Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko huomanneet, aloitteiden määrä (asialliset miehet) arjessa romahtanut, me-too takia ei uskalla enää työtilanteissa flirttailla

Vierailija
30.09.2021 |

Ennen me too kampanjaa suurin osa suhteista alkoi työpaikalta, harrastuksista jne arjen tilanteista. Mies jolla on hyvä työpaikka ei uskalla enää seurausten pelossa tehdä aloitteita kuin Tinderissä.

Kommentit (426)

Vierailija
301/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raksahommissa olen ja toivon että olisi tapahtunut jotain muutosta mutta valitettavasti ei ole.

Kun on itse kokenut todella vakavaakin seksuaalista ahdistelua työpaikalla niin ärsyttää että metoosta puhutaan tyyliin että ei voi enää edes silmiin katsoa tai sanoa hei kun naiset syyttää ahdistelusta.

Kun minua ahdisteltiin ihan fyysisesti ja se oli jatkuvaa kielloista huolimatta niin se tilanne on aivan kamalan ahdistava. Ja se kynnys puhua asiasta on korkea. Kun ilmapiiri ja asenteet ovat sitä että naiset syyttelevät pienistä tai tekevät sitä rahan tai huomion takia, niin ei se puhuminen ole helppoa. Onneksi uskalsin.

Edelleen tykkään työskennellä miesvaltaisella alalla jossa suurin osa on todella reiluja ja asiallisia työkavereita. Huumori on parasta enkä loukkaannu jos joku välillä pyytää kahville. Mutta työrauhan ja oman tilan tarvitsen, kukaan ei saa koskea eikä toistuvasti ehdotella rivoja. Nykyään olen rohkeampi sanomaan suoraan että nyt ei ole asiallista. Työuran alussa oli tunne että pakko nauraa kaikille jutuille, muuten olet tiukkapipo. Ja näin minulle opettivat vanhemmat naiset.

Minkälaisella raksalla olet ollut jos sua on seksuaalisesti häiritty. Naisilla on omat sosiaalitilat ja kahvikämpät. Joskus pienemmillä työmailla naiset nimenomaan haluavat tulla yhteisiin tiloihin kahvitunnille. Aivan käsittämätön väite, että jotain häirintää esiintyisi, se olisi heti oikeusjutun paikka. Yhteys luottamusmieheen ja häiritsijä saa potkut. Loukkaavaa liata rakennusalan mainetta, varmaankin sen takia kun se on niin miesvaltainen. Miehethän on lähtökohtaisesti vain seksiä ajattelevia putkiaivoja.

Älä ole noin naiivi. Tämä on juuri malliesimerkki siitä, miten miehet voivat täysin kieltää sellaisen ilmiön olemassaolon, josta naiset kärsivät.

Viime vuonna tehdystä kyselystä (uutisointi MTVuutiset):

Rakennuslehden teettämään nettikyselyyn vastasi kaikkiaan 200 vastaajaa, joista hieman alle puolet oli naisia. Heistä noin kaksi kolmasosaa kokee joutuneensa ahdistelun kohteena työuransa aikana.

On väkisin koskemista ja on tultu ottamaan käsistä ja leuasta kiinni. Minua on pidetty paikallaan ja tultu väkisin pussaamaan. On pidetty niin tiukasti kiinni, etten ole päässyt otteesta irti millään. On puristettu pyllystä ja yritetty laittaa kättä vyötärölle… On puhuttu ja kysytty asiattomia paljon. Laidasta laitaan se on ollut monimuotoista vuosikausien ajan, eräs ahdistelua kokenut nainen kertaa.

Henkilöt, joille asiasta piti kertoa, oli itse niitä tekijöitä. Työmaalla ei ollut ketään, kenelle olisin voinut kertoa, koska se olisi vaarantanut omaa turvallisuuttani. Rakennusliiton edustajille olen myös kertonut, nainen kertaa.

Naisen kokemuksen mukaan ahdisteluun ei rakennustyömailla juurikaan puututa, vaan pikemminkin ahdistelun kohteeksi joutunut pyritään hiljentämään. Myös asian käsitteleminen itsensä kanssa voi ottaa aikaa, minkä vuoksi rikosilmoituksen tekeminen voi olla liian myöhäistä. Näin kävi myös haastattelun antaneelle naiselle.

