Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kiität pääsystä facebookin ryhmiin?

Vierailija
21.11.2014 |

Otsikossa kysymys. Varmaan ensimmäinen vastaus oli "haloo no sulle ei oo taidettu sit käytöstapoja opettaa!! Siks kiitän kun se on kohteliasta!!" Joo ymmärrän, että on kohteliasta. Mutta mielestäni silti tarpeetonta. Ryhmiin hyväksytään pääsääntöisesti kaikki hakijat, joten turha kiitellä. Ja toisaalta jos on joku "naamaraja" niin turha kiitellä silloinkaan, kiittäis YP:t kun kriteereihin sopivaa porukkaa jaksaa tulla ryhmään ja pitää sitä elinvoimaisena. Todella harvoin näihin edes kukaan YP vastaa mitään.

Ennemmin itse vaikka tervehtisin ryhmäläisiä tasapuolisesti tms, jos jotain haluaisin sanoa. Kiittäminen kuulostaa jotenkin siltä, että on itsekunnioituksen puutetta.

En nyt niin vakavasti tätä ole pohtinut, mielestäni vaan jotenkin hupsua. :)

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä minäkin olen ihmetellyt. Antaa ihmisestä jotenkin erikoisen kuvan, vaikka tarkoitus onkin olla kohtelias.

Vierailija
2/23 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on alkanut suorastaan ärsyttää tämä tapa! Jos on joku vastaperustettu (kirppis)ryhmä, jota yp mainostaa jossain niin pakko käydä heti laittamassa ilmoitukset pois päältä kun oma seinä täyttyy samantien ihmisten kiittelyistä. Raivostuttavaa! Varsinkin jos muuten haluaisi saada ilmoitukset kaikista julkaisuista. Laittaisivat vaikka yv:n yp:lle ja kiittäisivät. Onko se niin hienoa nähdä se oma julkaisu siinä seinällä heti kun on jäseneksi päässyt? Yp:nhän kiitellä pitäisi kun saa uusia jäseniä. Onneksi tämä ei ole vielä ihan yleinen käytäntö, on kymmenientuhansien jäsenten kirppisryhmiä joissa ihmisiä tulee ja menee niin eihän siitä tulisi mutään jos kaikki ekana tunkisivat seinälle kiittelemään. Sekö siinä hämää kun pitää pyytää jäseneksi pääsyä? Että siitä pitää vielä jotenkin erikseen kiittää. Kiittääkö ihmiset kaupassakin joka kerta ovesta sisään tultuaan että kiitos kun pääsin sisään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yhden harrastusryhmän perustaja. Aika usein kiitellään ja pyrin kyllä huomioimaan ne joko tykkäyksellä tai sitten kommentilla. Sitä en tiedä, miksi joku niin tahtoo tehdä, mutta en ole sitä pahanakaan pitänyt. Luultavasti se on joillekin kohtelias, täysin harmiton tapa. Vähän samalla tavalla kuin jalankulkija nostaa kättä, kun auto pysähtyy sääntöjen mukaan päästämään toisen tien yli :)

Vierailija
4/23 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin siinä pahaa tarkoitetaan, mutta ajatteleeko ihmiset sitä ( ei ajattele) että joku haluaisi seurata ryhmän julkaisuja mutta ei jokaisen Irman, Mirjan ja Jonnan kiittelyitä kun pääsi mukaan.

Vierailija
5/23 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kuvittelen, että tuota harrastaa kokemattomammat facebookin käyttäjät.

Vierailija
6/23 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ryhmiä joihin kaikki pääsevät ja sitten niitä joihin kaikkia ei kelpuuteta.

Vierailija
7/23 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kummassakin kiittely on urpoa. Jos kaikki pääsee, ei tarvi kiitellä. Jos on naamaraja, kiittäminen antaa ihmisestä sellaisen kuvan, että ei koe kuuluvansa ryhmään mutta säälistä on huolittu.

Vierailija
8/23 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiö on yleistynyt vasta viime aikoina. Ja on rasittavaa!

