Ahdistaako muitakin teitä syödä ihmisten seurassa?
Kommentit (48)
Kyllä. Menenkin aina navettaan syömään.
Nuorena ahdisti ja jännitti. Minulla todettiinkin silloin kahvikuppineuroosi, josta onneksi pääsin eroon.
Kyllä. En tiedä miksi, sama homma pienestä lapsesta asti. Voin kyllä syödä, mutta nautin ruoasta paljon enemmän kun saan syödä yksin.
Ahdistaa, koska minulla on se juttu (jonka nimeä en muista), että syömisen äänet saavat hulluuden partaalle. Esimerkiksi vävy, joka ähkii, maiskuttaa ja ryystää. Minun on pakko lähteä pöydästä pois kun hän tulee siihen (meillä kaikki syövät vähän omia aikojaan).
Käyttäjä5697 kirjoitti:
Ahdistaa, koska minulla on se juttu (jonka nimeä en muista), että syömisen äänet saavat hulluuden partaalle. Esimerkiksi vävy, joka ähkii, maiskuttaa ja ryystää. Minun on pakko lähteä pöydästä pois kun hän tulee siihen (meillä kaikki syövät vähän omia aikojaan).
Asperger, sosiaalisten tilanteiden pelko, syömishäiriö?
Mua ahistaa koska tosi nirso ja oudot ruokatavat, jätän ja tiputan ruokaa, pelkään siihen kiinnitetää huomiota
Käyttäjä5697 kirjoitti:
misofonia
Ahdisti teini-ikäisenä kun painoin reilusti yli 100kg, hävetti syödä yhtään mitään kun olin jo muutenkin niin läski. Mutta nyt kun olen hoikka niin ei ahdista enää ollenkaan. Tuntuu jopa, että ansaitsen ruokani.
Ahdistaa minuakin. Johtuu ehkä kiusaamisesta ja siitä, kun ruokalassa istuin usein yksin. Muut sitten toisista pöydistä vahtasivat minua ja tuntui, että tavallaan erotun niin paljon, kun yksin istuin. Samalla pelkääm jotenkin sotkevani tai että söin jotenkin hassusti. Aikuisenakin vielä välillä vaikeaa syödä muiden seurassa ja en pidä siitä yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä5697 kirjoitti:
misofonia
Kohtalotoveri 👍🏻!
Ihanaa syödä muiden kanssa, saa olla paljon porukkaa tai sitten vain muutama. Kauniisti katettu pöytä on oltava. Ei ole ahdistanut koskaan. Kokkaan itse mielelläni vieraille ja menen kutsuttuna vieraana itse erittäin mielelläni valmiisiin pitkiin ruokapöytiin syömään ja keskustelemaan ihmisten kanssa. N70
Ahdistaa, varsinkin tuntemattomammassa seurassa tai "virallisessa" tilanteessa. Ahdistuksen alkulähde ovat vanhempani, jotka pakottivat minut syömään asioita, joita en halunnut, kyttäsivät syömistäni ja tekivät siitä aina ison numeron.
Erityisesti vähän vanhemmat ihmiset eivät ymmärrä rajoittunutta syömistäni (olen siis kasvissyöjä, en sen ihmeempää). Esimerkiksi appiukkoni kommentoi ja ihmettelee usein syömistottumuksiani, joten stressaannun usein jo edellisenä iltana, jos on tarkoitus mennä heille päivälliselle.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa, varsinkin tuntemattomammassa seurassa tai "virallisessa" tilanteessa. Ahdistuksen alkulähde ovat vanhempani, jotka pakottivat minut syömään asioita, joita en halunnut, kyttäsivät syömistäni ja tekivät siitä aina ison numeron.
Erityisesti vähän vanhemmat ihmiset eivät ymmärrä rajoittunutta syömistäni (olen siis kasvissyöjä, en sen ihmeempää). Esimerkiksi appiukkoni kommentoi ja ihmettelee usein syömistottumuksiani, joten stressaannun usein jo edellisenä iltana, jos on tarkoitus mennä heille päivälliselle.
Unohtui: olen 31v. /16
Tykkään syödä rauhassa ilman puhumista. Työkaverit taas änkee seuraan syömään ja puhuvat syödessäänkin aivan jatkuvalla syötöllä.
Joku saattaa tulla viereen puhuun kesken mun syömisen vaikka hän ei itse söisi, silloin tekis mieli tempaista puhujaa turpaan niin lujaa kuin kädestä irtoo.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä5697 kirjoitti:
misofonia
Misofobia tarkoittaa miesvihaa
Joskus ahdistaa, riippuu mitä pitää syödä muiden nähden. Olen ylipainoinen ja jos syön jotakin mikä ei ole terveellistä niin muiden nähden syöminen ahdistaa. Esim. en voisi kuvitellakaan syöväni töissä lounaaksi esim. edellisen illan pizzan jämiä.
Vierailija kirjoitti:
Ahdisti teini-ikäisenä kun painoin reilusti yli 100kg, hävetti syödä yhtään mitään kun olin jo muutenkin niin läski. Mutta nyt kun olen hoikka niin ei ahdista enää ollenkaan. Tuntuu jopa, että ansaitsen ruokani.
Peukutin siis tuota että ansaitset ruokasi
T peukuttaja joka peukuttaisi jokaista syytä nauttia ruuasta, ihmisen ihanin nautinto (Kyllä, tunnen tuon ylibuukatun ja ylimainostetun seksin!)
Ei ahdista. Ei ole ahdistanut koskaan. N47