Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko toimeentulotuella..

Vierailija
20.11.2014 |

..asua yksin 50 neliön kaksiossa jossa vuokra 640? Riittääkö rahat ja käskeekö sossut hankkimaan halvempi kämppä tms?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta oman kaupunkisi kohtuulliset asumismenot. Tuskin maksavat koko summaa. Mulla vuokra 600€ ja maksimi 500€, maksan siis "omistani" 100€/kk eli ruokaan ja laskuihin jää vaan 380€.

Vierailija
2/6 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit asua vaikka kartanossa, mutta maksimiasumismenojen erotuksen jälkeen maksat loput kustannukset itse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max vuokra on 650€ mutta se koskee 2 ihmistä eli yhdelle ihmiselle max vuokra on silloin pienempi. Saat asua siinä mutta yli menevän osuuden maksat itse.

Vierailija
4/6 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Ap

Vierailija
5/6 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite saan asumistukea ja työmarkkinatukea, niistä tulee yhteensä jo sen verran että saan maksettua vuokran ja veden. Käteen jää jopa 140e mutta haen myös toimeentulotukea jota saan 337e/kk jotta mulle jää elämiseen se laissa oleva 477e/kk:ssa. kannattaa googletella ja soittaa oman kaupungin sosiaalitoimeen. Ohjeistavat sua hakemaan muitakin tukia ja jos ne ei riitä ni sit soskuun hakemaan se loppuosa...

Vierailija
6/6 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosiaan kaupungista, mitä hyväksytään asumismenoiksi. Sossu ei myöskään voi olettaa, että hetkessä löytää halvemman asunnon, eli pitäisi ottaa se koko vuokra huomioon ainakin muutaman kuukauden. Ellei sitten kaupunki voi tarjota edullisempaa asuntoa.