Vierailija
9/23 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö löydy ketään kiittäjää kertomaan?

Vierailija
10/23 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kiitän kaupassa, kun kassa antaa kuitin tai rahasta takaisin, nehän kuuluu hänen antaa? Miksi kiitän, kun joku pitää ovea auki sen sijaan että tyrkkäisi sen nenän eteen? Miksi kiitän kun tarjoilija tuo ruuan ravintolassa, vaikka tietenkin hän tilaamani ruuan tuo? Jos keksit vastauksen noihin, niin sitten tiedät syyn, se syy on ihan sama. 

Vierailija
11/23 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, että olen olemassa ja muutkin kiittävät siitä:)

Vierailija
12/23 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 08:47"]Miksi kiitän kaupassa, kun kassa antaa kuitin tai rahasta takaisin, nehän kuuluu hänen antaa? Miksi kiitän, kun joku pitää ovea auki sen sijaan että tyrkkäisi sen nenän eteen? Miksi kiitän kun tarjoilija tuo ruuan ravintolassa, vaikka tietenkin hän tilaamani ruuan tuo? Jos keksit vastauksen noihin, niin sitten tiedät syyn, se syy on ihan sama. 
[/quote]

Tässä meillä yksi somenoviisi.

Vierailija
13/23 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon huomannut näiden olevan lähes poikkeuksetta vanhempia ihmisiä ja kokemattomia facebookin käyttäjiä. Ja nää kirjottaa aina kaiken yhteen pötköön ja pisteenä toimii pilkku :D
Esim 1: "kiitos ryhmään pääsystä t jaana"
Esim 2: "kiitos ryhmään pääsystä,,,,,t,,jaana,,,"
Dude, se sun nimes lukee siinä jo valmiiks.

Vierailija
14/23 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ei oo kirosana

Vierailija
15/23 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin siksi, että kun pyydetään jotain ja joku ihminen tekee mitä pyydetään, on tapana sanoa kiitos.

Vierailija
16/23 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 08:49"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 08:47"]Miksi kiitän kaupassa, kun kassa antaa kuitin tai rahasta takaisin, nehän kuuluu hänen antaa? Miksi kiitän, kun joku pitää ovea auki sen sijaan että tyrkkäisi sen nenän eteen? Miksi kiitän kun tarjoilija tuo ruuan ravintolassa, vaikka tietenkin hän tilaamani ruuan tuo? Jos keksit vastauksen noihin, niin sitten tiedät syyn, se syy on ihan sama.  [/quote] Tässä meillä yksi somenoviisi.

[/quote]

Minä vain ehdottelin vastauksia, itse en kiittele, mutta toisten mielestä se lienee kohteliasta. Tuskin nuo kiittelijät mitään kokemattomia kaikki ovat, vaan osalla on tapana. Osa kiittelee kaveruudestakin jokaista erikseen, eli toisille se on tapa. Olen todella laiska facebookin käyttäjä ja en kirjoittele sinne paljon mitään. Kuulun yhteen jättiryhmään, jossa kiittely on turhaa ja pariin, joihin on lisätty pyytämättä, enkä ole niihin kumpaakaan kirjoittanut ikinä viestin viestiä. 

Vierailija
17/23 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on hauskaa, että kiitellään. Se on yleensä samalla esittely, joten varsinkin pienissä ryhmissä on kiva lukea millainen uusi tyyppi on liittynyt. Fb-kirppuja en tarkoita, mutta erilaiset pienemmän intressin ryhmät.

Vierailija
18/23 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 12:21"]Kyseessä siis useimmiten facebookin kirppisryhmät.
[/quote]
Mä olen ainakin kuudella FB-kirppiksellä, enkä ole koskaan lukenut kiitoksia.

Vierailija
19/23 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, että olen olemassa, ja KIITOS, että saan elää. Ja vielä facessa. Jippii.

Vierailija
20/23 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kerran kiittänyt. Siinö ryhmässä se on tapa ja samalla esittäydytään. Se on yhden keskustelupalstan ryhmä ja kaikki kertovat siellä sitten millä nimellä palstailevat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän