Naapurini tehneet minusta ls-ilmoituksen koska olen teiniäiti :/
Olen 17-vuotias tyttö. Minulla on 2-kuukautinen tytär. Asumme kerrostalossa. Jokainen kerrostalossa asunut tai ylipäätään järjellä ajatteleva ihminen tietää varmasti, että välillä vauvan itku saattaa kuulua seinän läpi. Se on ihan luonnollista, eikä sille oikein voi mitään. Naapurini ovat toista mieltä... He ovat sanoneet suoraan päin naamaa että olisihan se pitänyt arvata ettei tällainen teiniäiti osaa huolehtia vauvasta, vaan huudattaa vauvaa yöt läpeensä yms.
Vähän aikaa sitten eräs naapurini sanoi tehneensä minusta ls-ilmoituksen kun on kuulemma kyllästynyt kuuntelemaan sitä kun laiminlyön vauvani hoitamisen. Ajattelin sen olevan vain puhetta, mutta tänään sain puhelun asiasta. Olen itkenyt puhelun loppumisesta asti ja yrittänyt miettiä mitä pahaa olen tehnyt naapureilleni kun he haluavat perheellemme pahaa :(.
Tyttäreni on minulle kaikki kaikessa, enkä voisi kuvitellakkaan että laiminlöisin hänen hoitamisensa. Siksi tuntuukin älyttömän pahalta :(.
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 12:36"]
No annat sosiaalityöntekijöiden käydä katsomassa tilanne. Teiniäitiys ei ole syy tehdä lasu-ilmoitusta. Mutta varmasti tilanne järjestyy jos kaikki todella on hyvin :) millainen tukiverkosto teillä on?
[/quote] Meillä on tukiverkosto ihan kunnossa. Lapsen isä on kuvioissa mukana, mutta on nyt armeijassa vielä vähän aikaa niin ei tietenkään ole samalla tavalla apuna kun normaalisti. Isovanhemmat, kummit ja ystävät auttavat tarvittaessa :). Ap
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 12:53"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 12:47"]
Miksi otat sitten hikeä, jos kaikki on kunnossa. Epävarmuus näkyy kyllä ulkopuolisille ja sosiaalihuolto huomaa kyllä, jos olet heidän käynnistä yms. paniikkinappula pohjassa.
[/quote]
No miksihän teinit nyt yleensä on muutenkin aika epävarmoja? Tai ihan jokainen vasta vauvan saanut äiti? _Ihan jokainen_
[/quote]
Puhu omasta puolestasi vaan. Ei vauva kaikille ole niin iso juttu, että se romuttaisi minrakenteen paniikin puolelle. Yksi luonnoillisimmista asioista naisen elämässä, miksi siitä auttamatta pitäisi olla epävarma.
[/quote]
Epävarmuus ja minärakenteen romuttuminen ovat hiukka eri asioita. Vauvan saamisen nimenomaan pitää olla iso juttu. Jos ei ole niin on päässä kyllä todella pahasti vikaa. Toivottavasti sulla ei ole lapsia.
Kaikki kaikessa...Lause, joka kuulostaa aina huolestuttavalta. Se on lapselle liian ranka lasti kannettavaksi. Kaikki äidin toiveet ja toteutumattomat unelmat. Mitä, jos lapsi ei olekaan niin suuri, että roolinsa täyttää. Lapselle riittää kyllin hyvä vanhempi. Älä odota itseltäsi ja lapseltasi liikoja. Huolet ja murheet kuuluu vanhemmuuteen, eikä aina pelkkä empatia ja sympatia säteile.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 13:00"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 12:53"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 12:50"]
Miksi otat sitten hikeä, jos kaikki on kunnossa. Epävarmuus näkyy kyllä ulkopuolisille ja sosiaalihuolto huomaa kyllä, jos olet heidän käynnistä yms. paniikkinappula pohjassa.
[/quote]
No miksihän teinit nyt yleensä on muutenkin aika epävarmoja? Tai ihan jokainen vasta vauvan saanut äiti? _Ihan jokainen_
[/quote]
Puhu omasta puolestasi vaan. Ei vauva kaikille ole niin iso juttu, että se romuttaisi minrakenteen paniikin puolelle. Yksi luonnoillisimmista asioista naisen elämässä, miksi siitä auttamatta pitäisi olla epävarma.
[/quote]
Epävarmuus ja minärakenteen romuttuminen ovat hiukka eri asioita. Vauvan saamisen nimenomaan pitää olla iso juttu. Jos ei ole niin on päässä kyllä todella pahasti vikaa. Toivottavasti sulla ei ole lapsia.
[/quote]
Minulla on kyllä kaksi lasta, mutta eivät he ole kaikki kaikki vaan osa tasapainoista elämää. Voisitko perustelella miksi lapsesta pitäisi tehdä niin pirun iso asia, että se olisi kaikki kaikessa?!?
