Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisitko kuinka närkästynyt jos istuisit sohvalla rinnat paljaana ja kaksi huoltomiestä hyökkäis mitään ilmottamatta sisään?

Vierailija
29.09.2021 |

Naapuri ilmottanut että hänen ovipuhelin ei toimi kunnolla. Minulla ei toimi ollenkaan mutta en ole viitsinyt siitä ilmotella mihinkään kun asun alimmassa kerroksessa niin helppo käydä avaamassa ovi. Nää huoltomiehet oli siis testailleet minunkin summeria mistä minä en tiedä mitään koska se ei soi. Yhtäkkiä ovikelloa rimpautetaan kerran ja taustalta kuuluu huuto "ei se siel oo mee sisään vaan"! Ja ovi auki. Tosi kiva istua sohvalla pyyhe vyötäisillä yläkroppa paljaana. Äkkiä sain kyllä aamutakin huitastua päälleni mutta eihän toi voi olla ok rynnätä toisen kotiin yht äkkiä?! Sain toimivan ovipuhelimen mutta noitten huoltomiesten käytös jäi vaivaamaan.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin enemmän kuin närkästynyt. Minulle on ihan vieras ajatus, että huoltomiehet voivat vain lampsia sisään kotiini. Olen asunut lähes koko aikuisikäni ulkomailla ja ei missään asuinmaassani ole ollut tuollaista käytäntöä. Ei huoltomiehillä ole edes avaimia, millä tulla sisään.

Sama juttu. Meidän talossa on asunnoissa erilaisia etuovia ja erilaisia lukkoja. Jokaisen asunnon omistaja valkannut millaiset haluaa. Ei ole olemassa yleisavainta jolla pääsisi kaikkiin asuntoihin.

Höpöhöpö, pakko olla jo pelkän vesivahingon/tulipalon kannalta ja vaikka mukamas omistaisit asunnot, asut silti taloyhtiössä.

Oikeasti meinaat, että jos on tulipalo, tai vettä tulvii rappuun tai naapuriin, niin joku lähtee etsimään ja hakemaan jotain avainnippuja? Eiköhän silloin mennä ovestä läpi vähän järemmin keinoin.

Yleisesti vahemmän on räjähtäviä paloja tai veden paisumuksia ja silloin ensin yritetään ihan avaimilla? Tuliko jollain ihan uutena tietona, jos palohälyytin soi asunnossasi, ei sinne mennä kirveillä ensimmäisenä ovesta läpi.

Vierailija
62/87 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Filmataanko sillä uusinta Naughty America filmiä? Ainakin juonikuvio viittaa siihen: nainen rinnat paljaana sohvalla kun sinne saapuu kaksi huoltomiestä...en kerro enempää.

Miksi sitä filmattaisiin Porvoossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotirauhan häirintää, jos jaksat oikeuteen mennä. Raiskaustarinalla saat paremman korvauksen.

Ei tässä nyt mihinkään oikeuteen olla menossa, saati sairaita tarinoita keksimässä. Kunhan avauduin. Eikä miesten käytös luvatta sisään ryntäämistä lukuunottamatta ollut mitenkään asiatonta. Toisen naamasta näki että tajus jopa hävetä mutta toinen senkun möykkäs menemään.ap

Sun asemassa tekisin todella tiukkasanaisen reklamaation isännöitsijälle. Todella asiatonta käytöstä huoltomiehiltä.

Vierailija
64/87 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota apn kuvailemaa tapahtuu yllättävän usein. Verkosta löytyy useita dokumenttivideoita aiheesta.

Joskus yllättäjät ovat olleet putkimiehiä, sähkömiehiä tai puutarhureita. Puutarhurit yllättävät yleensä kun henkilö on ottamassa aurinkoa takapihalla olevan uima-altaan äärellä.

Minä löysin videon, jossa yllyttäminen tapahtui metsässä ja siinä oli myös takaa-ajoa.

