mikä avuksi alakuloisuuteen
Marraskuu taitaa vaikuttaa tänä vuonna minuun erityisen paljon, tai mistä tämä alavireisyys voi johtua? Mitä keinoja teillä on väsyneen/itkuisen olon hoitoon? Elämässä on kaikki melko hyvin, kivat lapset, mies, työ joka on nykyisellään tosin aika väsyttävää. Olen yrittänyt liikkumalla karkoittaa tätä huonoa oloa. Lenkkeilen (jaksan juosta n. 5 km, yritän pidentää matkaa), työmatkapyöräilen, uin, käyn jumpassa. Ai niin, ikää on 42 v, voisiko se vaikuttaa siihen että puhti on aivan poissa? Tänään en jaksanut lenkille...
Kommentit (7)
Mulla on marraskuu vaikea vaikka kaikki on hyvin. Joulukuun eka putoaa kivi harteilta. Eli kärsin sinne asti. Vakavasti ottaen, koita löytää asioita jotka tuottaa iloa, vaikka kissavideoiden katsominen. Menkää koko perhe uimaan tms.
Sitä minäkin mietin. Varmasti sekin voisi auttaa, jos ei notkuisi turhanpäiväisillä sivuilla netissä näin paljon, mutta on vaan tosi vetämätön jotenkin. Asialliset asiat jotakuinkin hoidan, muttei kovin hääppöinen fiilis kyllä ole. :(
D- vitamiinia, ja muitakin vitamiineja, ja kirkasvalo- tai sarastuslamppu käyttöön. Ja liikuntaa. Herkuttelua, ystävien tapaamista, pieniä irtiottoja arjesta. Siinä mun vinkit. :)
(Ja näin marraskuussa syntyneenä mun kai pitäisi nauttia tästä vuodenajasta, mutta mieluiten olisin nytkin alla etelän taivaan...)
Älä yritä liikaa. Anna itselles lepo/mökötys iltoja. Sytytä kynttilät, syö suklaata, katso hyviä leffoja ja lue kirjoja. Ja itke jos itkettää.
Minä tiedän ainakin sen, että minua piristäisi, jos elämässäni olisi oikein hyvä aito ystävä. Luotettava ihminen, jonka kanssa oleminen ei olisi mitään hemmetin kilpasilla oloa saati vertailua ja toisen kritisointia (että huomaa yhtäkkiä olevansa sellaisessa toisen osapuolen taholta), ja että keskustelujen ei tarvitsisi olla aina mitään niin pätevää ja upeaa ja mahtavaa, vaan olisi spontaanisti hauskaakin, kepeää. On kyllä kaikenlaista tuttua, mutta ei sellainen ole lähellekään sama asia. Ihmisiin on niin vaikea luottaa, ja syystäkin - on tullut huomattua. Luotan vain omaan mieheeni käytännössä, mutta saisi niitä luotettavia enemmänkin olla. :(
4
Viina. Pää täyteen kerran pari kuussa, niin jo helpottaa.
Eihän tuohon auta kuin yläkuloisuus..!