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 13:01"]
Kaikki kaikessa...Lause, joka kuulostaa aina huolestuttavalta. Se on lapselle liian ranka lasti kannettavaksi. Kaikki äidin toiveet ja toteutumattomat unelmat. Mitä, jos lapsi ei olekaan niin suuri, että roolinsa täyttää. Lapselle riittää kyllin hyvä vanhempi. Älä odota itseltäsi ja lapseltasi liikoja. Huolet ja murheet kuuluu vanhemmuuteen, eikä aina pelkkä empatia ja sympatia säteile.
[/quote]
No minulta kyllä saa sympatiat se äiti, jolle kaksikuinen vauva on kaikki kaikessa, koska siinä iässä se äiti on kaikki kaikessa sille vauvalle. Hyvä äiti uskaltaa heittäytyä rakastamaan kun lapsi tarvitsee jatkuvaa ja ympärivuorokautista huolenpitoa, ja ap on hyvä äiti.
Ilkeitä ihmisiä on jokapuolella. Yritä unohtaaa ne ja elää omaa elämää perheesi kanssa. Jos he olisivat oikeasti huolissaan, niin he varmaan tarjoaisivat apua. Rankkaa joutua tuollaiseen, mutta usko itseesi.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 13:01"]Kaikki kaikessa...Lause, joka kuulostaa aina huolestuttavalta. Se on lapselle liian ranka lasti kannettavaksi. Kaikki äidin toiveet ja toteutumattomat unelmat. Mitä, jos lapsi ei olekaan niin suuri, että roolinsa täyttää. Lapselle riittää kyllin hyvä vanhempi. Älä odota itseltäsi ja lapseltasi liikoja. Huolet ja murheet kuuluu vanhemmuuteen, eikä aina pelkkä empatia ja sympatia säteile.
[/quote]
No voi luoja miten käsitkään asian. Minullekin lapseni on kaikki kaikessa, se ei tarkoita että hänen tulisi täyttää joitain kriteereitä ollakseen minulle täydellinen tai rakas. Kaikki kaikessa meinaa minulle että tekisin mitä vain hänen puolestaan ja tulen aina täysin ehdottomasti rakastamaan häntä koko sydämelläni.
Ymmärrän täysin! Meillä alakerrassa asui vanhempi pariskunta, jotka eivät pitäneet meistä. Lapset piirsivät hiljaa keittiön pöydän ääressä ja meidän seinänaapurista kuului meteliä ja tämä vanhempi nainen huutaa täysiä alakerrasta, että:"Pitäkää lapset turpanne tukossa" ja valitti koko ajan kuinka meillä yöllä kolistellaan pattereita ja paiskotaan ovia, siis järjetöntä! Meillä tasan nukuttiin öisin! Käytiin jopa meidän yläkerrasta kysymässä kuuluuko meiltä heille ääniä ja ei kuulunut!
Oltiin viikkor eissussa ja kun takaisin tultiin, niin tämä nainen pölähtää meidän ovelle valittamaan kuinka meiltä on taas koko viikon kuulunut möykkää. Ja mitään ei uskonut.
Lopulta hän eräänä iltana todella humalassa huuteli tulevansa ampumaan minut lasteni eteen.. Soitin poliisit ja muuttui hänen käytöksensä. Muutti myös pian onneksi pois.
Mä oikeastaan olin varma,e ttä hän olisi tehnyt ls-ilmotuksen, mutta ei tehnyt.. Eli jos huoli on aiheeton, niin kannattaa laskea toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kyllä sosiaalitoimisto tajuaa mistä on kyse kun vain näkee, että kaikki on hyvin :)
Eihän sinusta teiniäitiyden takia ilmoitusta tehty. Lopetat nyt sen käyttämisen pirun huonona tekosyynä kaikkiin ongelmiisi myös tuleviin.
Miten ilmoituksen tekeminen lapsen itkusta liittyy teiniäitiyteen. Yritätkö vaan prova sillä. :)
Hohhoijaa. Olet sinä huono äiti, kun olet kerran teini. Saitko nyt itsesi vakuutettua hyvyydestä, kun sait vauvapalstalla empaattista olkapäätä.
Eikö täällä ollut juuri muutama kk sitten aivan tätsin vastaava keskustelun aloitus?
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 13:34"]
Eikö täällä ollut juuri muutama kk sitten aivan tätsin vastaava keskustelun aloitus?
[/quote]
Näitä riittää! Lienee osa 660.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 12:52"]
[/quote] Koska tuntuu pahalta joutua perättömien syytösten kohteeksi. Ap
[/quote]
Voi. :( Jokainen äiti sen saatanallisen syyllistäminen kanssa joutuu oppimaan elämään, joka tulee ulkopuolisilta. Eikä se todellakaan lopu vauva-aikaan vaan se kestää läpi vanhemmuuden. Äitiys on rankinrooli, jossa ei paljon kiitosta naapureilta, yms. kuulu. Pahat sanat yms. pitää vaan osata laittaa sanojan puuttelisuuden piikkiin ja se opetetaan jo päiväkoti iässä kodin perintönä!