Vierailija
65/87 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin enemmän kuin närkästynyt. Minulle on ihan vieras ajatus, että huoltomiehet voivat vain lampsia sisään kotiini. Olen asunut lähes koko aikuisikäni ulkomailla ja ei missään asuinmaassani ole ollut tuollaista käytäntöä. Ei huoltomiehillä ole edes avaimia, millä tulla sisään.

Sama juttu. Meidän talossa on asunnoissa erilaisia etuovia ja erilaisia lukkoja. Jokaisen asunnon omistaja valkannut millaiset haluaa. Ei ole olemassa yleisavainta jolla pääsisi kaikkiin asuntoihin.

Höpöhöpö, pakko olla jo pelkän vesivahingon/tulipalon kannalta ja vaikka mukamas omistaisit asunnot, asut silti taloyhtiössä.

Ai että tulipalotilanteessa ensin hälytetään huoltomies, sitten palomiehet odottelee, että huoltomies saapuu paikalle, sitten huoltomies avaa yksitellen ovet, että palomiehet pääsee hommiinsa? 

Vierailija
66/87 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa asentaa oveen turvalukko lisäksi. Ei käy kukaan enää yleisavaimella.

Vierailija
67/87 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota apn kuvailemaa tapahtuu yllättävän usein. Verkosta löytyy useita dokumenttivideoita aiheesta.

Joskus yllättäjät ovat olleet putkimiehiä, sähkömiehiä tai puutarhureita. Puutarhurit yllättävät yleensä kun henkilö on ottamassa aurinkoa takapihalla olevan uima-altaan äärellä.

Välillä käy niin päin että asiakas yllättää paikalle tilatun putkimiehen tai pizzakuskin.

Vierailija
68/87 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi rasittavaa, että joillain näillä huoltomiehillä ja remppamiehillä ei ole mitään kunnioitusta toisten kotirauhaa, tai yksityisyyttä kohtaan. Töitä ei tulla tekemään, milloin on sovittu ja sitten paukataan sisään yleisavaimella milloin sattuu, vaikka on erikseen kahdesti kielletty tekemästä niin. Onneksi ei ollut koira yksin kotona. En halua ottaa sitä riskiä, että oma rakas lemmikki joutuu lopetusuhan alle, jos puree kotiin avaimilla tullutta vierasta miestä.

Todella harmi että kaikki "remppamiehet" eivät pysty ajoittamaan kaikkea olemistaan vain sinun takia ja sinähän olet vain yksi ja ainut asiakas. Pahoittelut että me kaikki "remppamiehet" olemme pervoja ja meillä ei ole aikaa palvella jokaista yksilöä juuri sinä päivänä kun teille sopii, tiedän meidän pitäisi odotella kuukausia että joillekin sopii että tulemme. Saisinko suositella omakotitaloa joillekin komentoijille?

Onpa sinulla huono asenne. En ole ikinä, koskaan pyytänyt ketään tulemaan tänne erikseen, vaan yrittänyt sopia että esim meidän asunto ekana, tai vikana listalla jotta pystyn olemaan kotona. Samoin se, että he ovat ilmoittaneet tulevansa päivänä X klo. Y, odotan koko päivän käyntiä, jota ei ikinä tapahdu ja sitten jonain ihan toisena päivänä ilman mitään ilmoitusta paukkaavat sisään avaimella. SE ON MINUN KOTI. Yritä mahduttaa paksuun kalloosi. Sitten kun sinun nimesi on asuntolainapapereissa ja postiluukussa, voit päsmäröidä mielin määrin miten täällä toimitaan.