Vaimo on laatottaja, tykkää raksahommista, reilu ilmapiiri vaikka on välillä kiire. On entinen hoitsu. Myöskin erä toinen tuttu nainen on ulkomaalari ja viihtyy hyvin töissä. En ole kuullut seksuaalihäiriköistä. Töissähän siellä ollaan ja kyllä näillä naisilla on aika härskit jutut ihan omasta takaa.

Vierailija
302/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raksahommissa olen ja toivon että olisi tapahtunut jotain muutosta mutta valitettavasti ei ole.

Kun on itse kokenut todella vakavaakin seksuaalista ahdistelua työpaikalla niin ärsyttää että metoosta puhutaan tyyliin että ei voi enää edes silmiin katsoa tai sanoa hei kun naiset syyttää ahdistelusta.

Kun minua ahdisteltiin ihan fyysisesti ja se oli jatkuvaa kielloista huolimatta niin se tilanne on aivan kamalan ahdistava. Ja se kynnys puhua asiasta on korkea. Kun ilmapiiri ja asenteet ovat sitä että naiset syyttelevät pienistä tai tekevät sitä rahan tai huomion takia, niin ei se puhuminen ole helppoa. Onneksi uskalsin.

Edelleen tykkään työskennellä miesvaltaisella alalla jossa suurin osa on todella reiluja ja asiallisia työkavereita. Huumori on parasta enkä loukkaannu jos joku välillä pyytää kahville. Mutta työrauhan ja oman tilan tarvitsen, kukaan ei saa koskea eikä toistuvasti ehdotella rivoja. Nykyään olen rohkeampi sanomaan suoraan että nyt ei ole asiallista. Työuran alussa oli tunne että pakko nauraa kaikille jutuille, muuten olet tiukkapipo. Ja näin minulle opettivat vanhemmat naiset.

Minkälaisella raksalla olet ollut jos sua on seksuaalisesti häiritty. Naisilla on omat sosiaalitilat ja kahvikämpät. Joskus pienemmillä työmailla naiset nimenomaan haluavat tulla yhteisiin tiloihin kahvitunnille. Aivan käsittämätön väite, että jotain häirintää esiintyisi, se olisi heti oikeusjutun paikka. Yhteys luottamusmieheen ja häiritsijä saa potkut. Loukkaavaa liata rakennusalan mainetta, varmaankin sen takia kun se on niin miesvaltainen. Miehethän on lähtökohtaisesti vain seksiä ajattelevia putkiaivoja.

Älä ole noin naiivi. Tämä on juuri malliesimerkki siitä, miten miehet voivat täysin kieltää sellaisen ilmiön olemassaolon, josta naiset kärsivät.

Rakennuslehden teettämään nettikyselyyn vastasi kaikkiaan 200 vastaajaa, joista hieman alle puolet oli naisia. Heistä noin kaksi kolmasosaa kokee joutuneensa ahdistelun kohteena työuransa aikana.

On väkisin koskemista ja on tultu ottamaan käsistä ja leuasta kiinni. Minua on pidetty paikallaan ja tultu väkisin pussaamaan. On pidetty niin tiukasti kiinni, etten ole päässyt otteesta irti millään. On puristettu pyllystä ja yritetty laittaa kättä vyötärölle… On puhuttu ja kysytty asiattomia paljon. Laidasta laitaan se on ollut monimuotoista vuosikausien ajan, eräs ahdistelua kokenut nainen kertaa.

Henkilöt, joille asiasta piti kertoa, oli itse niitä tekijöitä. Työmaalla ei ollut ketään, kenelle olisin voinut kertoa, koska se olisi vaarantanut omaa turvallisuuttani. Rakennusliiton edustajille olen myös kertonut, nainen kertaa.

Naisen kokemuksen mukaan ahdisteluun ei rakennustyömailla juurikaan puututa, vaan pikemminkin ahdistelun kohteeksi joutunut pyritään hiljentämään. Myös asian käsitteleminen itsensä kanssa voi ottaa aikaa, minkä vuoksi rikosilmoituksen tekeminen voi olla liian myöhäistä. Näin kävi myös haastattelun antaneelle naiselle.

