Pelottavin tv-sarja, jonka tiedät?
Mikä on pelottavin näkemäsi tv-sarja (ei elokuva!)? Ei tarvitse olla varsinainen kauhusarja; kyllähän vaikka rikos- ja scifijututkin voivat olla pelottavia.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dracula (netflix)
Piirretyistä:
Devilman - crybaby (netflix)Pelottava? Seksikäs ja kiihottava pikemminkin! Claes Bang on Christopher Leen veroinen charmikas komistus viitassaan.
On siinä kohtauksia mitkä ovat jääneet hyvin alitajuntaani. Kaikki muuthan täällä mainitut ovat "joo" paljon pelottavampia, kuin tämä sarja.
Minä en jaksanut katsoa viimeistä osaa kuin pikakelauksella, kun kävi niin tylsäksi. En tosin muista nyt yhtään pelottavaa tv-sarjaa tältä vuosituhannelta, joten ehkä en ole genren kohdeyleisöä. Joskus tosin tulee ahdistava olo kun vahingossa unohtuu katsomaan jotain ylilihavien kuoliaaksisyöttämisohjelmia tai 'karmea kuppa-spesiaaleja', joissa ilmeisen oikeat ihmiset kärsivät julmasti, ja kansa töllöttää ja nauttii.
Eka osa oli niistä paras ja kaikki muodonmuutokset oli karmeita kohtauksia itselleni. Mielestäni sarjassa oli kieroutunut tunnelma ja pelottavia asioitahan siinä sarjassa tapahtui. Mä pidän elokuvissa ja sarjoissa yliluonnollisia asioita pelottavimpina, kuin realistisia asioita.
Myös noi mainitsemasi ohjelmat ovat vielä pelottavampia/kauheimpia. En niitä vaan ole kyennyt katsomaan. Kauheaa edes kuvitella toisten ihmisten kärsimyksiä, mitä toiset kokee. Pelkät mainokset saavat jo sanomaan "ei" niille ohjelmille. Tosi maailmassa tapahtuvat asiat järisyttää mieltä enemmän.
Ytimekkäämmin sanottuna:
Elokuvissa epärealistiset asiat ovat pelottavimpia ja todellisuudessa kauheat asiat ovat vielä pelottavimpia.
Marianne -sarja (netflix) on varmasti yksi pelottavimmista sarjoista ainaskin itselleni.
Kaksi jaksoa olen sitä tähän asti katsonut ja eräs mummo hahmo on siinä tosi pelottavan oloinen, plus karmiva tunnelma siihen päälle.
Squid game vaikuttaa olevan osalle liian järkyttävää katsottavaa. Ei ainaskaan lapsille sopivaa katsottavaa raa-an meiningin takia.
On tuo Gotham -sarjakin aina välillä hyvin pelottavaa katsottavaa. Kauhean julma sarja, kun siinä tapetaan paljon ja kiduttavaa meininkiä. Ei todellakaan ole hyvän mielen sarja ja vieläpä sijoittuu aikaan jolloin Batman on vielä lapsi/nuori. Gotham on kaupunki joka on täynnä mielipuolia. Sarjan ahdinkoa lievittää epärealistiset tekijät ja niitähän on paljon, joten en missään nimessä suosittele sarjaa heikko hermoisille.
Itse olen koukuttunut tuohon Gotham -sarjaan.
(Netflixissä)
Vierailija kirjoitti:
Squid game vaikuttaa olevan osalle liian järkyttävää katsottavaa. Ei ainaskaan lapsille sopivaa katsottavaa raa-an meiningin takia.
Se on typerä, ei pelottava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko joku semmoinen kuin safiiri ja teräs?
V ei minusta ollut pelottava, liian epärealistinen.
Näkisköhän Satiiria ja Terästä jostain? Oli aikoinaan pelottavinta ikinä.
Oli joo ja myöhemmin katsottuna hirveetä paskaa.
Suosittelen pysymään muistoissa.
Vierailija kirjoitti:
Triffidien kosto.
Kapina
Vierailija kirjoitti:
Brand new cherry flavor on järisyttävä.
Voi olla mammoille liikaa.
Pelottava? Ei millään tasolla. Ennalta-arvattava? Jokainen kohtaus. Kenelle tuo on "liikaa"? Kai sinulle pelotavaa on kissanpennut ja väkisin väärennetty "kauhuseksi".
Pitkään aikaan en ole katsonut mitään yhtä surkeaa mallisarjaa. Jos joku jo aloittanut niin se ei parane, menee alaspäin.
Haunting of Hill House oli kyllä pelottavin tv-sarja, mitä olen nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on typerä, ei pelottava.
En puhunutkaan sinun puolestasi vaan niiden jotka pitävät sitä järkyttävänä ja noita järkkyviä ihmisiähän mä olen kuullut paljon.
Harper's Island oli kohtuullisen pelottava. Joissain American Horror Storyn jutuissa on myös ollut aika karseita kohtia.
Tähän ketjuun pitäisi varmaan vastata, ettei mikään ole pelottava, kun on noita toisin ajattelevia
Netflixin Unsolved mysteries-sarjan jälkeen en uskaltanut nukkua
Netflixin Outoja Kokemuksia, katsoin peräkkäin sekä amerikkalaisen että espanjalaisen version ja nukuin valot päällä.
Twin Peaks, Intruders eli Pelon lähettiläät -minisarja sekä Tripodit.
Rikostarinoita Suomesta, Kadonneet, Ei vanhene koskaan
Nuorena Hiidenvirta; joka nykyisin tuntuu ihan lässyltä. Salaisia kansioita joskus pelkäsin kun sarjaa esitettiin myöhään illalla niin yksin katsoessa sitä alkoi kurkkimaan löytyykö asunnosta ilmanvaihtokanavia- ja ritilöitä jos siellä vaikka joku örkki olisi. Avara Luonto-sarjaa katsoessa jos on jakso jossa on paljon käärmeitä niin alan kurkkimaan sängyn alle ja katselemaan seinille jne että näkyykö käärmeitä. Ne tunkevat joskus myös uniin. Olen todella käärmekammoinen.
Gangs of Londonissa oli sellaista brutaalia väkivaltaa ettei kaikkea pystynyt katsomaan. Sarjahan on todella laadukas ja hyvin näytelty.
Bob ryömii sohvan yli.