"En ole ikinä, koskaan pyytänyt ketään tulemaan tänne erikseen, vaan yrittänyt sopia että esim meidän asunto ekana, tai vikana listalla jotta pystyn olemaan kotona." Nämä on juuri niitä helppoja asiakkaita, ei väliä koska tulette kunhan tulette kun sanon että saatte tulla. Ne ajat jotka sovitaan kuukausia aikaisemmin on yleisesti vain sinne päin aikoja, yleisesti kyllä pyritään soittamaan päivää kahta aikaisemmin ja ilmoitetaan tulemisesta. Ei meitä "remppamiehiä" oikeasti kiinnosta teidän sekasotkut tai pikkari lootat, me teemme siellä työmme ja poistumme. Ei meidän alaa olisi jos meistä aina vaitettaisiin ja jaksettaisiin nuuskia jotain turhia. Nopeasti vain paivä sisään ja omaan kotiin joka ei ole taloyhtiö ja siellä odottaa vaimo joka ei kärsi vainoharhaisuudesta.

Vierailija
69/87 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin alasti nukkumassa kun joku huoltoukko tuli testailemaan hanoja. Pikkuisen ehkä säikähdin että mitä helvettiä. Kävi laskemassa hetken vettä hanoista ja lähti. Oli kuulemma ihan ilmoitustaululla kerrottu asiasta...

Vierailija
70/87 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin hyvin närkästynyt, koska heillä ei ole mitään asiaa asuntooni ilmoittamatta.  Siis ei minun läsnäollessani sen paremmin kuin poissa ollessani.   

Aivan ilmeisesti kyse ei ollut tapauksessasi edes mistään hätätapauksesta.

Ongelmani eivät olisi rintani.   Ongelmani olisi kotirauhan rikkominen.  Valittaisin sille, joka oli vastuussa näiden kutsumisesta ilmoittamatta.

Vierailija
71/87 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan mies ei ole niin itsetuhoinen että haluaisi yllättää saati nähdä alasti näitä täti ammattivalttajia.

Vierailija
72/87 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt että taloyhtiössä tehdään remonttia ja olin alasti kun remonttimiehet saapuivat. Taas yksi tosi tarina suomesta.

Vierailija
73/87 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että tulipalotilanteessa ensin hälytetään huoltomies, sitten palomiehet odottelee, että huoltomies saapuu paikalle, sitten huoltomies avaa yksitellen ovet, että palomiehet pääsee hommiinsa? 

Tainnut näkyä tuota toimintaa ihan kotimaisissa 112 ja poliisit tosi tevee jaksoissa?

74/87 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hotellihuoneessa ystäväni kanssa, joka oli mennyt suihkuun. Yhtäkkiä hirmuääninen palohälytys meni päälle (jälkeen päin selvisi että hälytys oli tullut naapurihuoneesta). Ovesta paukkasi sisään mitä lie palohälytysmiehiä. Juuri sillä hetkellä ystäväni päätti tulla ulos suihkusta, ilkosen alasti. Tyrkkäsin hänet takaisin kylpyhuoneeseen ja paiskasin oven kiinni perässään, mutta tyyppien verkkokalvolle mahtoi jäädä unohtumaton kuva laihasta ja karvaisesta suomalaisesta naisesta.

Vierailija
75/87 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne huoltomiehet eivät erehtyisi tekemään tuota toista kertaa, sen reipasta satikutia olisivat saaneet. Ihan sama, vaikka minulla olisi ollut pilkkihaalarit päällä.

Kuka istuu olohuoneessa rinnat paljaana, saati pilkkihaalareissa?

Istahdin sohvalle vastaamaan veljenpoikani viestiin ja vilksin samalla uutiset.ap

Vierailija
76/87 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo monta vuotta aikaa, mutta mulle kävi vastaavanlainen tilanne. Olin suihkussa ja arvelin kyllä kuulleni jotain pientä rapinaa, mutta en kiinnittänyt siihen isompaa huomiota. Kun tulin kylppäristä, niin sydän hyppäsi kurkkuun, kun näin kaksi tuntematonta miestä ruuvailemassa parvekkeen ovenkahvaa. Onneksi olin vetaissut pyyhkeen päälle ennen kuin astuin kylppärissä ulos, mutta kyllä siinä oltiin noloja sekä minä, että nuorehkot remppamiehet. Remontista oli ilmoitettu ilmoitustaululla, mutta viesti oli mennyt mulla ohi.

