työttömät muka haluaa vain lusmuta
Ei taida ihan niin olla. Töitä ei riitä edes työharjoittelijoille. Joulukuussa alkaisi työharjoittelu ja olen nyt soittanut melkein kymmeneen paikkaan ja joka paikasta sama vastaus: "on niin hiljaista, ettei omillekaan riitä töitä."
Kommentit (3)
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 10:29"]Sama juttu mulla ja isosiskollakin. Ja täysin eri alat. Harjoittelupaikat todellakin kiven alla!
[/quote]
meilläkin luokassa 16 oppilasta ja 4 on harjoittelupaikka tiedossa.
Kyllä kaikki työttömät vaan makaa sohvalla ja nauttii vastikkeetonta tukea, jonka maksaa kokonaan se joka tekee pitkää työpäivää. Hän kyllä tietää että maksamansa verot menee juuri siihen eikä esim. vastikkeettomiin hyväveli-, puolue ym. suhmurointitukiin. Kaikki ne sadat hakemukset avoimiin paikkoihin tekee joku muu kuin se työtön, koska työttömäthän ei tee mitään muuta kuin makaa sohvalla, ahkerimmat ehkä istuvat.
Pitkää päivää tekevä työttömän lusmuilun kokonaan henkilökohtaisesti maksava työllinen, joka tietysti saa työtä aina kävelemällä sisään yritykseen korvaamattomaksi erityisasiantuntijaksi ei itse saa mitään tukea mistään, se on niin väärin. Hänen opiskeluaan ei esimerkiksi maksanut se joskus töissä ollut nykyään työtön lusmu veroillaan vaan joku toinen erityisasiantuntija joka sai aina töitä menemällä yritykseen korvaamattomaksi erityisasiantuntijaksi.
Sama juttu mulla ja isosiskollakin. Ja täysin eri alat. Harjoittelupaikat todellakin kiven alla!