Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen Työ -palkinto

Vierailija
20.11.2014 |

Feministien masinoima Miehen Työ -palkinto meni tänä vuonna Poikien Talolle Helsinkiin. Poikien Talo on "avoin yhteisö 10-28 -vuotiaille pojille". Kaikki työntekijät ovat miehiä. Toiminta on erityisesti panostunut seksuaalisuuteen, sen pohtimiseen ja siitä keskustelemiseen. Toiminnassa osallistutaan esimerkiksi transmiesten äänipajaan ja Pride -marssille. Toiminta. Koulupojat kutsuvat paikkaa pilkallisesti "homohimaksi".

Mitä mieltä olet, järjestääkö Poikien Talo sopivaa ohjelmaa 10 vuotiaista alkaen? Päästäisitkö lapsesi toimintaan?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ehdottomasti päästäisin ja olen päästänytkin. Nuo asiat, mitkä mainitsit ovat vain osa Poikien Talon toimintaa ja kyllä siellä katsotaan tilanteen mukaan minkä ikäisille tarjotaan mitäkin. Linkaamastasi osiostakin se käy ilmi. Kannattaa mennä itse tutustumaan ja paikkaan ja henkilökuntaan.

Eikähän tuo "Homohima" on poikien itse kehittämää ennakkoluuloa paikasta ja mitäpä alakouluikäiset pojat eivät nimittelisi. Vertaansa oleva paikka, jossa kunnioitetaan erilaisia poikana olemisen tapoja painostamatta heitä mihinkään tiettyyn suuntaan. Luotettavat aikuiset ovat siellä läsnä ja luovat turvallista tilaa, jossa jokaisen pitäisi pystyä olemaan oma itsensä. Ja ongelma onkin juuri tässä, että monen pojan on edelleen hyvin haastavaa löytää itselleen turvallisia paikkoja, joissa tulee huomioiduksi omana itsenään ja pystyy sitä myös pohtimaan. Tästä päästäänkin tähän seuraavaan, eli...

Pride ja transpoikien kohtaamisen kautta huomioidaan poikana olemisen moninaisuutta ja Poikien Talo haluaa tehdä töitä sen eteen, että pojilla olisi helpompaa olla tässä yhteiskunnassa riippumatta siitä minkälainen ominaisuuksiltaan tai taustoiltaan on. Tämän huomioiminen toiminnassa myös tältä osin on hyvin ymmärrettävää ja mielestäni tärkeää, koska esimerkiksi viimeisten tilastojen mukaan seksuaalivähemmistöön kuuluvista n. 80% tulee kiusatuksi ja syrjityksi koulussa ja 40% heistä OMASSA KODISSAAN.

Vierailija
2/3 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikien talosta en tiedä, mutta tyttöjen talolla olen käynyt muutamaan kertaan. Jos meno on samanlaista, niin miksi en päästäisi 10-v pikkuveljeäni (lasta minulla ei ole, onneksi) sinne mukaan? Ainakin minä tykkäsin todella paljon tyttöjen talosta. Hienoa, että pojillekkin on oma paikka, minne voi mennä. t. 16v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kävijät kertovat kokemuksistaan ulkopuolisille, joten aika objektiivinen sinänsä. Tuore työ.

https://www.theseus.fi/handle/10024/80336

Ja tässä vielä toinen työ, jossa perehdytään Poikien Talon työotteeseen ja ytimeen eli kohtaamiseen:

http://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/77148/Seppila_Sami.pdf?sequence=1

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan