Missä kaupassa parhaat myyjät
Puhutaan siis ammattitaidosta, tietämyksestä ja ystävällisyydestä.
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:22"]
Ei nyt tietämyksen ja ammattitaidon kastiin mene, mutta itse olen mietiskellyt kun täällä ainakin kaikki ruokakauppojen kassat nykyään näyttävät varsin nuorilta ja ystävällisiltä. Ne keski-ikäiset hapannaamat tuntuvat tyystin kadonneen? Ja siis keski-ikäinen kurppa olen itse. Ei vissiin kaupoissa ansaitse enää asiallista toimeentuloa, vai mistä johtunee.
[/quote]
Myyjän kiertokulku on hyvin yksinkertainen= Uusi henkilö alalla on ystävällinen, empaattinen asiakkaille, tekee kaikkensa palvellakseen ja uskoo asiakkaiden yhteistyöhalukkuuteen. Muutamassa vuodessa, palvellessa nykyajan veemäisiä asiakkaita, se realismi iskee. Kyynistyy, menee usko ihmisiin kun kokee niin huonoa kohtelua, vaikka itse on palvellut parhaansa mukaan ja ollut ystävällinen.
Siinä vaiheessa ollaan "uran" tienhaarassa, lähde pois alalta tai jää norsunvittunaamaksi lopun ikääsi sinne tiskin taakse asiakkaiden likasangoksi.
Nykyään useampi lähtee pois, opiskelee ja saa paremman työpaikan ja näin kiertokulku pysyy hyvänä kassahenkilöillä kun tilalle tulee taas se uusi sinisilmäinen iloinen asiakaspalvelija kahdeksi vuodeksi.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:28"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:13"]Musti ja Mirri.. [/quote] Juu, ei moikata asiakkaita, haukutaan rasistiksi asikasta / asiakkaan lemmikkiä ja ollaan töykeitä. Toooosi ammatillista palvelua! Ihan kateeks käy!
[/quote]
Mitä ihmettä.. kauheeta, itse en olekaan ko. kaupassa asioinut. Enkä kyllä uudestaan menisikään jos noin kohdeltaisiin.. phtyi
-ap
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:30"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:28"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:13"]Musti ja Mirri.. [/quote] Juu, ei moikata asiakkaita, haukutaan rasistiksi asikasta / asiakkaan lemmikkiä ja ollaan töykeitä. Toooosi ammatillista palvelua! Ihan kateeks käy!
[/quote]
Mitä ihmettä.. kauheeta, itse en olekaan ko. kaupassa asioinut. Enkä kyllä uudestaan menisikään jos noin kohdeltaisiin.. phtyi
-ap
[/quote]
Juu en ole mäkään enää menny, enkä mene!
Faunatar on mulle eläinkauppana paljon parempi. Sieltä saan sitä mitä haluan ja tilattua saan myös mitä haluan. Palvelu asiantuntevaa ja ammattitaitoista, nistiin ja narriin en astu todellakaan enää ikinä!
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:35"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:30"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:28"] [quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:13"]Musti ja Mirri.. [/quote] Juu, ei moikata asiakkaita, haukutaan rasistiksi asikasta / asiakkaan lemmikkiä ja ollaan töykeitä. Toooosi ammatillista palvelua! Ihan kateeks käy! [/quote] Mitä ihmettä.. kauheeta, itse en olekaan ko. kaupassa asioinut. Enkä kyllä uudestaan menisikään jos noin kohdeltaisiin.. phtyi -ap [/quote] Juu en ole mäkään enää menny, enkä mene! Faunatar on mulle eläinkauppana paljon parempi. Sieltä saan sitä mitä haluan ja tilattua saan myös mitä haluan. Palvelu asiantuntevaa ja ammattitaitoista, nistiin ja narriin en astu todellakaan enää ikinä!
[/quote]
Toivottavasti lukevat tämän :) -ap
Tampereen Hervannan Tokmannilla ehdottomasti mustaihoinen, jo aikuisen ikäinen mies. Saattaa olla suomalainen, niin hyvin puhuu kieltämme. Älyttömän ystävällinen!
