Mitä miehen isälle lahjaksi? Ideoita kaivataan...
Olisiko mitään vinkkejä? Mitä lahjaksi kohta 70-vuotiaalle miehelle. Ei harrasta mitään. Vaatetta ostettiin jo isänpäivänä ja syntymäpäivänä (lokakuussa). Ei alkoholia, on alkoholiongelmaa :(
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 21:39"]Miten ihmeessä hän päivänsä viettää?? Ei tee mitään eikä ole kiinnostunut mistään?:D
[/quote]
Istuu ja juo kaljaa. Tupakoi ketjussa. Silloin kun ei ole otto päällä korjailee autoja.
Ap :(
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 21:47"]Omalle isälleni ostin 2014- vuoden erä kirjan. Aikoinaan harrastanut metsästystä, joten oiva kirja tässä tapauksessa hänelle. Tykkääkö lukea?
[/quote]
Ei juurikaan lue, ei ainakaan kirjoja. Metsästystä ei ole koskaan harrastanut, kalastusta kylläkin, mutta ei enää.
Ap
Vielä vinkkinä. Tavaran sijaan vois hankkia myös elämyksen. Kiinnostunut autoista, joten rallikyyditys tai jokin muu autoiluun liittyvä elämys. Toisenlainen kokemus on myös illallinen pimeässä. Taatusti erilainen ravintolakokemus. Näitä elämyksiä pääsee selaamaan muun muassa osotteessa: http://www.elamyslahjat.fi/
Jospa ostaisitte Reiskat, niin ehkä alkaisi tohveleita käyttää. Miten olisi jonkun lehden vuosikerta? Tee perheestäsi vaarille Ifolor-kirja. Luulisi, että lapsenlapsia ja heidän vanhempiaankin olisi ihan kiva katsella.
Nyt taitaa jo olla myöhäistä täksi jouluksi, mutta vinkki tulevaan. Kerää kotoasi ja omista kätköistäsi valoluvia, joissa on vanhempasi eri ikäisinä, samoin te lapset ja lapsenlapset ja tee joko itse PowerPointilla tai tilaa Ifolor-kirja perheen historiasta. Minä tein muutama vuosi sitten PowerPointilla mainitunlaisen opuksen, jonka annoin useammallekin lähisukulaiselle joululahjaksi. Varustin kuvat pienillä teksteillä suvun historiasta. Oli muuten todella arvostettu lahja. Suunnittelen nyt laajempaa opusta.
Liput johonkin. Konserttiin, urheilutapahtumaan, teatteriin, kesäteatteriin...
Kännykkä, tabletti, digijärkkäri, himmenninpistorasiat
Autojen korjaukseen liittyvää jotain.. vaikka työkaluja, hyvä valaisin tai tai joku alusta. Polvisuojat, remppahaalari, uudet saappaat.. Kirja, jossa paljon kuvia ja vähemmän tekstiä, autojen historiaa tms.
33 vielä miettii. Entäpä kotimainen, hieno puukko? Otsalamppu, taskulamppu, monitoimipuukkohärpäke. Juu, näitä joitain olen omalle isälleni lahjoittanut! ;)
Miten olisi jotku työkalut? Työkalupakki tms? :) Tai lahjakortti jonnekin mieluisaan paikkaan, joku kauppa, hieronta.. Tykkäiskö sotakirjoista? :)
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 21:40"]Jospa ostaisitte Reiskat, niin ehkä alkaisi tohveleita käyttää. Miten olisi jonkun lehden vuosikerta? Tee perheestäsi vaarille Ifolor-kirja. Luulisi, että lapsenlapsia ja heidän vanhempiaankin olisi ihan kiva katsella.
Nyt taitaa jo olla myöhäistä täksi jouluksi, mutta vinkki tulevaan. Kerää kotoasi ja omista kätköistäsi valoluvia, joissa on vanhempasi eri ikäisinä, samoin te lapset ja lapsenlapset ja tee joko itse PowerPointilla tai tilaa Ifolor-kirja perheen historiasta. Minä tein muutama vuosi sitten PowerPointilla mainitunlaisen opuksen, jonka annoin useammallekin lähisukulaiselle joululahjaksi. Varustin kuvat pienillä teksteillä suvun historiasta. Oli muuten todella arvostettu lahja. Suunnittelen nyt laajempaa opusta.
[/quote]
Tosi ihana idea, voi kun saisi itsekin aikaiseksi!
Jos korkailee autoja niin jotain siihen liittyvää? Hallitunkka, työkaluja tms? Työvaatteita, hanskoja, turvakengät?
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:24"]Hyvät kiikarit. Voi tiirailla lintuja...tai naapureita.
[/quote]
Hah :) Tässä vois olla ideaa :) Kiitos!
Saippuan päälle ei ymmärrä, vaikka syytä olisi...
Ap
Mulla on vähän vastaavanlainen isä. Olen antanut hyvän pyjaman, neulepaidan, kirjoja, lehtitilauksen, leivonnaisia ja joulukukkia.
Saaristolaisleipä on helppo tehdä itse ja maistuu useimmille. Isäni tykkää kovasti kalasta, joten joskus olen koonnut herkkukoriin erilaisia sillejä ja silakoita ja graavia kalaa. Jouluinen kakku on myös aina kiva. Samoin piparit.
Kiitos ideoistanne, eiköhän näistä jotain löydy! :)
Me laitettiin isälle hänen lempiruokiaan,kuten makkarakastiketta ja rusinasoppaa. Ilahtui kovasti.
Mitä vaari yleensä puuhaa? Jokin käytännön elämään liittyvä esine voisi olla ok.