Olisitko kuinka närkästynyt jos istuisit sohvalla rinnat paljaana ja kaksi huoltomiestä hyökkäis mitään ilmottamatta sisään?
Naapuri ilmottanut että hänen ovipuhelin ei toimi kunnolla. Minulla ei toimi ollenkaan mutta en ole viitsinyt siitä ilmotella mihinkään kun asun alimmassa kerroksessa niin helppo käydä avaamassa ovi. Nää huoltomiehet oli siis testailleet minunkin summeria mistä minä en tiedä mitään koska se ei soi. Yhtäkkiä ovikelloa rimpautetaan kerran ja taustalta kuuluu huuto "ei se siel oo mee sisään vaan"! Ja ovi auki. Tosi kiva istua sohvalla pyyhe vyötäisillä yläkroppa paljaana. Äkkiä sain kyllä aamutakin huitastua päälleni mutta eihän toi voi olla ok rynnätä toisen kotiin yht äkkiä?! Sain toimivan ovipuhelimen mutta noitten huoltomiesten käytös jäi vaivaamaan.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne huoltomiehet eivät erehtyisi tekemään tuota toista kertaa, sen reipasta satikutia olisivat saaneet. Ihan sama, vaikka minulla olisi ollut pilkkihaalarit päällä.
Kuka istuu olohuoneessa rinnat paljaana, saati pilkkihaalareissa?
Mä saatan kuljeskella alasti suihkun jälkeen kotonani. Miksi pitäisi pukeutua heti kun kukaan ei näe? En tietenkään istu sohvalla paljaalla pyllyllä hygieniasyistä mutta muuten voin olla alasti tai alkkareissa tissit paljaana.
Olen huomannut, että ketju kannattaa laittaa päälle, jos sellainen on.
Kaikkien asennus- ja huoltomiesten käynnit on aina sitä, että ovikellon soitto kerran ja sitten sisään. Se on kiva, jos on juuri suihkusta tullut.
En tajua, miksi oletus on se, ettei ketään ole kotona. Nyt on sentään korona-aika, jolloin ollaan usein etätöissä.
Hirveän huonosti yrität esittää naista.
En suosittele näyttämötaiteita, kirjallista alaa enkä mitään mikä edellyttää sosiaalisia havaitsemiskykyjä.
Kärrypojaksi voit päästä. Ehkä.
Pitäisi olla paljon ennakkoon joku lappu ilmoitustaululla tai postiluukusta jaettuna ennen kuin rynnitään asukkaiden asuntoihin ties millä verukkeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin enemmän kuin närkästynyt. Minulle on ihan vieras ajatus, että huoltomiehet voivat vain lampsia sisään kotiini. Olen asunut lähes koko aikuisikäni ulkomailla ja ei missään asuinmaassani ole ollut tuollaista käytäntöä. Ei huoltomiehillä ole edes avaimia, millä tulla sisään.
Sama juttu. Meidän talossa on asunnoissa erilaisia etuovia ja erilaisia lukkoja. Jokaisen asunnon omistaja valkannut millaiset haluaa. Ei ole olemassa yleisavainta jolla pääsisi kaikkiin asuntoihin.
Höpöhöpö, pakko olla jo pelkän vesivahingon/tulipalon kannalta ja vaikka mukamas omistaisit asunnot, asut silti taloyhtiössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin enemmän kuin närkästynyt. Minulle on ihan vieras ajatus, että huoltomiehet voivat vain lampsia sisään kotiini. Olen asunut lähes koko aikuisikäni ulkomailla ja ei missään asuinmaassani ole ollut tuollaista käytäntöä. Ei huoltomiehillä ole edes avaimia, millä tulla sisään.
Sama juttu. Meidän talossa on asunnoissa erilaisia etuovia ja erilaisia lukkoja. Jokaisen asunnon omistaja valkannut millaiset haluaa. Ei ole olemassa yleisavainta jolla pääsisi kaikkiin asuntoihin.
Höpöhöpö, pakko olla jo pelkän vesivahingon/tulipalon kannalta ja vaikka mukamas omistaisit asunnot, asut silti taloyhtiössä.
Tuossa oli kyse ulkomaista.
Tosi rasittavaa, että joillain näillä huoltomiehillä ja remppamiehillä ei ole mitään kunnioitusta toisten kotirauhaa, tai yksityisyyttä kohtaan. Töitä ei tulla tekemään, milloin on sovittu ja sitten paukataan sisään yleisavaimella milloin sattuu, vaikka on erikseen kahdesti kielletty tekemästä niin. Onneksi ei ollut koira yksin kotona. En halua ottaa sitä riskiä, että oma rakas lemmikki joutuu lopetusuhan alle, jos puree kotiin avaimilla tullutta vierasta miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä se kävi ilmi ja miten se liityy asiaan?
Vierailija kirjoitti:
En yhtään. Olen noin usein kun ilmoittavat tulostaan. Olen mies, mutta feministien mielestä tällä ei ole merkitystä, joten suut suppuun.
Miksi miehet ovat usein näin huonoja ymmärtämään lukemansa? Palstalla tämä tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus. Pääasiallinen ongelma oli siis se ilmoittamatta tuleminen.
