Työtön tulossa kylään, mitä tarjottavaksi?
Kommentit (50)
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 15:19"]
Tee jotain hyvää ruokaa josta on helppo vaikka antaa mukaan osa vieraan lähtiessä, jos tämä siis haluaa.
Vaikka lasagnea ja siitä sitten kunnon pala lähtiessä mukaan.
Lisäksi kaffin kanssa jotakin hyvää leivosta/kakkua/pulla jne.
Jos itse olisin työtön niin kyllä arvostaisin sitä, että saisin kyläilyreissulta matkaan parin päivän eväät!
[/quote]
Siis häh? Aloitus nyt (toivottavasti) oli läppä, mutta luuleeko joku että työttömyys tarkoittaa automaattisesti jossain köyhyysloukussa olemista?
Mikä helvetin kysymys tämä on? Tarjoat samaa, mitä muillekin vieraillesi yleensä. Ei tarvitse eriarvoistaa mihinkään suuntaan ketään, oli töitä tai ei. Tuskin tämä työtön nyt odottaa mitään ihmeempää, varsinkaan jotain parin päivän eväitä, niinkuin joku ehdotti. Älä tee asiasta numeroa.
Toivon kyllä todella että tämä oli provo, mutta siltä varalta ettei ollut niin vastaan...
Lihaa, se on kallista ja työtön tykkää.
Extrapojoja saat jos vinkkaat työttömälle ettei se mitään lammasta ole, vaan työkkärin virkailijan hyvin riiputettua lihaa.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 15:19"]Tee jotain hyvää ruokaa josta on helppo vaikka antaa mukaan osa vieraan lähtiessä, jos tämä siis haluaa.
Jos itse olisin työtön niin kyllä arvostaisin sitä, että saisin kyläilyreissulta matkaan parin päivän eväät!
Eikä sitä tarvi sillain selvä eleisesti antaa, että "Otahan nyt tästä ruokaa mukaan ku oot työtön eikä sulla oo varaa syödä kunnolla" vaan ihan voit kysästä, että "Ku tuli tuota ruokaa tehtyä vähä turhankin paljon niin et viittis ottaa vähä mukaas siitä" ;)
[/quote]
Täällä yksi työtön voi kertoa että työtön ei ole sama kuin köyhä/varaton/tuloton. ;)
Säälipillua jos on komee, pitkä miäs
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 15:34"]
Säälipillua jos on komee, pitkä miäs
[/quote]
Miksi sääli?
Työtön on etuoikeutetussa asemassa. Hänellä on vapaa-aikaa loputtomasti, eikä hänen tarvitse juosta oravanpyörässä ja uupua työntekoon.
Riipouu oletko samassa kastissa vai kuvitteletko olevasi jossain eri sfääreissä ...
Kuullostat ainakin ufolta.
Jotain kannustinloukulla pyydystettyä tai vakkaipa oravanpyörästä tippunutta oravaa. Ovat työttömän herkkua.
Anna mun kaikki kestää! Kunka paljon tyhmiä maa jaksaa pinnallaan kantaa?
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 15:27"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 15:19"]
Tee jotain hyvää ruokaa josta on helppo vaikka antaa mukaan osa vieraan lähtiessä, jos tämä siis haluaa.
[/quote]
Siis häh? Aloitus nyt (toivottavasti) oli läppä, mutta luuleeko joku että työttömyys tarkoittaa automaattisesti jossain köyhyysloukussa olemista?
[/quote]
Minusta voisit jo etukäteen soittaa ja pyytää häntä ottamaan mukaan ainakin kylmäkassi, termari ja isohko reppu. Sen sitten pakkaat lähtiessä, että köyhä työtönkin saa syödä edes kerran putkessaan pötsinsä pullolleen!
Sainpahan päivän naurut :D enpä ole ikinä miettiny tarjottavia tuolta kantilta.
Suolatonta kaurapuuroa, kyllä se sille kelpaa
Kannattaa muuten sitten koko ajan ja kautta rantain viittailla siihen työttömän työttömyyteen. Sopiva frekvenssi on sellainen noin 2-3 lausetta jostain muusta asiasta, ennen kuin siihen työttömyyteen palataan. Voit hyödyntää sitä työtöntä pitämällä häntä yleisönä ja katsojana sille, miten työllistyneet elävät. Näin hän pysyy kiinni ajatuksen syrjässä siitä, kuinka tulee elää.
Suolavedessä keitettyä makaronia ja ketsuppia, samalla haukut luuseriksi.
Harmi kun toi marja-aika jo meni, muuten oisit voinut antaa sille ämpärin kouraan ja käskee hakeen marjat jälkkäriä varten.
Ja muutenkaan kannattaako sille nyt ihan vastikkeetta mitään ateriaa tarjota, laiskistuu vaan ja alkaa joka paikassa kohta odottaa ilmaista ateriaa. Pistä ainakin tiskaamaan jos et muuta keksi.
Älä ainakaan huonoja pullia tarjoa jos haluat että kaveri tulee kyläileen uudelleenkin.
Itse olen virallisesti pitkäaikaistyötön, silti syön ulkona vähintään kerran päivässä ja tilille napsahtaa enemmän kuin parhaalle kaverilleni palkkaa. Nyt on ollut jo vuosi aikaa nauttia vapaa-ajasta, kuntoilusta, kulttuurista ja lukemisesta, kiitos ansiosidonnaisen.
Töitä tietenkin! Tyhmä kysymys! O.o