssa aktiivisesti seurassa mukana ja olen ollut heihin molempiin yhteyksissä seuran/joukkueen varainkeruuasioissa. Nyt kun avasin spostin, ko ukko oli laittanut kuvan itsestään läppärin kanssa, munasillaan. Kuvaa oli käsitelty mustavalkoiseksi, mutta munat siinä olivat levällään. Tervehdyksenä oli hymiö ja "Terveisiä". Hän laittoi aikanaan munansa kuvia muillekin tutuille, entisille luokkakavereille, minulle tuo oli eka kerta.
Joo, laitanko kuvat ukon vaimolle jostain nimettömästä spostista? Vai laitanko vaimolle tekstaria? Vai annanko koko homman olla??
Kommentit (25)
Älä ainakaan poista kuvaa. Pidä huoli siitä, ettei tämä itsensä paljastelija pääse seurassa mihinkään sellaiseen asemaan, että pääsisi vaikka reissaamaan lasten kanssa.
Juu, en poista kuvaa! Ukko laittoi itsestään vielä kuvan siten, että on tunnistettavissa, siis kasvotkin ovat näkyvillä.
Jos joku on seksuaalista häirintää ja hyväksikäyttöä niin tuo. Mää laittaisin kylmästi poliisille, tuohan on täysin verrattaviasa itsensäpaljastajaan pusikossa.
Vastaus kutoselle, itsekin ajattelin tuota poliisijuttua, en tosiaan halua mitään munankuvia saada. En kyllä tajua, miten joku voi olla niin typerä, että oman naamansa kera ja toki kaikkien "tunnistetietojen" eli Ip-osoitteen sun muuta. t Ap
Tee se mitä haluut, eli...
annat pesää.
Ilmoita vaimolle ja poliisille. Tollasten miesten on pakko oppia tajuamaan ettei kelle vaan voi lähetellä kuvia munastaan.
Voi kamala. Ompa aktiivinen isukki. Kerätkää nyt ensimmäisenä sille ukolle pelihousu rahat. Jos tollanen jatkuu, ota sen vaimoon yhteyttä.
Ei toi oo vitsi, eikä kevyt juttu. Selvästi sairas tyyppi. Kyselkööt poliisit siltä että miksi lähetti ja kertokoot että on lain vastaista. Ainut tapa pysäyttää sairas ja sitäpaitsi sitten et ainakaan ole häntä suojellut. Käy keskustelemassa poliisin kanssa. Kyllä he osaavat asiasta keskustella kyseisen tyypin kanssa ilman että sä joudut kärsimään.
Joo, nimenomaan ns "aktiivinen isukki" on kyseessä..niin aktiivinen, että eräälle tutulle lähetti munankuviaan, kun nuorin lapsensa oli just syntynyt..siitä on jo useampi vuosi. Mutta näin kuitenkin oli..t AP
Voi ei! Seisoko sillä siinä kuvassa?
Ilmoitus poliisille olisi varmaan paras sen takia että jos joskus tekee jotain vielä pahempaa niin sua ei sitten vaivaisi että olisit ehkä voinut estää. Ja tietysti siksikin että ehkä seuraamukset saisivat hänet lopettamaan sairaan harrastuksensa eikä menisi pidemmälle
Voisko harkita esim vaihtoehtoja:
1) ei huomioi mitenkään (kaveri on saattanut erehtyä seurantavoittelumenetelmissään)
2) Kirjoittaa lyhyen vastausviestin, ettei halua enää nähdä tällaista
Mielestäni kyseessä ei todennäköisesti(?) ole pedofiili. Jos viestittely jatkuu, voi ottaa järeämmät keinot käyttöön.
Minä joko en huomioisi mitenkään tai sitten laittaisin kuvan edelleen miehelleni ja tuon lähettäjän myös jakeluun. Voisi tulla lähettäjälle kylmä rinki takapuolen alle ja seuraavalla kerralla miettisi tarkemmin.
Tiedän juuri samanlaisen tapauksen. Pohjois-Suomessa? Tämä tosin laittoi mulkunkuvia kaverilleni työasioissa. Ihan käsittämätöntä. Tyyliin: Tässäpä vähän päivääsi piristystä!
Ei sen miehen tarvitse pedofiili olla, jotta tuosta voisi poliisille ilmoittaa. Ei tuo vain ole hyväksyttävää!
Laittaisin vastaukseksi jonkin hirveän kuvan, vaikka apinan perseestä.
Ja taas tunnen itseni normaaliksi. :)