Lue keskustelun säännöt.
Avoinsuhde. Onnistuuko?
20.11.2014 |
Uusi poikaystäväni haluaa avoimen suhteen. Eli ajatuksena näyttäisi olevan, että molemmilla voisi olla suhteessa muitakin seksikumppaneita. En oikein tiedä onko musta siihen.
Onko jollakin kokemuksia? Onnistuuko?
Kommentit (41)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 01:05"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 22:58"]
Voi onnistua ja voit onnistua henkisessä kasvussa tämän suhteen, mutta ei se varmasti helppoa ole. Vaatii luottamusta ja rehellisyyttä, ja sitä ettei olla mustasukkaisia ja omistushaluisia.
[/quote]
Minä tapasin miehen, joka eli avoimessa suhteessa. Suhde täytti mainitsemasi kriteerit. Ihastuin tähän mieheen ja hän minuun, mutta koska en halua osallistua pettämisiin, selvitin asian myös miehen kumppanilta, jonka mukaan hänelle oli aivan ok että harrastaisimme miehen kanssa seksiä. Heidän suhteensa oli kuulemma niin vahvalla pohjalla, ettei siihen väliin kukaan voisi tulla. Varoitin vielä heitä ja kerroin olevani itse asiasta eri mieltä: että nimenomaan seksin harrastaminen on omiaan lähentämään kahta ihmistä toisiinsa. Kumpikin vakuutti kaiken olevan ok, joten suostuin kuvioon "toiseksi naiseksi".
Eipä mennyt kuini pari kuukautta, kun heidän suhteensa oli jo niin huonossa hapessa, että miettivät eroa. Naisen mielestä mies oli alkanut vaikuttaa etäiseltä ja siltä, että joku muu oli hänen elämänsä tärkein ihminen. Mikä yllätys! Tahallani en miestä henkisesti vokotellut, mutta näin kävi kuitenkin. Lopetin yhteydenpidon siinä vaiheessa, kun mies sanoi haluavansa aloittaa suhteen minun kanssani. Minun mielestäni yksi suhde katsotaan ensin luonnolliseen loppuunsa asti, ja sen jälkeen voi miettiä sitten muuta. Toiseen ihastuminen ei minulle tarkoita olemassaolevan suhteen luonnollista loppua - vaan se, että henkilö elää mieluummin yksin kuin senhetkisen kumppaninsa kanssa. Kesken omasta suhteestaan lähtevää henkilöä en kelpuuta suhteeseen kanssani.
Tätä ohjenuoraa noudattamalla olen saanut onnellisen rakkauselämän, jota monet kadehtivat.
[/quote]
Olet harvinaisen kypsä ja fiksu ihminen!