Vaimo on laatottaja, tykkää raksahommista, reilu ilmapiiri vaikka on välillä kiire. On entinen hoitsu. Myöskin erä toinen tuttu nainen on ulkomaalari ja viihtyy hyvin töissä. En ole kuullut seksuaalihäiriköistä. Töissähän siellä ollaan ja kyllä näillä naisilla on aika härskit jutut ihan omasta takaa.

No sittenhän kaikki on hyvin! Voidaan unohtaa kaikkien lukuisten muiden naisten kokema ahdistelu, kunnsun lähipiirissä kaikki on mennyt kivasti kahdella ihmisellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen edelleen sitä mieltä, että kaikki voittavat kun miehet, jotka eivät erota ahdistelua aloitteista, eivät tee mitään. Vilpittömästi.

Ja ei, en ole huomannut minkäänlaista muutosta omassa ympäristössäni.

Ei ole mitään eroa ahdistelun ja aloitteen välillä.

Epätoivottu aloite on ahdistelua.

Kysyn vilpittömästi: etkö ihan oikeasti ymmärrä eroa noiden kahden välillä vai trollaatko? En näe sinulle sosiaalisessa elämässäsi kovin valoisaa tulevaisuutta, jos olet vakavissasi.

Mutta ehkä syvällä sisimmässäsi tiedät sen jo itsekin.

Jos Pertti pyytää Pirkkoa kohteliaasti kahville ja Pirkko ei tahdo, niin kyseessä on ahdistelu.

Jos Pertti pyytää Pirkkoa kohteliaasti kahville ja Pirkko suostuu, niin kyseessä ei ole ahdistelu.

Mitä kohtaa et ymmärrä?

Eli siis naisten ajatukset täytyy etukäteen jotenkin lukea että uskaltaa pyytää kahville? Kertokaa naiset sitten miten toisten ajatuksia pystyy lukemaan?

Jos Pirkko on työkaveri, niin siinä kannattaa miettiä muutamaan kertaan pyytääkö Pirkkoa kahville vai ei. Miten hyvin he tuntevat toisensa vai onko toinen vain nimeltä ja naamalta tuttu. Osalla porukasta on periaate, että kuormasta ei syödä eli työkavereihin ei sekaannuta.

Tuntemattomia ei kannata kahville pyytää. Jos Pirkko on tuttu jollain muulla tapaa, vaikka kaverin tyttöystävän sisko, niin sitten Pirkkoa voi pyytää kahville.

Mun mielestä on ok pyytää asiallisesti kahville työkaveria. Mutta kannattaisi edes vähän tutustua ensin. Mua pyydettiin kerran treffeille ja se mies ei ollut koskaan jutellut mitään kanssani työpaikalla, ei koskaan tervehtinyt vastaan tullessa tai mitään. Sen takia se treffipyyntö tuli jotenkin ihan puun takaa. En tiennyt hänestä yhtään mitään, vaikka oltiinkin samalla työpaikalla. Työkaverin kanssa seukkaaminen ei ole ihan ideaali tilanne, mutta molemminpuolinen ihastuminen voi tapahtua missä tahansa. Tässä tapauksessa en kuitenkaan itse ollut ehtinyt ihastua vielä ollenkaan. Ei se silti ahdistelua ollut, olin vain vähän yllättynyt kun ei oltu koskaan edes juteltu ja toinen pyytää treffeille. En uskaltanut ottaa riskiä. Ymmärrän jos mies oli ujo, mutta jos joku nainen kiinnostaa työpaikalla, pitäisi vähän uskaltaa jutella siellä sen naisen kanssa etukäteen. Miesten tuntuu olevan vaikeaa käsittää sitä, että moni nainen haluaa tuntea miehen edes jollain tavalla ennen mitään treffeille menoa.

Vierailija
304/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sittenhän kaikki on hyvin! Voidaan unohtaa kaikkien lukuisten muiden naisten kokema ahdistelu, kunnsun lähipiirissä kaikki on mennyt kivasti kahdella ihmisellä.

On se sitten kummallista, itse olen ollut rakennuksella töissä 25 vuotta ja on ollut sähkärinaisiia, timpurinaisia, maalareita ja siivoojia jne. Ei ole esiintynyt ahdistelua, kai siitä nyt olisi kuullut. Sitä vaan monet naiset on sanonut, että on helppoa olla töissä miesvaltaisella alalla.