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:37"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:35"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:30"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:28"] [quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:13"]Musti ja Mirri.. [/quote] Juu, ei moikata asiakkaita, haukutaan rasistiksi asikasta / asiakkaan lemmikkiä ja ollaan töykeitä. Toooosi ammatillista palvelua! Ihan kateeks käy! [/quote] Mitä ihmettä.. kauheeta, itse en olekaan ko. kaupassa asioinut. Enkä kyllä uudestaan menisikään jos noin kohdeltaisiin.. phtyi -ap [/quote] Juu en ole mäkään enää menny, enkä mene! Faunatar on mulle eläinkauppana paljon parempi. Sieltä saan sitä mitä haluan ja tilattua saan myös mitä haluan. Palvelu asiantuntevaa ja ammattitaitoista, nistiin ja narriin en astu todellakaan enää ikinä!
[/quote]
Toivottavasti lukevat tämän :) -ap
[/quote]
Faunatar tietääkin kehuni, koska olen heitä kehunut kasvotusten useinkin jo! :)
Ja nisti ja narri tietää myös, annoin palautteen sekä kasvotusten, että netin välityksellä. Vastausta en edes halunnut, koska sieltä tod näk olis tullu jotain pahoittelun tynkää, mut se ei korvaa sitä, miten loukatuksi oloni koin, kun sain myyjän suusta kuulla todella törkeään sävyyn "Rasisti" ja hain vain rakkaalle lemmikilleni tietyn väristä ja tietynlaista lelua.
Mielestäni ABC-liikennemyymälöissä ylivoimaisesti parhaat myyjät. :) Ainakin täällä Keski-Suomen alueella.
Verkkokauppassa työskentelevät vain tuijottavat tietokoneitaan ja yrittävät kaikin tavoin olla huomaamatta asiakkaita. Todella todella surkeaa palvelua. Ainoa syy, miksi edelleen joskus siellä asioin on sijainti ja laaja valikoima.
Monissa eläintarvikekaupoissa no tosiaan erinomainen palvelu. Kampin YourFace myymälässä on myös erinomainen palvelu. Toki heillä on selkeästi tavoitteena myydä mahdollisimman paljon, mutta itse en ole kokenut ongelmana sanoa "tämä ei nyt sovi tyyliini" tai jotain muuta sellaista, jos en osta tarjottua tuotetta.
Metro-auto Viikki. Ekan auton myi minulle 10 minuutissa ja tuon nykyisen 5 minuutissa. Reilu 10 vuotta olen ollut tyytyväinen asikas ja joka joulu tulee komein kortti.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:13"]Musti ja Mirri..
[/quote]
Eiiiii, traumat... D: Hysteerisen yli-innokaita ja ahdistavan uteliaita.
Forumin Nilsonissa supermukava myyjä myi mulle yhdet alennuskengät ja silti käytti muhun aikaa ja vaivaa. Arvostan todella paljon!
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:28"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:13"]Musti ja Mirri..
[/quote]
Juu, ei moikata asiakkaita, haukutaan rasistiksi asikasta / asiakkaan lemmikkiä ja ollaan töykeitä. Toooosi ammatillista palvelua! Ihan kateeks käy!
[/quote]
Ja katsotaan kieroon kun asiakas ostaa jyrsijälle ruokakupiksi pienen kissankupin. Ensin kohosi kulmat, sitten pyöräytettiin vähän silmiä ja sitten mutristettiin suuta. En oikein ymmärtänyt tätä reaktiota. Yhdessä faunattaressa kuulin parin minuutin aikana kieltämättä 10 kertaa "öööö" ja pitkiä huokailuja.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:39"]Tampereen Hervannan Tokmannilla ehdottomasti mustaihoinen, jo aikuisen ikäinen mies. Saattaa olla suomalainen, niin hyvin puhuu kieltämme. Älyttömän ystävällinen!
[/quote]"ehdotottomasti mustaihoinen". Hih.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:37"]
Kookengässä
[/quote]
Eivät ainakaan osanneet mittaa lapselleni sopivia kenkiä. Itse otin pohjallisen pois jonka avulla huomasin että kenkään ei edes jäänyt liikkumavaraa. Miten pitäisi kestää koko talvi. huoh
Kookengässä
[/quote]
Samaa mieltä, ainakin Ylöjärvellä Elossa ja Tampereella Hämeenkadulla :)
Olemme rakentaneet mökkiä, ja K-raudassa saan yleensä hyvää palvelua. Olen huomannut, ettei esim. Kodin Terrassa kannata kysellä mitään.
Kookengässä
[/quote]
Ei tapahtunut ainakaan Turussa tämä.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:13"]Musti ja Mirri..
[/quote]
Juu, ei moikata asiakkaita, haukutaan rasistiksi asikasta / asiakkaan lemmikkiä ja ollaan töykeitä. Toooosi ammatillista palvelua! Ihan kateeks käy!