Grillatulle kanalle ja kasviksille kastike?
Kommentit (17)
Tee kylmä tahinikastike. Sekoita tahiniin suolaa, pippuria, sitruunaa tai etikkaa sekä hienoksi silputtua valkosipulia. Lisää sen verran vettä tai valkoviiniä, että paksuus on sopiva. Anna tekeytyä jääkaapissa muutama tunti, niin maut tasoittuvat. Tuo tarjolle viileänä.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 14:41"]
Tee kylmä tahinikastike. Sekoita tahiniin suolaa, pippuria, sitruunaa tai etikkaa sekä hienoksi silputtua valkosipulia. Lisää sen verran vettä tai valkoviiniä, että paksuus on sopiva. Anna tekeytyä jääkaapissa muutama tunti, niin maut tasoittuvat. Tuo tarjolle viileänä.
[/quote]
Tämä itämaistuu kivasti, kun laittaa vielä hiukan soijakastiketta ja raastettua inkivääriä. Mustan pippurin voi korvata chilillä.
Kanasta en tiedä, mutta grillattu kissa ja kasvikset maistuu herkulliselta kermapippurikastikkeen kanssa.
Itse laittaisin jotain sitruunaista,ei mitään kermaa ainakaan mun lautaselle!
Minä tykkään kanalla kylmistä kastikkeista niin tekisin kermaviilikastikkeen, johon korianteria, sitruunan mehua ja mietoa chiliä tuoreena tai sitten kuivana.
Onpas täällä taas hyviä vastauksia...
-ei ap
bearnaise tai choron olis mun vaihtoehdot
Mä tekisin raikkaan mukaillun tsatsikin. Voit raastaa itse kurkun puolikkaan juustoraastimella ja valittaa hetken lävikössä. Sillä aikaa kuorit valkosipulin, puristat sen paksun luonnonjugurtin sekaan, lisäät vähän suolaa ja pippuria ja maustat muuten makusi mukaan. Sekoita kurkkuraaste joukkoon ja anna vetäytyä pikku hetki.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 18:22"]Mä tekisin raikkaan mukaillun tsatsikin. Voit raastaa itse kurkun puolikkaan juustoraastimella ja valittaa hetken lävikössä. Sillä aikaa kuorit valkosipulin, puristat sen paksun luonnonjugurtin sekaan, lisäät vähän suolaa ja pippuria ja maustat muuten makusi mukaan. Sekoita kurkkuraaste joukkoon ja anna vetäytyä pikku hetki.
[/quote]
Ihana ajatus... Valittaa hetken lävikössä ennen kuin jatkaa kokkailua... XD
Jonkun viinillä maustetun liemen, en kermaisia enkä suurustettuja.
Välttämättä ei tarvitse ollenkaan.
Keität omassa teurasliemessään vaan
Miksi kastiketta ollenkaan? Kun hieroo kanan pintaan mausteita ja laittaa nahan alle voita niin ei se mitaan kastikkeita tarvitse. Sama kasvisten kanssa, ehka sitruunaa puristettuna. Tein eilen wokissa bok choita ja maustoin kevyesti pippurilla, suolalla, paprikalla ja srirachalla ja soin pihvin kanssa ilman mitaan kastikkeita.
Vihreäkantinen creme bonjour on oikeasti aivan yliveto kastike broilerille ja uunijuureksilla. Se on hieman dippimäinen kylmä kastike, aivan todella hyvä yhdistelmä.
Ketsuppi