Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku kasvattunut sitruunapuuta siemenestä?

Vierailija
03.09.2006 |

Itse olen , ja puu on jo viitisen vuotta vanha ja kasvaa pituutta, mietin vaan että uskallanko katkoa, että alkaisi haarautua vai kuoleeko?



Paksuin kohta on peukalon paksuinen

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysäisin juuri muistaako vuotta ja muisteli

että olisi ollut 1987 kun tämä tapahtui.

Siis kohta 20v. vanha ja edelleen lastemme

mummolassa kasvaa! On jo varmaan reilut

1,5 metriä korkea.

Vierailija
2/5 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mieletöntä, noin vanha puu :)





ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruunoita olen itsekin kasvattanut siemenestä ja kokemus on kyllä se että älä katkaise. Saattaa kyllä haarautua mutta vie pitkän ajan ennenkuin kasvu jatkuu.

Vierailija
4/5 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kukkinut on ja muistelisin että joku pienen pieni

hedelmä olisi jossain vaiheessa tullut kun en enää kotona

asunut. Nyt monta vuotta ollut vain vihreä ilman kukkia,

lehdet kyllä tuoksuu sitruunalle.



Paljon elinvuosia sinun puullesi =)

Vierailija
5/5 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puu on ehkä seitsemisen vuotta vanha. Uskalsin leikata vasta kun se oli itsestään haarautunut ensimmäisen kerran, ja leikatusta kohdasta (tai siis tietysti sen alapuolelta, yksi oksa aina yhden lehden kohdalle) on aina kasvattanut kauniisti useamman oksan.



Mutta en kyllä uskaltaisi kauan hellityn puun ainoaa oksaa katkaista.



Muitakin sitruksia minulla on ikkunalla. Appelsiini on nopeampi. Ja kyllä ne kasvavat kauniimmin kun niitä leikkoo. Mutta nyt ei ole oikea aika! Vasta kevättalvella! Voit katsoa lehden hankaa: jos siinä näkyy pieni vaaleanvihreä oksanalku, on luultavasti melko turvallista leikata.