Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SINUN OUDOT TAPASI?

Vierailija
21.11.2014 |

Onko sulla outoja tapoja, joita muut ihmiset katsovat kieroon?
(En tiiä onko tällanen ketju jo ollu, varmaan. Mutta aloitan silti uuden. )
Eli mun outoja tapoja on mm.:
-jos herään yöllä ja käyn pissillä niin en uskalla vetää pönttöä, ja jos pakotan itseni vetämään sen niin pidän korvista kiinni.
-jos mulla on vaikka keksejä kaapissa, ja otan niitä niin mun on ihan pakko ottaa AINA parillinen määrä. Koskee sis vaan sellasia pieniä naposteluja:keksit, karkit, rypäleet. Aina parillinen määrä.
-jos joku asia mietityttää illalla, nii se on pakko tarkistaa. Esim saatan olla just nukahtamaisillani kun mieleen iskee "tärkeä" kysymys, missä mun joku vanha yöpaita on, sit silmät ristissä ettimään. Kun löytyy, ni ei muutaku nukkumaan!
-jos leivon, niin samalla mun on pakko siivota. Ku taikina pyörii nii juoksen äkkiä laittamaan pyykit, vaihtamaan lakanat jne.
-jos mun pitää soittaa johonki paikkaan, esim lääkäriin, niin harjoittelen ainaki 10 kertaa miten sanon asiani selkeästi. Seison peilin edessä ja mumisen, hei täällä soittaa Maija Meikäläinen. Ihan sellasta ajattelin kysyä että olisiko teillä vapaita lääkärinaikoja ensi viikolle? Ja tää hoetaa niin usein että sujuu tangertelematta.
.
Tässä muutama kummallinen tapa, sinun vuorosi! :)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, joskus laulan suihkussa. Omituisempi tapani on kuitenkin "näytellä" suihkussa. :D Ensi-iltansa ovat saaneet mm. Titanic, Rakastunut Shakespeare ja muutama tuntematon elokuva. Lisäksi jos on tentti tulossa, "opetan" näitä asioita mielikuvitusluokalle, suihkussa tietysti.
Minulla on myös pakkomielle parillisiin määriin. Esim. Lidlistä ei voi ostaa vaikkapa viittä riisipiirakkaa, vaan neljä tai kuusi.

Vierailija
2/10 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko puhdistaa korvani pumpulipuikolla sekä aamulla että illalla. Haluaisin eroon tästä tavasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus huomaan liikuttavani huuliani ajatellessani.

Vierailija
4/10 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 11:34"]Joskus huomaan liikuttavani huuliani ajatellessani.
[/quote]

Sori, vahingossa alapeukku!

Vierailija
5/10 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierittelen jatkuvasti hiuksiani. Ihan kokoajan ärsytykseen saakka :D tämä tapa on alkanut lasten syntymän jälkeen...
Iltaisin en uskalla sammuttaa valoja vaan mies yleensä saa tehdä sen. Sopivassa mielentilassa uskallan ne sammuttaa, mutta rynnistän ja hyppään metrin päästä sänkyyn ettei sängynalushirviö nappaa jalasta kiinni :D onneksi olen pieni, on tullut pari kertaa hypättyä miehen jalkojen päälle pimeässä.. Mies pitää minua tämän osalta ehkä vähän älyvapaana :D

Vierailija
6/10 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun itsekseni todella paljon automatkoilla. Kuvittelen olevani Maarit Tastulan haastateltavana ja avaudun elämäni käänteistä. Jälkikäteen olo on puhdistunut kuin terapiatuokion jälkeen. Vastaa varmasti rukoushetkeä. Tämä ei tosin häiritse ketään, koska kukaan ei tiedä. 

Vierailija
7/10 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans toi itsekseen puhuminen. Saatan selostaa hiuksia laittaessa tai meikatessa että : Noniin, harjataanpa ensin hiukset, ihan tällasella tavallisella harjalla, noin. Sitte otetaan täältä kaapin ylimmältä hyllyltä lämpösuojaa, ja suihkutetaan sitä jokapuolelle. Hyvä. Ja aletaan suoristamaan, jaa hiukset osiin näin..
Ja ttätä tapahtuu aina, ja sama kun valitsee vaatteita niin kyselen ääneen että miks tää on parempi ku toi paita. Laitanko tänään mekon vai housut. Missähän mun sukkahousut on. Jne.jne. :D

Vierailija
8/10 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kuulostaa neuroottiselta

Vierailija
9/10 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 11:51"]

Mulla kans toi itsekseen puhuminen. Saatan selostaa hiuksia laittaessa tai meikatessa että : Noniin, harjataanpa ensin hiukset, ihan tällasella tavallisella harjalla, noin. Sitte otetaan täältä kaapin ylimmältä hyllyltä lämpösuojaa, ja suihkutetaan sitä jokapuolelle. Hyvä. Ja aletaan suoristamaan, jaa hiukset osiin näin.. Ja ttätä tapahtuu aina, ja sama kun valitsee vaatteita niin kyselen ääneen että miks tää on parempi ku toi paita. Laitanko tänään mekon vai housut. Missähän mun sukkahousut on. Jne.jne. :D

[/quote]

Voisit tienata, jos tekisit samaa kameran edessä ja lataisit nettiin : D

Vierailija
10/10 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko-oireinen häiriö eli pakkoneuroosi

Tyypillisesti toistuvat pakkoajatukset ja pakkotoiminnot. Pakkoajatukset ovat yllykkeitä, mielikuvia tai ajatuksia, jotka kaavamaisina palaavat yhä uudelleen mieleen. Pakkotoiminnot ovat toimintamalleja, joita toistetaan yhä uudelleen kuin pakotettuna (esimerkiksi jatkuva käsien pesu, asioiden tarkistelu).
Erilaisia pakko-ajatuksia ja -toimintoja voivat olla muun muassa:
Likaisuuteen liittyvät pelot ja ajatukset. Ihminen kokee esimerkiksi joka puolella olevan runsaasti bakteereita, pelkää niitä ja pesee itseään jatkuvasti.
Liiallinen huoli omasta terveydestä ja hyvinvoinnista.
Seksuaalisuuteen tai aggressiivisuuteen liittyvät pelot, yllykkeet tai ahdistavat mielikuvat.
Täsmällisyyden tai symmetrian liiallinen tavoittelu ympäristössä tai itsessä (esimerkiksi puheessa, käytöksessä).
Kohtuuton säästäväisyys.

Käytännössä pakko-ajatukset voivat muodostua mistä vain. Suurin osa oireista on ihmiselle normaaleja ominaisuuksia – pakkoajatuksen niistä tekeekin se, että ajatukset tai pelot haittaavat jokapäiväistä elämää, eli ovat kyseiseen tilanteeseen nähden liiallisia.