Ja ap:lle: olisin hyvin närkästynyt vaikka olisin ollut täysin pukeissa ja hyvin edustuskelpoisena. Kenenkään kotiin ei noin vain tunkeuduta. Ehdottomasti olisin yhteydessä esimiehiinsä, olisin ollut jo heti kun asia tapahtui koska suuttumus kuitenkin laantuu ja tällaisen tempun aiheuttama palaute menee parhaiten perille kun se tulee suoraan sydämestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti meinaat, että jos on tulipalo, tai vettä tulvii rappuun tai naapuriin, niin joku lähtee etsimään ja hakemaan jotain avainnippuja? Eiköhän silloin mennä ovestä läpi vähän järemmin keinoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekasta lainatusta viestistä. Liittyy siten, että suomalaiset asumisnormit ei ole kansainvälisiä käytäntöjä. Varsinkin vähänkin köyhemmissä maissa ei todellakaan olisi ok, että ulkopuolisilla on avaimet asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä on jo muutama vuosi kun tulin töistä ja ihmettelin koiran käytöstä kun oli ihan vauhkona. Rupesin laittamaan ruokaa ja ihmettelin kun hanat keittiössä väänetty vinksinvonksin ja sama kylppärissä. Itse jätän ne aina samaan asentoon. Silloin en voinut kuvitella että kodissani joku kävisi omin lupineen vaan ajattelin vaan että parempi unohtaa koko juttu ennenkuin rupean epäilemään omaa mielenterveyttäni. Eikö noista pitäisi jättää vähintään lappu että olemme joutuneet käymään kodissanne siitä ja siitä syystä?ap
Ei niistä mitään lappuja jätetä vaan ne laput toimitetaan hyvissä ajoin etukäteen jos jonkun asuntoon on asiaa. Asia erikseen sitte joku kriittinen hätä kuten vaikka vesivahinko. Jonkun ovipuhelimen takia ei ole kenenkään kotiin mitään asiaa.
Aina ei tosiaan ole etukäteen suunnitellusta visiitistä kyse kuten itsekin huomautat ja tällöin, kuin myös silloin jos asiasta on sovittu etukäteen ja käyvät kun et ole kotona, jättävät lapun käynnistään tai ovat yhteydessä puhelimitse tms. Käynnistä (kuka, miksi, milloin) on aina kerrottava, laki vaatii.
Tuota apn kuvailemaa tapahtuu yllättävän usein. Verkosta löytyy useita dokumenttivideoita aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Tosi rasittavaa, että joillain näillä huoltomiehillä ja remppamiehillä ei ole mitään kunnioitusta toisten kotirauhaa, tai yksityisyyttä kohtaan. Töitä ei tulla tekemään, milloin on sovittu ja sitten paukataan sisään yleisavaimella milloin sattuu, vaikka on erikseen kahdesti kielletty tekemästä niin. Onneksi ei ollut koira yksin kotona. En halua ottaa sitä riskiä, että oma rakas lemmikki joutuu lopetusuhan alle, jos puree kotiin avaimilla tullutta vierasta miestä.
Todella harmi että kaikki "remppamiehet" eivät pysty ajoittamaan kaikkea olemistaan vain sinun takia ja sinähän olet vain yksi ja ainut asiakas. Pahoittelut että me kaikki "remppamiehet" olemme pervoja ja meillä ei ole aikaa palvella jokaista yksilöä juuri sinä päivänä kun teille sopii, tiedän meidän pitäisi odotella kuukausia että joillekin sopii että tulemme. Saisinko suositella omakotitaloa joillekin komentoijille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä aiemmasta kommentistaan ja liittyy varmaan siten ettei ole samoja sääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Tuota apn kuvailemaa tapahtuu yllättävän usein. Verkosta löytyy useita dokumenttivideoita aiheesta.
Joskus yllättäjät ovat olleet putkimiehiä, sähkömiehiä tai puutarhureita. Puutarhurit yllättävät yleensä kun henkilö on ottamassa aurinkoa takapihalla olevan uima-altaan äärellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella harmi että kaikki "remppamiehet" eivät pysty ajoittamaan kaikkea olemistaan vain sinun takia ja sinähän olet vain yksi ja ainut asiakas. Pahoittelut että me kaikki "remppamiehet" olemme pervoja ja meillä ei ole aikaa palvella jokaista yksilöä juuri sinä päivänä kun teille sopii, tiedän meidän pitäisi odotella kuukausia että joillekin sopii että tulemme. Saisinko suositella omakotitaloa joillekin komentoijille?
Onpa sinulla huono asenne. En ole ikinä, koskaan pyytänyt ketään tulemaan tänne erikseen, vaan yrittänyt sopia että esim meidän asunto ekana, tai vikana listalla jotta pystyn olemaan kotona. Samoin se, että he ovat ilmoittaneet tulevansa päivänä X klo. Y, odotan koko päivän käyntiä, jota ei ikinä tapahdu ja sitten jonain ihan toisena päivänä ilman mitään ilmoitusta paukkaavat sisään avaimella. SE ON MINUN KOTI. Yritä mahduttaa paksuun kalloosi. Sitten kun sinun nimesi on asuntolainapapereissa ja postiluukussa, voit päsmäröidä mielin määrin miten täällä toimitaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisin närkästynyt ja ilmoittaisin asiasta isännöitsijälle, sillä huoltomiehet eivät saa tulla ilmoittamatta. Myös vuokralaisella on oikeus kotirauhaan.
Sanoohan sen maalaisjärkikin että ennalta ilmoittamatta ei mennä toisen kotiin. Siellähän voi olla vaikka millaiset S&m leikit menossa. Yleisempää varmaan on, että asukas voi olla tulossa suihkusta alasti, tai asukkaalla voi olla lemmikkejä jotka pääsevät karkuun kun sisään törmätään varomattomasti.
Meidän taloyhtiön isännöitsijä ei välittänyt ainakaan, kun kerroin hänelle, että huoltomiehet kävivät ilmoittamatta mitään tulostaan.
Sekin on eri asia että on etukäteen sovittu jostain rempasta ja asukas tietää että kulkua tulee olemaan ja osaa varautua. Ap:n kuvailema tilanne, että tullaan sisään täysin ilmoittamatta, ei ole hyväksyttävää.