Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä järki tässä maskisuosituspakon pitkittämisessa on, kun ihmiset on selvästi jo kyllästyneet tähän ja kaupassakin suurella osalla ei enää ole maskia

Vierailija
29.09.2021 |

Vie uskottavuutta päättäjiltä, että vaietaan täysin koko asiasta ja ikään kuin on vaan unohdettu pakko voimaan, ja sitten ihmiset tekevät omat johtopäätökset ja ovat luopuneet maskista.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole rokotussuojaa koronaan ENÄÄ, kuulun 1. riskiryhmään ja aion käyttää maskia niin kauan kuin tartuntoja on/saan kolmannen rokotteen. Epidemia ei ole ohi. Tänään on 802 tartuntaa, todellisuudessa paljon enemmän, kun testipositiivisuus on noussut. Myös sairaalapotilaiden määrä on noussut koko ajan.

Niin no eikö sen nimeomaan pitäisikin olla niin, että ne jotka kokevat itsensä uhatuiksi, voivat käyttää FFP-maskia? Ja muiden ei tarvitse käyttää.

Vierailija
2/48 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jumppatunnilla eilen. Viereinen nainen piti maskia pelkän suun päällä, toinen otti se välillä pois kun joi. Paljon järkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa enää välittää. Maskin hyödyt oli marginaalisia alunperinkin.

Vierailija
4/48 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole missään vaiheessa pitänyt maskia, sehän on puhtaasti suositus, ei pakko. En ole myöskään ottanut rokotetta.

Vierailija
5/48 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on mukavaa piilotella maskin takana ja pysyä poissa julkisilta paikoilta koska olen epäsosiaalinen mörkö. Tykkään myös huiveista, pipoista ja pitkistä takeista. Pukeutuisin varmaan kilpikonnan kuoreen jos sellaisia tehtäisiin ihmisille. Mulle pelkkää plussaa että tämä piilottelu on normalisoitu.

Vierailija
6/48 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosituksen voisi kevyesti poistaa, sen jälkeen kaikki jatkaisi jotka haluavat jatkaa. Sitten olisimme oikeasti hyvässä tilanteessa. Oikeassa vapaaehtoisuudessa. Se olisi kaunista.

Vierailija
7/48 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole missään vaiheessa pitänyt maskia, sehän on puhtaasti suositus, ei pakko. En ole myöskään ottanut rokotetta.

Pysttelethän pois julkisesta liikenteestä ja pidä reilun turvavälin kaupassa muihin asiakkaisiin? Vaikka sinua ei kiinnosta oma terveytesi, toisille koronatartunta voi merkitä kuolemaa. Ymmärrätkö tämän?

Vierailija
8/48 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskit on tullut jäädäkseen. Kohta alkaa joka vuotinen influenssakausi ja varmasti moni pitää silloin FFP2-maskia.

Vierailija
9/48 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysttelethän pois julkisesta liikenteestä ja pidä reilun turvavälin kaupassa muihin asiakkaisiin? Vaikka sinua ei kiinnosta oma terveytesi, toisille koronatartunta voi merkitä kuolemaa. Ymmärrätkö tämän?

En, ei amiksessa opetettu.

Vierailija
10/48 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maski on erinomainen tapa välttää myös influenssa ja pikkuflunssat. Todellakin kannattaa pitää maskia ihan tulevaisuudessa influenssakautena, vaikka joskus koronasta päästäisiinkin eroon. Nyt koronaepidemia tappaa ihmisiä enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Rokotekaan ei anna riittävää turvaa, eikä kaikille tule koskaan antamaankaan. Missä tynnyrissä ap asuu?

Vierailija
11/48 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä järki on tässä aloituksessa, jos kerran missään ei enää näe maskia pitäviä?

Vierailija
12/48 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain pitää jättää, jotta rajoituksia rakastaville jäisi edes jotain, mihin turvautua. 

Vierailija
13/48 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on mukavaa piilotella maskin takana ja pysyä poissa julkisilta paikoilta koska olen epäsosiaalinen mörkö. Tykkään myös huiveista, pipoista ja pitkistä takeista. Pukeutuisin varmaan kilpikonnan kuoreen jos sellaisia tehtäisiin ihmisille. Mulle pelkkää plussaa että tämä piilottelu on normalisoitu.

Minä käytän trenssiä mallia itsensäpaljastelija, ja luumuilen maskin takana niin että kaulahuivikin on kasvoilla. Vilkuilen ympärilleni salakähmäisesti.

Vierailija
14/48 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sua pelottaa maskiton ihminen, kun itse käytät sua itseäsi suojaavaa ffp2- tai ffp3-hengityssuojainta? Vai eikö sinuakaan kiinnosta oma terveytesi? Kuulun riskiryhmään ja mulla on sytostaattihoito menossa, mutta ei pelota maskittomat ihmiset kaupoissa, julkisessa liikenteessä eikä missään muuallakaan. 

Vierailija
15/48 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosituksen voisi kevyesti poistaa, sen jälkeen kaikki jatkaisi jotka haluavat jatkaa. Sitten olisimme oikeasti hyvässä tilanteessa. Oikeassa vapaaehtoisuudessa. Se olisi kaunista.

Ei ole mitään kaunista tartuttaa muita ihmisiä. Maskilla suojaat muita ihmisiä tartunnoilta. Ajattele vähän muitakin kuin itseäsi tai pysyttele poissa ihmisten ilmoilta.

Vierailija
16/48 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso loota maskeja vielä jäljellä niin käyttelen nuo pois ja katselen sitten miten eteenpäin.

Vierailija
17/48 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sua pelottaa maskiton ihminen, kun itse käytät sua itseäsi suojaavaa ffp2- tai ffp3-hengityssuojainta? Vai eikö sinuakaan kiinnosta oma terveytesi? Kuulun riskiryhmään ja mulla on sytostaattihoito menossa, mutta ei pelota maskittomat ihmiset kaupoissa, julkisessa liikenteessä eikä missään muuallakaan. 

Ei se maskisi suojaa sinua 100 %:sti. Tyhmäkö olet? Maskilla suojataan muita ihmisiä tartunnoilta. Tätä on nyt paukutettu yli vuoden, mutta miten se ei ole jäänyt päähäsi? Tuskinpa sinulla mitään syöpähoitoja on, olet pelkkä trolli.

Vierailija
18/48 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sillä ole mitään merkitystä, vaikka maskiSUOSITUS olisi voimassa ikuisesti. Onhan sitä suositeltavaa käyttää omia aivojaankin, mutta aika harva tuntuu nykyään niin tekevän. 

Vierailija
19/48 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kerran aloitus tästä aiheesta. Ainakin minun kotikaupungissani useimmat toimivat edelleen suositusten ja oman järkeilynsä mukaan. Ap kuuluu ilmeisesti niihin, joilla ei ole yhtään kriisiosaamista eikä kestävyyttä ja jotka hermostuvat, kun toiset jaksavat olla järkeviä, varovaisia ja vastuullisia. 

Vierailija
20/48 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositukset :) :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan