Miten hyödyntää banaanit?
Mulla on neljä vähän jo tummunutta banaania, joille pitäisi keksiä käyttöä. Itse en oikein tykkää banaanin mausta, joten saisiko ne jotenkin "piilotettua" johonkin ruokaan tai leipomukseen? En haluaisi poiskaan niitä heittää.
Auttakaa, kilti, ideaköyhää.
Kommentit (10)
Banaanileipä! Eli vähän sellainen mehevä kakku ennemminkin. Googlaa resepti, esim. myllyn paras hyvä ja simppeli.
Tai sitten banaaniletut. 1 banaani, 2 kananmunaa, hieman kaurahiutaleita/jauhoja ja esim. kanelia voi lisätä halutessaan.
Smoothieen marjojen tai muiden hedelmien ja jogurtin/maidon kanssa.
Banaanilättyjä. Suhteella 1 banaani - 2 munaa, lisäksi voi laittaa vähän jauhoa tai kaurahiutaleita tms. ja maustaa esim. kanelilla. Sauvasekoittimella sekaisin ja paistetaan pannussa.
Smoothieta.
Banaanin voi myös pakastaa (palasina) ja käyttää myöhemmin leivontaan tai smoothieen.
Smoothieen ja banaanit voi myös pakastaa.
Miksi banaani on Tertussa? Se on Tertun oma asia. Siinä vinkki, ole hyvä.
Vau, nythän mulle tuli valinnan vaikeus kun sekä banaani leipä että banaanilätyt kuulostavat hyviltä. Kääntyyköhän tämä vielä siihen, että joudun lähtemään kauppaan ostamaan lisää banaaneja :D
Ja onneksi mun nimeni ei ole Terttu, joten voin laittaa banaaneista jotain ja odottaa banaaninsa tänne unohtaneen miesystävän saapumista tänne taas viikonlopuksi.
Kaneli on paras peittämään banaanin makua, teetpä mitä vain, ja minäkin suosittelen banaanikakkua.
Vierailija kirjoitti:
Vau, nythän mulle tuli valinnan vaikeus kun sekä banaani leipä että banaanilätyt kuulostavat hyviltä. Kääntyyköhän tämä vielä siihen, että joudun lähtemään kauppaan ostamaan lisää banaaneja :D
Ja onneksi mun nimeni ei ole Terttu, joten voin laittaa banaaneista jotain ja odottaa banaaninsa tänne unohtaneen miesystävän saapumista tänne taas viikonlopuksi.
Niin ja kaikista tärkein tähän vielä:
Kiitos kaikille avusta :)
Kun survot muutaman banaaniin hanuriisi, niin sillä voi simuloida kohtalaista kakkahätää (niksipirkka).
Banaanileipää tai -kakkua! Vaikka toki näistä banaani jonkin verran läpi maistuu.