Pelottavin tv-sarja, jonka tiedät?
Mikä on pelottavin näkemäsi tv-sarja (ei elokuva!)? Ei tarvitse olla varsinainen kauhusarja; kyllähän vaikka rikos- ja scifijututkin voivat olla pelottavia.
Kommentit (85)
Castle Rock oli aika kammottava, tykkäsin.
V pelotti lapsena.
Tuo Painajainen oli kans pelottava aikoinaan.
Channel Zero on parasta mitä mun aikuisuudessa on tullut. Sitä ennen Twin Peaks, V ja Hiidenvirta. X-Files hyvä sekin, mutta enemmän mysteerisarja kuin hyytävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
The Haunting of Hill house oli pelottava.
Haunting of bly manor ei niin pelottava, mutta silläkin hetkensä ja oli muuten hyvä!Tämä!
Miksi toi kommentti on "tämä".
Ekallakin sivulla on reilusti aikaisemmin mainittuna sama.
Ei ole pelottavimmat sarjat, jotka olen nähnyt, mutta tulivat nyt mieleen ja tykkäsin näistä:
- War of the Worlds (yhdysvaltalais-ranskalaista alien-scifiä, se FOXin versio siis, eka kausi tuli 2019)
- The Returned (Les Revenants, ranskalaista yliluonnollista mysteerikauhua, eka kausi tuli 2012)
Joskus tv:stä tuli sarja nimeltä Masters of Horror.
Jotkut jaksot niistä meni itselläni ihon alle.
Varsinkin Dario Argenton jakso oli aivan kauhea ja alla on sen jakson traileri.
Teini-ikäisenä näin tämän sarjan ja silloin tämä on ollut vielä pelottavampi. Jäin oikein koukkuun tähän kammottavaan sarjaan. Jokainen jakso oli oma kauhu tarinansa.
Laimeasta nimestään huolimatta Poliisien matkassa. Jenkkiläinen kyttien haalarikameran materiaalista koostettu True crime-sarja.
Tavallisena tiistai-aamupäivänä poliisi saattaa olla ammuskelun yhteydessä död.
Kamera kuvaa kun ammutaan kohti ja kaadutaan.
Vierailija kirjoitti:
The Haunting of Hill house oli pelottava.
Haunting of bly manor ei niin pelottava, mutta silläkin hetkensä ja oli muuten hyvä!
Seuraavaksi sitten katseluun Midnight Mass.
Olen jossain puolessa välissä sitä sarjaa, mutta ei se yhtä pelottava ole, kuin nuo, mutta silti tunnelmallinen tekele. Sarja on Haunting of Hill House:n luojalta.
Tuo mitä nyt katson Netfliksistä, Kastanjamies.
Aasi, Morso ja Mouru
Oli niin pelottava lapsena, että jätin muutamaan jaksoon vaan. Ei se näin aikuisenakaan ole mitään kevyttä katsottavaa.
Hiidenvirta eli se norjalaiseen saareen sijoittuva ja Twin Peaks.
Vierailija kirjoitti:
Kotikatu
Itse olen sinkkumies ihan vain Karin Luotolan takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dracula (netflix)
Piirretyistä:
Devilman - crybaby (netflix)Pelottava? Seksikäs ja kiihottava pikemminkin! Claes Bang on Christopher Leen veroinen charmikas komistus viitassaan.
On siinä kohtauksia mitkä ovat jääneet hyvin alitajuntaani. Kaikki muuthan täällä mainitut ovat "joo" paljon pelottavampia, kuin tämä sarja.
Minä en jaksanut katsoa viimeistä osaa kuin pikakelauksella, kun kävi niin tylsäksi. En tosin muista nyt yhtään pelottavaa tv-sarjaa tältä vuosituhannelta, joten ehkä en ole genren kohdeyleisöä. Joskus tosin tulee ahdistava olo kun vahingossa unohtuu katsomaan jotain ylilihavien kuoliaaksisyöttämisohjelmia tai 'karmea kuppa-spesiaaleja', joissa ilmeisen oikeat ihmiset kärsivät julmasti, ja kansa töllöttää ja nauttii.
En nykyään kestä katsoa mitään pelottavaa mutta vanhoista Twilight Zone ja Pikku Kakkosen Pelle Hermanni
Twin Peaks oli eka kerralla pelottava. Aikuisena nähtynä se oli tylsä ja jotenkin kiusallinen.
Pelottavin tunnelma syntyi Safiirista ja Teräksestä.