Vierailija
77/87 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Namskis, aloittaja levitti leveät pakaransa Ranelle, jonka siitin työntyi auki ammattovaan syljellä kostutettuun peräaukkoon samalla kun Eskon kivikova kulli souti aloittajan märässä karvatussussa. Miehet puristelivat aloittajan kookkaita lolloja aloittajan ulistessa nautinnosta hämillään.

Vierailija
78/87 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Namskis, aloittaja levitti leveät pakaransa Ranelle, jonka siitin työntyi auki ammattovaan syljellä kostutettuun peräaukkoon samalla kun Eskon kivikova kulli souti aloittajan märässä karvatussussa. Miehet puristelivat aloittajan kookkaita lolloja aloittajan ulistessa nautinnosta hämillään.

Näinhän siinä pääsi käymään. Ap teki miehet kiimaiseksi jne.

Vierailija
79/87 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisen kiva näin etätyöaikaan, olet puhumassa jossain tärkeässä etäpalaverissa joka vaikkapa tallennetaan ja jaetaan sadoille ihmisille ja yhtäkkiä joku huoltomies tunkee ovesta sisään ja koira saa hepulin ja alkaa haukkua hullun lailla.. Joo, ihan kiva olis jos ilmoittaisivat tulostaan etukäteen. Onneksi asun nykyään omakotitalossa.

Vierailija
80/87 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun yläkerrassa tapahtui iso vesivahinko ja koko yön katsoin, mistä vettä tursuaa ja siirtelin omaisuutta kuivemmille alueille. Aamuyöstä menin nukkumaan ja heräsin siihen, että kaksi miestä seisoi tupakeittiössä. Ennen kuin ehdin tajuta tilannetta, niin toinen mies sanoi tosi ärsyttävällä äänellä: "Paa ees se ovi kiinni tai jotain".  Aivan kuin olisin ollut alasti julkisella paikalla ketarat ojossa.

Lähes vuoden asunnossa tehtiin remonttia ja kuka tahansa saattoi tulla milloin tahansa ilmoittamatta avaimilla sisään. Melkoisella varmuudella ilmoitettuna ajankohtana ei tultu, vaan minun kotiini tultiin kun sattui huvittamaan. Eräänä viikonloppuna ovikello soi ja olin menemässä avaamaan ovea. Ennen kuin ehdin ovelle, kaksi ulkomaalaista miestä tuli avaimilla sisään (viitaten maahan, jossa naisilla on koiran oikeudet). Siihen saakka olin ajatellut, että ainakin viikonloppuina saan olla rauhassa ja kukaan vieras ei tule avaimilla sisään.

Meidän vuokranantaja välittää rupusakin oikeuksista sen verran, että asukkaalle ilmoitetaan asuntoihin kohdistuvista huoltotoimista laittamalla ilmoituslappu "jonnekin" oveen tai seinälle, mutta ei kuitenkaan ilmoitustaululle. Jos asukas haluaa tietää, milloin yleisavaimilla ollaan tulossa asuntoihin, niin on parin päivän välein kierrettävä taloyhtiön seinät ja ovet, jos niihin olisi ilmestynyt asiasta kertovia ilmoituslappuja.

Ihan asiallisesti toimien, joka asuntoon pitäisi jakaa ilmoituslappu, jos asuntoihin ollaan tulossa yleisavaimilla. Lisäksi asiasta olisi ilmoitettava ajoissa. Jostakin syystä käytännöksi on muodostunut, että ovikelloa kilautetaan muodollisesti ja samaan hengenvetoon tullaan avaimilla sisään.

Kuten on jo kirjoitettu, niin hätätapauksessa asuntoon voidaan tietenkin tulla ilmoittamatta.