Vierailija
305/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on se vaan niin kumma, että miesten on vaikea hyväksyä selkeitä tilastotietoja ahdistelun yleisyydestä. Oma näkemys asioista miehenä on ilmeisesti tärkeämpi ja olennaisempi kuin naisten kertomat asiat omasta elämästään.

Mikään ei tule koskaan muuttumaan.

Vierailija
306/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, on se vaan niin kumma, että miesten on vaikea hyväksyä selkeitä tilastotietoja ahdistelun yleisyydestä. Oma näkemys asioista miehenä on ilmeisesti tärkeämpi ja olennaisempi kuin naisten kertomat asiat omasta elämästään.

Mikään ei tule koskaan muuttumaan.

Jos ahdistelua kerran harrastaa miehet niin silloin miehillä on parempi käsitys ahdistelusta. Naiset eivät tajua tästä mitään

Vierailija
307/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee minkäänlaista aloitetta naisen suhteen. Vieroksun myös tinderöintikulttuuria. Ei jaksa pelleillä

Vierailija
308/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska fysiologisista syistä naiste työteho raksalla ei ole lähellekkään miehen työtehoa.

Raksat on pullollaan virolaisia, jotka ovat firmalle arvokkaampia, kuin ahdisteltu nainen. Sori näin se vaan on käsitelkää sitä.

Sori sulle siitä että olet ihan pihalla nyt. Lue se uutinen ennen kun puhut työtehosta tai siitä että virolaiset olisi ahdistelleet.

Vierailija
309/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa hulluna tämä miesten marttyyreiksi heittäytyminen tässä asiassa 😂 Ettekö tosiaan osaa keskustella asiallisesti? Ja luulette, että on suurikin menetys, kun ette ota kontaktia 😅

Vierailija
310/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40-vuotias nainen ja olen iloinen metoosta, vaikka en enää koekaan huomiota miesten taholta, mutta olin nuorena parikymppisenä melkoisen nätti likka ja sain osakseni työpaikkoilla aina mies kollegojen huomiota, minkä koin ahdistavana. Koskaan en kuullut kehuja työstäni, ainoastaan sedät kehuivat ulkonäköäni, heittivät irstaita vitsejä jne, se oli todella inhottavaa, olisin vain halunnut olla rauhassa tai sitten kuulla kehuja suoritukseeni liittyen.

Vierailija
311/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka te naiset ette pidä tästä ajatuksesta, niin miehet tässä vain yrittävät sanoa että koska naisilla on absoluuttinen valta tässä asiassa metoo:n myötä ja kyse on joka kerta subjektiivisesta kokemuksesta niin kyllä se vain nostaa kynnystä lähestyä naista. Jos nainen ei tykkää miehestä hän saattaa kokea saman lähestymistavan epämiellyttävänä, mutta jos samoin lähestyy miellyttävä mies niin se voidaan kokea positiivisena ja toivottuna vaikka kyseiset miehet toimisivat ihan samoin. Nämä eivät ole objektiivisia asioita ikinä. Tästä johtuen miesten kynnys lähestyä naista on noussut koska ihan aidosti pelätään että joku pahoittaa mielensä ja tästä joutuu näinä someaikoina vaikeuksiin. Tätäkín saa alapeukuttaa mutta kun kyse on vain kulttuurin muuttumisesta jonka tämä julkisuus on saanut aikaan.

Vaikka miehet eivät pidä tästä ajatuksesta, niin naiset eivät yleisesti ottaen pidä metoosta jännittyvien miesten lähestymisyritysten vähentymistä minkäänlaisena menetyksenä. Kuten tässäkin ketjussa on monesti tuotu ilmi, on pelkästään hyvä asia että "ahdistelun rajasta" ja "subjektiivisuudesta" ahdistuvat miehet jättävät aivan kokonaan lähestymättä.

Missä maailmassa te oikein elätte? Kuvitteletteko te, että naiset sitten harmistuvat yksin kotona kun kiinnostavat miehet "eivät enää tee aloitteita" tai tiirailevat itseään surullisina peilistä ja miettivät, miksei kukaan työpaikan mies ole pitkään aikaan kehunut heidän ulkonäköään? Oi, tulispa se työpaikan Hannu viimein kehumaan että korkokengät pukee minua ja ehkä pienen silmäpelin jälkeen yrittäis kaulailla pikkujouluissa!

Ei naisia harmita se, että he eivät saa huomiota miehiltä. Naisia harmittaa se, että he saavat liikaa huomiota miehiltä. Naisia ei ahdista se mahdollisuus, että kiinnostava mies ei metoon myötä kehtaa pyytää lasilliselle töiden jälkeen. Naisia ahdistaa se, että miehet ahdistelevat heitä joko tarkoituksella tai sosiaalista kyvyttömyyttään.

Tälläkin palstalla kyllä on aika usein aloituksia jossa naiset harmittelevat etteivät saa huomiota miehiltä. Sinä toki voit olla asiasta harmistumatta mutta on niitäkin naisia jotka huomiosta pitävät, tai he eivät yksinkertaisesti saa sitä.

Niin, eli koska vauvapalstalla joku aina välillä harmittelee mieshuomion puutetta, niin kollektiivisesti naisten olisi aiheellista välttää sellaista toimintaa ja kulttuuria, joka saattaa vähentää joidenkin miesten intoa huomioida naisia? Ja sinun kannattaa kiinnittää naisten huomiota siihen, koska muuten naiset kaivavat vahingossa itselleen kuoppaa? Tuosta voisi hätäisempi tehdä päätelmiä siitä, minkä verran olet keskustellut oikeiden naisten kanssa heidän kokemuksistaan ja millaisessa arvossa pidät naisten omaa havainnonti- ja päättelykykyä.

Naiset tietävät kyllä, että metoon kaltainen kulttuurinen liikehdintä saattaa kokonaismäärältään vähentää miesten naisiin kohdistamaa "huomiota". Sehän siinä on se koko pointti. Älä anna sellaista huomiota, josta pidät jo itsekin riskinä että se saattaa vaikuttaa ahdistelulta.

Maailma on täynnä ihmisiä, jotka osaavat ja haluavat lähestyä ja ilahduttaa vastakkaista sukupuolta oikeissa konteksteissa ilman tippaakaan epämukavuutta. Heillä on älyä ja tilannetajua, ja he osaavat tilanteen tullen flirttaillakin normaalisti ilman ulkonäköön tai seksuaalisuuteen meneviä kommentteja, puhumattakaan koskettelusta. He myös tekevät niin nykyään aivan samalla tavalla kuin ennenkin, koska heidän käytöksellään ei ole mitään tekemistä ahdistelun kanssa. Naiset tietävät sen omasta kokemuksestaan. Kehtaisin jopa väittää, että ne keskiöön nostetut miesten huomiota kaipaavat palstanaisetkin kaipaavat lähinnä tällaista huomiota - eivät sellaista, josta antaja itsekin joutuu jännittämään että onkohan tämä nyt ahdistavaa.

Vierailija
312/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, vihdoinkin miehet jättävät naiset RAUHAAN.

Vierailija
313/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työpaikalla on tarvetta flirttailulle. On todella rasittavaa mennä uuteen työpaikkaan jos samantien joku naimisissa oleva setämies hakeutuu liian iholle ja ikäänkuin testailee.

Vierailija
314/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olkaa te vain hiljaa, jotka ette ahdistelua erota normaalista kommunikoinnista. Ne fiksut miehet vie naiset 😘

Vierailija
315/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka te naiset ette pidä tästä ajatuksesta, niin miehet tässä vain yrittävät sanoa että koska naisilla on absoluuttinen valta tässä asiassa metoo:n myötä ja kyse on joka kerta subjektiivisesta kokemuksesta niin kyllä se vain nostaa kynnystä lähestyä naista. Jos nainen ei tykkää miehestä hän saattaa kokea saman lähestymistavan epämiellyttävänä, mutta jos samoin lähestyy miellyttävä mies niin se voidaan kokea positiivisena ja toivottuna vaikka kyseiset miehet toimisivat ihan samoin. Nämä eivät ole objektiivisia asioita ikinä. Tästä johtuen miesten kynnys lähestyä naista on noussut koska ihan aidosti pelätään että joku pahoittaa mielensä ja tästä joutuu näinä someaikoina vaikeuksiin. Tätäkín saa alapeukuttaa mutta kun kyse on vain kulttuurin muuttumisesta jonka tämä julkisuus on saanut aikaan.

Tämä. Mielummin Tinderissä

Vierailija
316/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisia julkkismiehiä ja mijonäärejä täällä AV:lla pörrää kun ollaan niin huolissaan jostain some-julkisuudesta tänä metoo-aikana 😂. Luulen että peruspertsan ei tartte olla perättömistä syytöksistä kovin huolissaan. Ei ole rahaa, mainetta eikä kunniaa menetettävänä eikä otettavana.

Vierailija
317/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työpaikalla on tarvetta flirttailulle. On todella rasittavaa mennä uuteen työpaikkaan jos samantien joku naimisissa oleva setämies hakeutuu liian iholle ja ikäänkuin testailee.

Joo, olipa kiva uudessa työpaikassa kun 15 v vanhempi setämiestoimari aloitti tutustumisen vinkkaamalla silmää ekan työpäivän aikana aina nähdessämme. No, hänen kannaltaan asiat eivät edenneetkään sitten hyvään suuntaan vaan sai lopulta etsiä uuden työpaikan. Kun mies on täysin rajaton jopa työpaikalla niin se on ikävää katseltavaa.

Vierailija
318/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän se.

Sitten voimaantuneet ja koppavat tädit itkee netissä, kun ei löydy miestä.

Vierailija
319/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se.

Sitten voimaantuneet ja koppavat tädit itkee netissä, kun ei löydy miestä.

Ongelmahan on lähinnä se, että miehiä kyllä löytyy mutta hyvin harvaa niistä haluaa.

Vierailija
320/426 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka toinen tyttö yläkoulusta asti on kokenut kouluterveyskyselyn mukaan seksuaalista ahdistelua. Luulisi että nämä lukemaat saisivat miehet hieman miettimään mieskulttuuria ja ehkä pikkasen häpeämään jos häpeämisen aihetta on. Joka. toinen. tyttö. 

En näe että suurta miesten itsehillinnän ja asiallisuuden kasvua olisi tapahtunut. Tai onko sitten kohderyhmä vain siirtynyt nuorempiin tyttöiihin kun aikuisia naisia ei enää kehtaa ahdistella. 

Olisikohan syynä maahantuonti? Tuntuu kuin ei ns. kantasuomalaisilla on suurempi kiinnostus nuoriin tyttöihin. Onhan tuota suomalaisissakin, mutta tuo on syy miksi ahdistelutapaukset eivät laske.

Niin, löytyyhän se syntipukki aina jostain muualta, ettei tarvitse miettiä omaa tai muiden suomalaisten miesten käytöstä. Tympeää. Minua ovat ahdistelleet vain kantasuomalaiset miehet. Kiitos vaan teille! 

Ahdistelutapaukset eivät laske vaan päinvastoin kasvavat koko ajan juuri siitä syystä, että suomalaiset miehet kieltävät koko asian olemassaolon ellei se toimi heidän maahanmuutt*kriittisen ajattelunsa polttoaineena. Muuten se ei kiinnosta pennin vertaa, vaikka siitä kärsii ja on aina kärsinyt suuri osa tytöistä.

Te olette tehneet hyvin vaikeaksi puolustaa teidän näkökulmaa. Kannattaa yrittää toista lähestymiskulmaa, niin ehkä tulee sympatiaa. V*ttuilulla ja haukkumisella harvoin saa puolustajia.

Ei tartte puolustaa. Kunhan jätätte tytöt rauhaan ja pidätte ainakin heidän puoltaan, vaikka aikuiset naiset kuinka ketuttaisi. Me pärjätään ilman teidän puolustamista ihan niinkuin tähänkin asti, mutta olisi kunniallista olla lasten ja nuorten naisten puolella.

Ensin syytetään että pitäisi kiinnostaa, mutta sitten ei tarvitse kiinnostaa. Yleistyksesi on myös mahtavaa.

Joka toinen tyttö on tullut seksuaalisesti ahdistelluksi. Jätän tämän "yleistyksen" nyt vain tähän ja siirryn muihin puuhiin. 

Jos yksi kusipää ahdistelee yhtä tyttöä päivässä. Se tekee 356 tyttöä vuodessa ja jos tuo jatkaa kymmenen vuotta niin ...

Eli ehkä jopa sinä ymmäristi asian. Ahdistelijoiden lukumäärä ei ole yksi yhteen urien kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi